Ze względu na wejście w życie nowych przepisów RODO zmieniliśmy sposób
logowania do produktu i sklepu internetowego, w taki sposób aby chronić dane
osobowe zgodnie z najwyższymi standardami.
Prosimy o zmianę dotychczasowego loginu na taki, który będzie adresem
e-mail.
CFA, ACMA, CGMA, Dyrektor Controllingu, Ekspert ds. Finansów Strategicznych i Data Storytellingu
Odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii controlingowej oraz wdrażanie zaawansowanych narzędzi analitycznych wspierających zarządzanie w sektorach e-commerce i mediów. Wspiera kadry zarządzające w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych opartych na danych oraz realizuje programy edukacyjne dla finansistów i menedżerów. Autor książki „Storytelling oparty na danych” oraz licznych artykułów o tematyce związanej z controllingiem, wizualizacją oraz analizą danych. Zaangażowany w promowanie nowoczesnych standardów w finansach, ze szczególnym uwzględnieniem efektywnej komunikacji danych. Posiada międzynarodowe tytuły CFA oraz CIMA (ACMA, CGMA), a także stopień doktora nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył Oxford Executive Leadership Programme, realizowany przez Saïd Business School Uniwersytetu Oksfordzkiego.
Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów? Okazuje się, że organizacje cierpią dziś na paradoks „nadmiaru danych i braku wiedzy”, co w połączeniu ze spadkiem czasu skupienia uwagi do zaledwie 47 sekund paraliżuje proces decyzyjny. Rozwiązaniem niekoniecznie jest nowa technologia (w tym AI), lecz wykorzystanie w raportowaniu wiedzy o psychologii percepcji oraz data storytellingu. Współczesny raport musi być intuicyjny, by menedżer mógł go zrozumieć w niecałą minutę. Niniejszy artykuł wyjaśnia, jak diagnoza kontekstu, dobór wykresów i kolorów zmniejsza obciążenie poznawcze i poprawia jakość decyzji biznesowych.