Kategorie

Treco Inspiracja do sukcesu

Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu

Portal dla szkoleniowców


Portal dla szkoleniowców TRECO to kompleksowe kompendium wiedzy i źródło aktualnych informacji z rynku. Kieruje swoje działania do szeroko pojętej branży szkoleniowej i jej otoczenia biznesowego, mając na celu indywidualny rozwój kariery i umiejętności. Jego nazwa powstała od połączenia pierwszych sylab słów: trener i coach.
 

Portal jest skierowany do osób związanych z branżą szkoleniową, czyli trenerów, coachów, menedżerów szkolących i pracowników działów HR oraz właścicieli i pracowników firm szkoleniowych. To miejsce przeznaczone również dla osób przygotowujących się do pracy w tych zawodach i zainteresowanych tematyką trenerstwa i coachingu oraz dbających o rozwój swoich kompetencji.
 

TRECO opiera się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych i funkcjonalnych. Oferuje trenerom i menedżerom szkolącym swoich pracowników wiele gotowych narzędzi oraz cenne merytorycznie Porady Praktyków. Dostępny jest również zbiór wielu inspirujących cytatów, anegdot i innych materiałów pozwalających łatwo uatrakcyjnić szkolenia, teksty i prezentacje. Na portalu można znaleźć ciekawe artykuły dostosowane specjalnie do oczekiwań branży szkoleniowej, sprawozdania z interesujących wydarzeń i konferencji. Użytkownicy mają możliwość wzięcia udziału w atrakcyjnych konkursach, w których nagrody stanowią zaproszenia do udziału w konferencjach, kursach i szkoleniach.
 

Portal TRECO to także największa w Polsce baza trenerów i coachów, z której korzystają liczne firmy organizujące szkolenia dla swoich pracowników.
 

www.treco.pl

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost popularności systemu ocen pracowniczych, powszechnie nazywanego systemem ocen okresowych (SOP). Jednak jak pokazuje praktyka, jest on wciąż narzędziem nie do końca zrozumianym i odpowiednio używanym. Co zrobić, aby system ten działał poprawnie, przynosząc korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a docelowo całej firmie?
Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.
Piękna, ale samotna. Zadbana i elegancka, ale zimna i nieprzystępna. Wyzbyta uczuć, a kobiecość traktująca jak balast. Taki stereotyp kobiety menedżera jest utrwalony w zbiorowej świadomości dzięki mediom. Jaka jednak naprawdę jest kobieta menedżer?
Dla wielu menedżerów delegowanie uprawnień uznawane jest za zło konieczne. Wiadomo, że jest dobre i skuteczne, więc minimalizuje się jego negatywne efekty, zaciska zęby i wykonuje zadanie. Następnie jak najszybciej wyrzuca się z pamięci i żyje w błogiej nieświadomości aż do następnego razu, który witany jest z niemalejącym dystansem. Jak to zło konieczne przekuć w efektywny proces decyzyjny podwyższający kompetencje menedżera?
Skuteczność pracy szkoleniowca zależy od tego, jak efektywnie potrafi on przekonać audytorium do nauki. Zapewnienie sobie posłuchu nie gwarantuje bowiem jeszcze tego, że zebrani rzeczywiście usłyszą treść nadawanych komunikatów. Aby członkowie audytorium zechcieli skupić swoją uwagę na szkoleniowcu, musi on używać indywidualnych zdolności prezentacji oraz utrzymywać ciągłą wzmożoną czujność na wszystkie oznaki znużenia inicjowane ze strony słuchaczy.
Nazwa metody szkolenia liderów zwana tutoringiem wywodzi się od pojęcia tutora - rozumianego jako opiekun nieletnich, wychowawca. Na anglosaskich uniwersytetach i kolegiach tutorzy byli wychowawcami, mającymi nadzór nad studiami przydzielonej im grupy studentów. Współcześnie tutoring ściśle łączy się z pierwotną definicją. Jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą - tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób.
Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu.
Przeważająca większość pracodawców zapytana o to, czy w środowisku ich firmy dochodzi do przypadków mobbingu, zdecydowanie zaprzeczy. Naturalnie, przyznanie się do zgody na tego typu zjawiska mogłoby doprowadzić do postawienia przełożonemu zarzutów – 1 stycznia 2004 roku pojęcie mobbingu zostało wprowadzone do polskiego kodeksu pracy. Co za tym idzie, przełożony ma obowiązek zwalczania mobbingu, natomiast dręczony pracownik może dochodzić swoich praw przed sądem.
Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”. Asertywność to znacznie więcej. To przede wszystkim pozytywne postrzeganie własnej osoby, to świadomość wyznawanych wartości, celów, do których się dąży, to także jasny pogląd na rzeczywistość.
Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.
Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.
Podjąłeś ważną decyzję - decydujesz się na współpracę z coachem. Teraz stoisz przed dylematem, którego wybrać, gdy na rynku tyle ofert. Stwarza to duże ryzyko, że wybierzesz osobę niekompetentną, bądź nieodpowiednią do twojego charakteru, problemu czy zawodu. W jaki sposób uchronić się przed niewłaściwym wyborem i jakimi kryteriami się kierować? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które możesz wykorzystać przy wyborze coacha.
Utrata pracy to sytuacja bardzo ciężka dla każdego człowieka. Jednak kiedy stan „bez pracy” niebezpiecznie się wydłuża, na życie bezrobotnego może paść widmo długotrwałego bezrobocia.
Polacy zajmują drugie miejsce pod względem ilości czasu spędzonego w pracy. Czy jednak efektywność polskich pracowników jest równie wysoka jak innych krajów?
Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.
Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.
Manipulacja zazwyczaj kojarzy się nam ze sztuczkami, nieczystymi chwytami i zagraniami not fair play. W negocjacjach takie podejście bardzo często bywa dominujące.
Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.
Polska znajduje się na 58 miejscu wśród 149 państw, które zostały ujęte w Światowej Bazie Szczęścia opracowanej przez uczonego Ruuta Veenhovena z Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.