Kategorie

TRILUX Polska Sp. z o. o.

Dołącz do grona ekspertów
TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

W relacjach z kontrahentami, firma TRILUX Polska jest partnerem technologicznym, oferującym kompleksowe rozwiązania oświetleniowe. Zapewnia klientom nie tylko zaawansowane technologicznie rozwiązania dla biur, przemysłu, oświaty, handlu, architektury, placówek medycznych oraz zastosowań zewnętrznych, ale również oferuje doradztwo w zakresie projektu i finansowania inwestycji oraz usługi serwisowe systemów oświetleniowych.

TRILUX Polska stawia sobie za cel tworzenie systemów oświetleniowych idealnie dopasowanych do potrzeb klientów, gwarantując optymalną jakość światła przy wysokiej wydajności i niskich kosztach eksploatacyjnych i środowiskowych.

Dane teleadresowe:

TRILUX Polska Sp. z o. o.

Wał Miedzeszyński 630

03-994 Warszawa

Tel. +48 226 71 62 88 (89)

info.pl@trilux.com

http://www.trilux.com/

Jednym z kluczowych czynników mających wpływ na bezpieczeństwo pracy jest oświetlenie. Choć dokładne wymogi względem jego parametrów są uzależnione od specyfiki zadań wykonywanych w zakładzie, istnieją również zalecenia ogólne, wspólne dla wielu rodzajów stanowisk.
Lato to dla wielu firm okres odpoczynku i urlopów. Taki stan rzeczy ma swoje uzasadnienie w badaniach. Wynika z nich, że pracownicy są w tym okresie dużo mniej wydajni. Jakie czynniki są za to odpowiedzialne? Co zrobić, by niwelować ich wpływ?
Kwiecień, ustanowiony przez World Health Organization (WHO) miesiącem zdrowia, sprzyja rozmowom na temat chorób zawodowych różnych grup. Jakie schorzenia zagrażają pracownikom biurowym?
Pomimo znaczących różnic cechujących sale konferencyjne i stanowiska komputerowe, normy oświetleniowe dla każdego z tego typu pomieszczeń są bardzo podobne. Tymczasem, dokładne dostosowanie rozwiązań świetlnych do zadań może zwiększyć komfort i wydajność pracowników oraz przynieść wymierne korzyści.
Dla bezpieczeństwa i komfortu pracy mechaników ważne są nie tylko podstawowe parametry, jak wielkość warsztatu czy liczba i wyposażenie stanowisk naprawczych. Znaczenie mają również odpowiednie oświetlenie, nawierzchnia i nieprzekraczające norm natężenie hałasu.
Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.
Ciesząc się letnim słońcem i długimi dniami, odsłaniamy okna i wpuszczamy do pomieszczeń naturalne światło, chętnie wyłączając towarzyszące nam przez większą część roku sztuczne oświetlenie. Jednak czy z punktu widzenia norm jest to dopuszczalne? Jak sprawdzić czy wyłączenie lamp nie będzie naruszeniem ustanowionych regulacji i nie stanie się podstawą do zarzutów ze strony Inspekcji Pracy?
Pracodawcy poszukujący oszczędności powinni zastanowić się nad oświetleniem w pomieszczeniach biurowych. Nowoczesne, zautomatyzowane systemy oświetleń pozwalają na znaczne zmniejszenie kosztów. Wykorzystuje się w tym celu czujniki światła dziennego i czujniki obecności.