Kategorie
Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Czytelnikami FlotyAutoBiznes są między innymi osoby zajmujące się opieką nad samochodami firmowymi, pracownicy przedsiębiorstw świadczących usługi finansowania pojazdów (firm CFM, leasingowych), specjaliści ds. sprzedaży flotowej u dealerów i importerów aut, prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy i właściciele firm, których profil działalności wymaga posiadania floty pojazdów, dostawcy usług dla flot, czyli dystrybutorzy części zamiennych, GPS-ów, map cyfrowych, systemów IT, właściciele szkół jazdy, pracownicy ubezpieczalni, itp.

Ciekawa zawartość merytoryczna tekstów, pisana przez naszych dziennikarzy i osoby, na co dzień zajmujące się sprawami flotowymi sprawia, że magazyn jest niezbędnym informatorem każdego administratora pojazdów służbowych. FlotaAutoBiznes nie tylko przedstawia aktualną sytuację na rynku produktów, ale także radzi, w jaki sposób mogą jeszcze bardziej usprawnić działanie swojego parku maszyn – na podstawie przykładów z życia wziętych. Wsparcie dla drukowanego wydania jest strona internetowa www.fab.com.pl oraz newsletter – ukazujący się dwa razy w miesiącu.

Czasopismo Flota Auto Biznes organizuje również konferencje, jeszcze bardziej rozszerzające informacje zawarte w magazynie. Średnio uczestniczy w nich ponad 250 osób, zainteresowanych informacjami o możliwościach usprawnienia funkcjonowania parku maszyn. Nierzadko wystawcy właśnie na nasze imprezy planują flotowe premiery swoich produktów. Transportowym uzupełnieniem dla FAB-a jest pismo Truck&Business Polska. 

Samochody segmentu D, czyli tzw. klasy średniej zazwyczaj są wybierane jako służbowe pojazdy dyrektorów. Przyjrzeliśmy się, jak szybko tracą na wartości modele wybranych marek.
Które modele telefonów przyporządkować kadrze zarządzającej, które kierownikom średniego szczebla, a które specjalistom i kierowcom flotowym. czy są modele dedykowane handlowcom? Poniżej zestawienie urządzeń dla biznesu polecane przez operatorów sieci komórkowych i dystrybutorów telefonów.
Podczas wyboru usług CFM dla firmy flotowej powinniśmy brać pod uwagę wiele czynników, a tylko jednym z nich jest koszt usługi. Pułapek jest wiele. O co pytać zanim podpiszemy umowę z firmą CFM?
BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa.
Co może zrobić poszkodowany, gdy decyzja wydana przez zakład ubezpieczeń w jego odczuciu wydaje się krzywdząca oraz nie do końca zgodna ze stanem faktycznym? Jak się odwołać od decyzji zakładu ubezpieczeń?
Długość drogi hamowania zależy od wielu czynników. Do głównych należy oczywiście prędkość pojazdu. Nie jest ona jednak jedynym determinantem długości drogi hamowania. Jakie są główne przyczyny wydłużonej drogi hamowania auta?
Polityka flotowa to najważniejszy dokument sankcjonujący „współpracę” między użytkownikiem auta służbowego a firmą. Dla wszystkich osób zajmujących się tworzeniem, nadzorowaniem i doskonaleniem car policy przygotowaliśmy specjalną „ściągę”. Autorem, który podpowiada, jak stworzyć idealną car policy jest Krzysztof Kopysiewicz z APC Instytut.
Na co warto zwrócić uwagę zanim podpiszesz umowę z firmą CFM? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym tekście.
Mandaty wystawione za złe parkowanie przychodzą na adres właściciela pojazdu. Czy w takim przypadku użytkujący samochód pracownik pozostaje bezkarny?
Analiza szkodowości floty służy do redukcji kosztów floty poprzez uświadomienie kierowcom, szefom firmy, jak i czasem samemu sobie mechanizmów, które mają wpływ na wzrost kosztów. Jest ona dość prosta do wykonania i można to zrobić we własnym zakresie nie korzystając z zewnętrznych partnerów. Zazwyczaj wystarczy przeprowadzić taką czynność raz w roku.
Warto z wyprzedzeniem sprawdzić, co stanie się, gdy pogorszenie płynności będzie skutkowało zaległościami w spłacie zobowiązań, w tym rat leasingowych.
Samochody flotowe są eksploatowane intensywnie, w końcu ich główną rolą jest bycie narzędziem do generowania przychodu przedsiębiorcy. Czy zatem te auta psują się bardziej niż inne? Może można wyróżnić jakieś charakterystyczne awarie trapiące te pojazdy? Wreszcie – czy te awarie wynikają głównie z winy użytkownika?
Nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy może się przydarzyć stłuczka lub wypadek. Większość opiekunów aut służbowych zna tryb postępowania jeśli takie zdarzenie będzie miało miejsce w Polsce. Jednak co trzeba uczynić, jeśli takowa przykrość spotka kierowcę poza granicami kraju nad Wisłą?
W przypadku dużych flot karty paliwowe są jednym z podstawowych narzędzi pracy. Pozwalają one na ułatwienie tak prostej czynności jak tankowanie. Jakie czynniki decydują o wyborze kontrahenta w przypadku kart paliwowych i jakie korzyści małym i średnim przedsiębiorstwom może przynieść korzystanie z kart paliwowych?
Każdy kierowca powinien mieć przy sobie druk wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym. Ułatwia on po stłuczce zebranie wszelkich niezbędnych informacji o jej uczestnikach. Niekiedy zdarza się, że sprawca wypadku uciekł z miejsca zdarzenia, a poszkodowanemu kierowcy nie udaje się spisać numeru rejestracyjnego pojazdu, który spowodował uszkodzenia auta. Czy jest wtedy szansa uzyskać odszkodowanie? Więcej informacji o tych dwóch zagadnieniach poniżej.
Definicja umowy leasingowej i podstawowe prawa i obowiązki leasingobiorcy są opisane w Kodeksie cywilnym. Podstawowym obowiązkiem finansującego jest nabycie rzeczy, czyli w naszym przypadku samochodu, od oznaczonego zbywcy i przekazanie jej do używania albo używania i pobierania profitów w określonym czasie. Z kolei główne „zadanie” korzystającego – firmy użytkującej auta - stanowi zapłata wynagrodzenia.
Prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości jest objęte klauzulą wyłączającą odpowiedzialność ubezpieczyciela powszechnie spotykaną w ogólnych warunkach umów ubezpieczenia auto casco. W takich okolicznościach pierwszorzędne znaczenie ma ustalenie przyczyny wypadku. Może się bowiem okazać, że kierowca uczestniczący w zdarzeniu drogowym, który był w stanie nietrzeźwości lub w stanie po spożyciu alkoholu nie przyczynił się do przebiegu wydarzeń. Od kogo wtedy dochodzić odszkodowania?
Eksperci z Floty Auto Biznes wspólnie z przedstawicielem kancelarii prawnej przeanalizowali warunki uzyskania odszkodowania na pojeździe objętym ubezpieczeniem OC i AC w przypadku przygniecenia tego samochodu przez drzewo. Warto mieć stosowną wiedzę, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy użytkujące auta mają czasem odmienne opinie dotyczące interpretacji takich zdarzeń.
Specjaliści z Floty Auto Biznes poprosili przedstawiciela kancelarii prawnej o analizę warunków uzyskania odszkodowania na pojeździe objętym ubezpieczeniem OC i AC w przypadku pożaru tego samochodu. Warto mieć stosowną wiedzę, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy użytkujące auta mają czasem odmienne opinie dotyczące interpretacji takich zdarzeń.
Towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy użytkujące auta mają czasem odmienne opinie dotyczące interpretacji zdarzeń drogowych. Chcąc wikłać się w spór, warto posiadać stosowną wiedzę. Dlatego poprosiliśmy przedstawiciela kancelarii R. Olszewski i J. Tokarski i Wspólnicy, by przeanalizował warunki uzyskania odszkodowania na pojeździe objętym ubezpieczeniem OC i AC w razie zajścia wybranych wypadków losowych. Poniżej radzimy, co należy zrobić w przypadku zderzenia ze zwierzęciem.