Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Anna Prymakowska

Ekoconsultant sp. z o.o.

Anna Prymakowska, doradca ds. finansowych i prawnych, członek zarządu Ekoconsultant sp. z o.o. www.ekoconsultant.pl

Doktorant Wydziału Prawa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. 

Specjalizuje się w prawie własności przemysłowej i prawie podatkowym. Zrealizowała wiele projektów w zakresie wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o nowe technologie i rozwiązania innowacyjne. 

 


Firma: Ekoconsultant spółka z o.o.

Strona Internetowa: www.ekoconsultant.pl

 

W myśl obecnych przepisów, faktury przechowywane w elektronicznym archiwum danych rozpoznane za pomocą system OCR, mają taką samą wartość jak ich papierowe odpowiedniki. Podczas kontroli Urzędu Skarbowego przedsiębiorca może je przedłożyć do weryfikacji bez okazywania papierowej wersji. Aby jednak jej wiarygodność nie została podważona należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii opisanych poniżej. Innowacje technologiczne w postaci systemu OCR i kodów QR gwarantują firmom równowartość między elektroniczną a tradycyjną wersję faktur.
Zawierając umowę należy szczególnie zwrócić uwagę na jej zapis. To nie nagłówek, lecz treść umowy – warunkuje charakter prawny podpisanego dokumentu, a co za tym idzie stawia przed zawierającymi umowę inne zobowiązania, m.in. wobec US i ZUS. Co trzeba wiedzieć o umowie o dzieło i umowie zlecenie przed jej podpisaniem?
Od 1 stycznia 2014 roku to faktyczna czynność, czyli dostarczenie produktu lub wykonanie usługi, determinuje obowiązek podatkowy. Od nowego roku weszło w życie wiele zmian w przepisach podatkowych. Jedną z istotniejszych modyfikacji dokonano w obszarze wystawiania faktur. Na co w związku z tym powinni zwrócić uwagę przedsiębiorcy?
Wielu przedsiębiorców ma trudności ze zrozumieniem zmian w przepisach prawa podatkowego, które weszły w życie 1 stycznia 2014 roku. Można je dostrzec przede wszystkim w ustawie VAT, która modyfikuje podstawę opodatkowania oraz kwestię tego, w którym momencie powstaje obowiązek podatkowy. Jak obecnie funkcjonują te zmiany i co oznaczają dla osób prowadzących własną firmę?
Wielu przedsiębiorców decydując się na przekształcenie działalności jednoosobowej w spółkę z o.o. przekonanych było o funkcjonującej sukcesji podatkowej. Zmiany, które weszły w życie w 2013 roku miały uporządkować tę kwestię. Jak sytuacja wygląda obecnie? Czego mogą spodziewać się osoby, które zdecydowały się na zmianę podmiotu prawnego?
Decyzja o przekształceniu działalności gospodarczej w spółkę z o.o. wymaga wcześniejszego przemyślenia i zaplanowania. Jest to proces złożony podczas, którego należy dopełnić wielu formalności. Jednak część przedsiębiorców, decydujących się na ten krok, nie jest świadomych tego, jak odpowiednio przygotować się na zmianę podmiotu prawnego. Co można zrobić, żeby zminimalizować ryzyko powstawania problemów w trakcie tego procesu?