Kategorie
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kamil Polak

Ekspert


Student Akademii Finansów w Warszawie.
 


Autor blogów o tematyce dotyczącej e-biznesu oraz innowacyjnych technologii. Komentator sytuacji gospodarczej, społecznej i politycznej.
 


Prowadzi blogi:

- epieniadz.blox.pl - blog poświęcony tematyce zakładania i prowadzenia e-biznesu

- ekosolution.blogspot.com - blog poświęcony tematyce innowacyjnych technologi w aspekcie odnawialnych źródeł energii

- opiniowisko.blox.pl - blog, którego ideą jest opiniowanie aktualnej sytuacji gospodarczej, politycznej, czy społecznej
 

W obecnych czasach, gdy Internet ewoluuje w zasadzie z dnia na dzień nie można już mówić o prostych i bezpiecznych pomysłach na biznes. Nic więc dziwnego, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces. Niestety praktyka pokazuje, że w konfrontacji ze znanymi już markami będącymi prekursorami polskiego e-commerce tylko nieliczni mają szanse na przetrwanie.
Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.
Chcąc założyć własny sklep internetowy powinniśmy dysponować kwotą rzędu 20 tysięcy złotych. Dla jednych jest to niezbyt wygórowana suma, a dla innych wręcz nieosiągalna. Jednak nawet jeżeli znajdujemy się w drugim położeniu i nie dysponujemy odpowiednimi środkami nie powinniśmy się poddawać. Obecnie istnieje wiele możliwości pozyskania kapitału na start i rozwój naszej działalności.
Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?
Prowadząc sklep internetowy, podobnie jak każdą działalność gospodarczą naszym głównym celem jest wypracowanie możliwie jak największego zysku. Oczywiście w zależności od charakteru prowadzonej działalności tj. produkcyjnej, handlowej, czy usługowej droga prowadząca do tego celu może być odmienna. I tak na przykład prowadząc e-sklep (działalność handlowa) główne źródło zysku stanowi marża od sprzedawanych produktów.
Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.
Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.
Ostatnio opisywałem najpopularniejsze warianty wykorzystywane podczas uruchamiania e-sklepu. Dzisiaj postaram się zaprezentować kilka prostych, aczkolwiek pomocnych wskazówek dotyczących procesu uruchamiania naszego sklepu w sieci.
W dobie nowoczesnych technologii na czele z Internetem posiadanie przez firmę własnej strony internetowej stało się już nie tyle dodatkiem, co raczej koniecznością. Ile kosztuje jej założenie? Przeczytaj poradę eksperta.
Sklep internetowy to łatwe i proste przedsięwzięcie, które w zasadzie nie wymaga nakładów finansowych. Zbyt piękne, żeby było prawdziwe? Przeczytaj poradę eksperta i dowiedz się ile kosztuje prowadzenie e-sklepu.
Konkurencyjność przedsiębiorstw zależy w dużej mierze od jakości i sposobu wykorzystywania własnego know-how przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Nie trudno się więc domyślić jak ważna jest ochrona tej unikalnej wiedzy. Niestety pojęcie to nie jest powszechnie rozpoznawalne przez polskiego ustawodawcę. Czym zatem jest know-how z punktu widzenia polskiego prawa i w jaki sposób jest ono chronione?
Właściciele firm wielokrotnie cierpią na deficyt wolnego czasu. Czy wobec tego, przedsiębiorcy w ogóle powinni myśleć o inwestowaniu na giełdzie?
Okazuje się, że nie trzeba zarządzać wielkim konsorcjum, by chronić naszą przyrodę. Tak naprawdę za pomocą kilku prostych i nie wymagających wielkich kwot metod możemy stać się w pełni proekologicznymi przedsiębiorcami. Wystarczy jedynie odrobina zaangażowania i chęci do nabrania nowych nawyków.
„Kupię firmę z długami” – do niedawna jedno z najpopularniejszych ogłoszeń w Internecie, a zarazem jedno z największych oszustw wykorzystujących niewiedzę i panikę zadłużonych przedsiębiorców. Schemat tego zjawiska jest bardzo prosty i w głównej mierze opiera się na trudnej sytuacji ekonomicznej potencjalnych ofiar i nieznajomości prawa.
Nadchodzący okres świąt Bożego Narodzenia to z punktu widzenie zwykłego człowieka czas do refleksji, możliwości spotkania z najbliższymi i odetchnięcia od szarej codzienności. Patrząc jednak z perspektywy pracodawcy jest to świetny moment do zacieśnienia więzi pomiędzy firmą, a pracownikiem i tym samym przywiązanie go do siebie na kolejny rok.
Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.
Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.
Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?
Ostatnimi czasy mamy możliwość dostrzeżenia silnie kreującego się ogólnoświatowego trendu proekologicznego. I nie mam tu na myśli lobby wielu organizacji stojących na straży środowiska naturalnego np. Greenpeace, ale globalny trend zmierzający do propagowania poprawy stanu przyrody poprzez stosowanie alternatywnych źródeł energii.