REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 39

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW I GOSPODARKI1)

z dnia 26 listopada 2025 r.

w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw opracowania Polityki Architektonicznej Państwa

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Zespół doradczy do spraw opracowania Polityki Architektonicznej Państwa, zwany dalej „Zespołem”.

§ 2.

Zespół jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa, zwanego dalej „Ministrem”.

§ 3.

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) analiza krajowych i międzynarodowych dokumentów dotyczących polityki architektonicznej;

2) wypracowanie założeń Polityki Architektonicznej Państwa, w tym w zakresie jakości przestrzeni, dziedzictwa kulturowego, zrównoważonego rozwoju i innowacyjności;

3) przygotowanie projektu Polityki Architektonicznej Państwa;

4) przedstawienie Ministrowi rekomendacji w zakresie wdrożenia i monitorowania Polityki Architektonicznej Państwa.

§ 4.

1. W skład Zespołu wchodzą:

1) przewodniczący - sekretarz stanu albo podsekretarz stanu nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa Rozwoju i Technologii, zwanego dalej „Ministerstwem”, właściwą w zakresie budownictwa, architektury i geodezji, zwaną dalej „DAB”;

2) zastępca przewodniczącego - Dyrektor DAB;

3) koordynator - wyznaczony przez Dyrektora DAB członek Zespołu;

4) sekretarz - wyznaczony przez Dyrektora DAB pracownik DAB;

5) pozostali członkowie.

2. Członkowie Zespołu są powoływani i odwoływani przez Ministra, spośród osób, których wiedza i doświadczenie w dziedzinach leżących w zakresie zadań Zespołu dają rękojmię prawidłowego wykonywania zadań.

3. Członkostwo w Zespole ustaje w przypadku:

1) odwołania członka Zespołu;

2) rezygnacji członka Zespołu;

3) śmierci członka Zespołu.

4. Ustanie członkostwa w Zespole, w przypadku określonym w ust. 3 pkt 2, następuje z dniem doręczenia przewodniczącemu pisemnej rezygnacji członka Zespołu.

5. Na zaproszenie przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego w pracach Zespołu mogą uczestniczyć pracownicy innych komórek organizacyjnych Ministerstwa, pracownicy jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych lub pracownicy innych ministerstw, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji pozarządowych lub stowarzyszeń, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji zadań Zespołu.

§ 5.

1. Zespół realizuje swoje zadania na posiedzeniach lub w trybie obiegowym, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

2. Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowisk.

3. W przypadku gdy Zespół nie może uzgodnić stanowiska, rozstrzyga głos przewodniczącego.

4. Posiedzenia Zespołu odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.

5. Posiedzenia Zespołu mogą być nagrywane.

6. Z posiedzenia Zespołu sekretarz sporządza protokół, który jest akceptowany przez koordynatora oraz podpisywany przez przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego.

7. Obsługę Zespołu w zakresie organizacji posiedzeń, sporządzania protokołów z tych posiedzeń oraz przygotowania dla Ministra projektu Polityki Architektonicznej Państwa, o którym mowa w § 3 pkt 3 oraz rekomendacji, o których mowa w § 3 pkt 4, zapewnia sekretarz.

8. Sekretarz przekazuje, do zapoznania się, kopię protokołu wszystkim członkom Zespołu.

9. Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia DAB.

10. Posiedzenia Zespołu odbywają się w siedzibie Ministerstwa w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 4/6.

11. W uzasadnionych przypadkach posiedzenia Zespołu mogą się odbywać się w innym miejscu, wskazanym przez przewodniczącego.

§ 6.

1. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:

1) przewodniczenie posiedzeniom Zespołu;

2) wyznaczanie zadań członkom Zespołu, z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Zespołu,

3) rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Zespołu;

4) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;

5) powoływanie, w razie potrzeby, podzespołów problemowych lub tematycznych spośród członków Zespołu;

6) zapraszanie do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osób, o których mowa w § 4 ust. 5;

7) zlecanie opracowania analiz, ekspertyz, opinii i innych opracowań w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Zespołu;

8) wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zadań Zespołu;

9) przedstawianie Ministrowi rekomendacji, o których mowa w § 3 pkt 4.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego.

3. Do zadań koordynatora należy ustalanie terminów oraz porządku posiedzeń Zespołu, jak również ustalanie harmonogramu prac, w uzgodnieniu z przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego.

§ 7.

Członkom Zespołu niebędącym pracownikami administracji publicznej przysługuje z tytułu udziału w posiedzeniu Zespołu poza miejscem zamieszkania zwrot kosztów podróży odbywanej:

1) publicznym transportem zbiorowym - na podstawie dołączonych biletów, przy czym w przypadku podróży transportem kolejowym - w wysokości ceny biletu drugiej klasy;

2) samochodem prywatnym - na podstawie oświadczenia akceptowanego przez przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego lub osobę upoważnioną w oparciu o stawkę określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1490). W przypadku gdy samochodem prywatnym podróżuje kilku członków Zespołu, zwrot kosztów przysługuje tylko jednemu z nich.

§ 8.

Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 4 ust. 5, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu udziału w pracach Zespołu.

§ 9.

Wydatki związane z działalnością Zespołu są pokrywane z części 18 budżetu państwa - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo.

§ 10.

Zespół ulega rozwiązaniu z dniem następującym po dniu akceptacji przez Ministra projektu Polityki Architektonicznej Państwa, o której mowa w § 3 pkt 3 oraz rekomendacji, o których mowa w § 3 pkt 4.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Finansów i Gospodarki: wz. M. Jaros


1) Minister Finansów i Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2025 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów i Gospodarki (Dz. U. poz. 997).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-11-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA