REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Józef Edmund Nowicki

Dołącz do grona ekspertów
Józef Edmund Nowicki

CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych

Ekspert z dziedziny prawa zamówień publicznych. Autor ponad 450 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych. Ekspert i biegły sądowy w dziedzinie zamówień publicznych oraz ekspert zewnętrzny w zakresie kontroli i oceny dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej. Właściciel i ekspert wiodący w kancelarii specjalizującej się w doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych, współpracy w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego oraz kontroli zamówień publicznych. Wykładowca problematyki zamówień publicznych. Prlegent na licznych konferencjach i zjazdach eksperckich. Właściciel kancelarii CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych (http://conexis.pl/) specjalizującej się w doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych na roboty budowlane, współpracy podmiotu publicznego i partnera prywatnego w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego oraz doradztwie w przypadku kontroli zamówień publicznych przeprowadzanych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz inne instytucje wykonujące kontrolę zamówień publicznych.


(szczegółowe informacje o mnie i profilu kancelarii są zamieszczone na stronie internetowej http://conexis.pl/)


tel. kontaktowy: 883 689 848

Na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. Kiedy nieprawdziwe informację skutkują wykluczeniem wykonawcy?
Zamawiający wskazuje swoje rzeczywiste potrzeby w opisie przedmiotu zamówienia. Powinien przy tym stosować takie zasady opisu, które umożliwią każdemu wykonawcy złożenie oferty i będą zgodne z prawem.

REKLAMA

Zamawiający wskazuje swoje rzeczywiste potrzeby w opisie przedmiotu zamówienia. Powinien przy tym stosować takie zasady opisu, które umożliwią każdemu wykonawcy złożenie oferty i będą zgodne z prawem.
W jakich okolicznościach można wykluczyć wykonawcę z postępowania w sytuacji, kiedy wykonywał bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwał się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności?

REKLAMA

w dniu 20 lutego 2009 r. weszła w życie ustawa z 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi. Kiedy stosować ustawę? Jak przebiega postępowanie o zawarcie umowy koncesji na roboty budowlane?
Czy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego mogą utworzyć konsorcjum, występować w formie spółki cywilnej oraz zawierać porozumienia? Jak ustanowić pełnomocnika?
Wszczynając postępowanie o udzielenie zamówienia, zamawiający ma obowiązek z należytą starannością oszacować wartość zamówienia. W naszej jednostce na tym etapie ustalane jest również przyporządkowanie planowanych wydatków do paragrafów klasyfikacji budżetowej. W ślad za ustaloną szczegółowością bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w rozgrupowaniu według paragrafów. Czy zamawiający ma podstawę prawną unieważnienia postępowania, gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę w jednym z paragrafów, którą może on przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia?
Jaki tryb zamówienia publicznego należy wybrać w sytuacji, gdy na rynku jest wielu wykonawców, a zamawiający ma mało czasu na przeprowadzenie postępowania? Czy w takim przypadku zapytanie o cenę będzie najlepszym rozwiązaniem?
Jaki tryb zamówienia publicznego należy wybrać w sytuacji, gdy na rynku jest wielu wykonawców, a zamawiający ma mało czasu na przeprowadzenie postępowania? Czy w takim przypadku zapytanie o cenę będzie najlepszym rozwiązaniem?
Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z przesłanek określonych w art. 55 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Prezentujemy wszystkie przesłanki.
Postępowanie o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, jest jawne. Zamawiający może jednak tylko w niektórych przypadkach ograniczyć dostęp do informacji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
Została nam przyznana dotacja w kwocie 115 000 zł na zakup samochodu osobowego (do kwoty 45 000 zł) oraz samochodu dostawczego (do kwoty 70 000 zł), która powinna być wykorzystana do końca 2007 r. W jakim trybie należy przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia? Czy możliwy jest zakup samochodów bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych?
Jedną z form motywowania pracowników przez pracodawców są bony towarowe. Zbliża się okres świąteczny, więc niektóre z zakładów pracy je zakupią, aby wydać pracownikom.
Zamawiający zamierza zakupić do jednostki komputery markowe (droższe), ponieważ chce mieć gwarancję, że będą one zawierały lepsze jakościowo części. Sprzęt komputerowy o tych samych parametrach sprzedają dwie firmy (jedna z firm sprzedaje sprzęt markowy, a druga składa komputery). Jakie kryteria zgodne z ustawą - Prawo zamówień publicznych należy zawrzeć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, aby zyskać gwarancje zakupu lepszych komputerów?

REKLAMA