Kategorie

Instytut Transportu Samochodowego

Dołącz do grona ekspertów
Instytut Transportu Samochodowego

Instytut Transportu Samochodowego prowadzi, koordynuje i popularyzuje badawczo-wdrożeniową działalność naukową w dziedzinie transportu samochodowego. ITS istnieje od 1952 roku i jest najstarszą tego typu jednostką badawczą w Polsce.

Obszary działalności Instytutu obejmują m.in.: ekonomikę i organizacje transportu, telematykę, psychologię transportu, działania profilaktyczne podnoszące poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego, badania dopuszczające pojazdy do ruchu, badania materiałów eksploatacyjnych, akcesoriów wyposażenia i części pojazdów, a ponadto recykling pojazdów wycofanych z użytku oraz produktów ich eksploatacji.
 

Samochód z kierownicą po prawej stronie można dostosować do bezpiecznego poruszania się na drogach o ruchu prawostronnym. Ekspert z ITS tłumaczy co należy poddać niezbędnym modyfikacjom.
Auto z kierownicą po prawej stronie w powszechnej opinii negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy w krajach o ruchu prawostronnym. Zobacz jakie jest zdanie na ten temat ekspertów z Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.
Płyny chłodnicze można ze sobą mieszać. Problem w tym, że tylko w ramach jednego ich rodzaju. Ekspert z Instytutu Transportu Samochodowego wytłumaczy jak wykonać tę czynność prawidłowo.
Zaśnięcie za kierownicą spowodowane zmęczeniem kierowcy to coraz większy problem na polskich drogach. Ekspert z Instytutu Transportu Samochodowego wyjaśni nam co jest przyczyną tego zjawiska i kiedy zachodzi największe zagrożenie nim.
Mimo, iż kalendarzowa wiosna zbliża się dużymi krokami, to zimowa aura nie daje o sobie zapomnieć. Okres przejściowy pomiędzy zimą a wiosną może okazać się bardzo zdradliwy dla kierowców, którzy nie będą ostrożni. Eksperci z ITS radzą, na co należy zwrócić uwagę w czasie jazdy autem pomiędzy zimą a wiosną.
Eksperci alarmują, że stan oświetlenia pojazdów poruszających się po polskich drogach jest w stanie opłakanym, głównie z powodu niewiedzy kierowców na temat prawidłowego używaniu świateł i właściwego dbania o stan oświetlenia w swoim aucie.
Czy śnieg i mróz wpływają na podniesienie poziomu bezpieczeństwa panującego na drodze? Eksperci z Instytutu Transportu Samochodowego twierdzą, że tak. W złych warunkach kierowcy stają się bardziej ostrożni i jeżdżą wolniej.
Eksperci ITS twierdzą, że istotnym powodem wybranych wypadków może być zły stan oświetlenia w pojazdach. Dane wskazują także, że kierowcy jeżdżą w nocy znacznie szybciej niż pozwala im na to rzeczywisty zasięg oświetlanej światłami drogi.
Prowadzenie samochodu w zimowych warunkach wymaga wzmożonej uwagi. Nieprzewidywalne warunki atmosferyczne sprawiają, że w każdej chwili trzeba być przygotowanym na utratę przyczepności kół i poślizg. Problemem jest także szybko zapadający zmrok i ograniczona widoczność.
Transport drogowy to jeden z filarów gospodarki. Jak wskazują analizy, główną grupę kosztów w przewozie transportowym generują wydatki na paliwo i materiały eksploatacyjne. Sposobem na wymierne oszczędności może być eko-jazda, która od kilku lat zdobywa coraz większą popularność.
Każdy zimowy płyn do spryskiwaczy zawiera alkohol, który zabezpiecza przed zamarzaniem i wspomaga zmywanie brudu. Udział alkoholi wynosi dla płynów zimowych ok. 30-35%. Najczęściej producenci stosują do tego celu alkohol etylowy, rzadziej izopropylowy, ostatnio także metylowy.
Samochody sprowadzane z terytorium Wielkiej Brytanii są w Polsce coraz popularniejsze. Głównie ze względu na niski koszt zakupu. W poniższej publikacji przedstawiamy jakie niebezpieczeństwa wiążą się z jazdą po polskich drogach samochodem z kierownicą po prawej stronie.
Aby poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, kierowcy aut ciężarowych (lecz nie tylko oni) muszą wyposażyć swój pojazd w odpowiedni typ tachografu.
Duża prędkość ciężarówki w połączeniu z potężną masą pojazdu, stanowi wysokie niebezpieczeństwo dla innych użytkowników dróg. Czy samochody tego typu mogą rozwinąć dowolną prędkości na drodze?
Dzień Wszystkich Świętych to wyjątkowy okres szczególnie, że tegoroczny, wydłużony weekend będzie sprzyjał długim podróżom na groby bliskich. Ten czas jest także specyficzny z powodu wzmożonego ruchu na drogach. Kaprysy jesienno-zimowej aury oraz wcześnie zapadający zmrok sprawiają, że jazda po drogach może być utrudniona. Instytut Transportu Samochodowego radzi, jak przygotować się do wyjazdu na długi weekend.
Fundacja KRZYŚ oraz fundacja Responsible Young Drivers wspólnie z partnerami organizują IX edycję kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku”. Akcja odbędzie się jednocześnie we wszystkich krajach Unii Europejskiej 20 października 2012 roku.
W dniu 29 września br. w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego zorganizowano seminarium połączone z piknikiem rodzinnym. Celem weekendowej imprezy było przybliżenie działalności Instytutu, szczególnie w zakresie psychologicznych badań kierowców, nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, skierowanego do najmłodszych uczestników.
W Europie Środkowej odnotowuje się zdecydowanie wyższą liczbę wypadków śmiertelnych przypadających na milion mieszkańców niż w Europie Zachodniej. Unia Europejska postanowiła to zmienić. Jak? Tego dowiecie się poniżej.
Osoby starsze są obecnie najszybciej rosnąca grupą kierowców, zarówno pod względem ich liczby, jak i liczby przejechanych kilometrów. W przyszłości będą oni odbywali więcej dłuższych podróży i częściej niż obecni kierowcy w starszym wieku. Jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo na drodze?
Stan oświetlenia pojazdów budzi wiele zastrzeżeń. W nocy dochodzi do kilkakrotnie większej liczby wypadków w przeliczeniu na jeden pojazd w ruchu niż za dnia, a wypadki te są znacznie poważniejsze w skutkach.