Kategorie
Marek Jurkiewicz

General Manager infoPraca (Grupo Intercom).

W skrócie:

Menedżer i trener z 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu małymi i średnimi firmami ozasięgu międzynarodowym. Promuje podejście do działania w oparciu o wartości. Kluczem do podejmowanych przez niego działań w zakresie biznesu i jego otoczenia są dwa słowa: szacunek i etyka.


Włada angielskim i hiszpańskim. W wolnych chwilach maratończyk, żeglarz, podróżnik.


Główne obszary zainteresowań i specjalizacji:

Rozwój biznesu, sprzedaż, restrukturyzacja strategiczna, optymalizacja procesów, wzrost efektywności oraz poprawa zyskowności.


Wybrane doświadczenie zawodowe:

2006-2013 Start People

2011-2013 Dyrektor Zarządzający. Odpowiedzialny za całość operacji w Polsce. Firma nie tylko tworzyła nowe miejsca pracy, ale także współpracowała z wieloma jednostkami samorządowymi – urzędy pracy, uczelnie wyższe, szkoły średnie.

2006-2011 Dyrektor Handlowy. Odpowiedzialny za budowanie i realizację strategii sprzedażowej spółki. Zarządzał zespołem handlowym idziałaniami operacyjnymi w 30 oddziałach w kraju.

2004-2006 Kalkstein Sp. z o.o.

Dyrektor handlowy i członek zarządu czołowej firmy szkoleniowej.

1997-2004 Maestro Meetings & Incentives Sp. z o.o.

Założyciel i zarządzający jedną z pierwszych firm zajmujących się turystyką biznesową.


Aktywności:

Ekspert Komisji Europejskiej ds. przestrzegania praw człowieka wsektorze zatrudnienia. Współpracował ze strefami ekonomicznymi przy pozyskiwaniu inwestorów. Brał udział wspotkaniach Komisji Trójstronnej dotyczącej partnerstwa publiczno-prywatnego pomiędzy biznesem a urzędami pracy. Wpływał na kreowanie rozwiązań prawnych dotyczących rynku pracy dzięki członkostwu w Polskim Forum HR.

Jeden z inicjatorów konferencji: „Wolontariat drogą do odpowiedzialnego przywództwa”, zaangażowany jako wolontariusz w projekty dotyczące osób niepełnosprawnych, „Wielka Gala Integracji”; „Dzień dziecka w Teatrze Kamienica”, „Prezesi Wolontariusze 2011". Wspierał akcję „Mikołaj", wspólnie z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Koniec IV kwartału skłania do podsumowań, zarówno miesięcznych, kwartalnych, jak i całego roku. W ostatniej odsłonie Licznika rynku InfoPraca.pl w 2017 r. bierzemy pod lupę rynek pracy, uwzględniając również te czynniki, które rzadziej poddawane są analizie.
Działania PR i marketingowe wielu firm przypominają dyscyplinę sportu. Jeśli działasz na konkurencyjnym rynku, walczysz zarówno o pozycję, jak i uznanie oraz najlepszych pracowników. Każdy krok, który stawiasz, a czasem unikasz, buduje Twoją reputację.
W ostatnich latach powstaje w Polsce bardzo dużo startupów. Sprzyja im dobra sytuacja ekonomiczna i względna łatwość w pozyskaniu środków na inwestycje. Swoich sił próbują w wielu segmentach rynku, odnosząc często spore sukcesy, nie tylko w kraju, ale i za granicą.
Licznik rynku InfoPraca.pl wskazuje. że w II kwartale 2017 r. liczba ofert pracy w porównaniu do danych z I kwartału 2017 r. zmniejszyła się o 7 proc. Mniejszej liczbie ofert towarzyszyły dalsze spadki poziomu bezrobocia w kwietniu, maju i czerwcu, zarówno w ujęciu GUS, jak i Eurostat.
Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?
Mimo wysokich kwalifikacji aż 58 proc. kobiet biorących udział w badaniu InfoPraca.pl uważa, że znacznie trudniej im awansować niż mężczyznom.
W piątej odsłonie „Indeksu szklanego sufitu”, badającego równouprawnienie kobiet na rynku pracy – Polska została sklasyfikowana na wysokim 5. miejscu na świecie.
Wiele wskazuje na to, że tegoroczna wiosna na rynku pracy zaczęła się kilka tygodni przed kalendarzową. Rekrutacje trwają w najlepsze.
Pod koniec każdego roku zawsze spada liczba prowadzonych rekrutacji. Jednak w 2016 roku spadek ten nie był tak duży jak w poprzednich latach. W porównaniu do IV kwartału 2015 roku jest o prawie ¼ więcej ofert pracy. Natomiast porównując do III kwartału 2016 roku bardzo wzrosła liczba ofert pracy w branży medycznej i farmacji. Rośnie też liczba ofert pracy dla rzemieślników.
Od 1 stycznia 2017 r. wzrasta do 2000 zł kwota brutto minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zgodnie z zapowiedziami rządu wyższa ma być także (od marca 2017 r.) najniższa emerytura – wynieść ma 1000 zł. Jak wpłynie to na rynek pracy?
Koniec roku szkolnego zwiastuje rozpoczęcie sezonu urlopowego. Czeka nas odpoczynek, ale to także dobry okres, by rozejrzeć się za letnimi kursami, dzięki którym zdobędziemy nowe umiejętności.
Sezon urlopowy zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że pracodawcy już teraz poszukują pracowników na zastępstwo. Jakie korzyści ze sobą niesie ten rodzaj zatrudnienia?
Osobom młodym i bez doświadczenia zawodowego nadal trudniej niż innym znaleźć pracę. Jednak obecnie obserwowane jest coraz większe zainteresowanie pracodawców absolwentami.
W związku z wejściem w życie w styczniu 2016 r. prawa restrukturyzacyjnego, na prawników (i nie tylko na nich) czeka nowy zawód – doradca restrukturyzacyjny. Jak uzyskać odpowiednie uprawnienia?
Mimo, że do początku kalendarzowej wiosny (21 marca) jest jeszcze trochę czasu, na rynku pracy można już zaobserwować wiosenne ożywienie. Głównie dlatego, że w bieżącym roku niemal nie było prawdziwej zimy. Jest więcej ofert pracy niż rok temu, zwłaszcza w budownictwie. To początek dobrej koniunktury na rynku pracy w 2016 roku.
Większość z nas spędza swoje życie zawodowe, pracując na jednym stanowisku i specjalizując się w określonym obszarze zawodowym. Jednak nie każdemu to wystarcza. Są osoby, które wykonują kilka prac i dopiero w takich warunkach czują się spełnione. Dlaczego warto rozważyć opcję posiadania kilku specjalizacji?
Główny Urząd Statystyczny podał właśnie wysokość przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2015 r. To 3899,78 złotych. Oznacza to, że realnie pensje poszły w górę w stosunku do 2014 roku o 4,2 proc. W 2016 r. co druga firma chce podwyższać pensje pracownikom.
UXowiec – specjalista od użyteczności. Nie ma ich wielu, a rynek pracy coraz bardziej się o nich dopomina. Jak przyciągnąć najlepszych? Jak skonstruować ogłoszenie, które zagwarantuje sukces?
O Mikołajach i innych możliwościach zarobienia (dorobienia) przy okazji Świąt pisze Marek Jurkiewicz, dyrektor serwisu InfoPraca.
Problem ze znalezieniem pracy to nie tylko kwestia wskaźników bezrobocia, ale także podejścia i braku biznesowego rozumienia sytuacji pracodawcy – jego potrzeb i oczekiwań.