Kategorie
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
WFY Group

W WFY Group wiemy, że każda decyzja podejmowana w przedsiębiorstwie wymaga odpowiedniego przygotowania. Cel, rodzaj oraz horyzont czasowy realizowanych działań determinują obszar koniecznych analiz i rodzaj narzędzi, które powinny je ułatwić. Tylko w sytuacji, gdy wszystkie zachodzące w przedsiębiorstwie procesy są właściwie zarządzane, możliwy jest jego dynamiczny rozwój.

Powierz swój biznes najlepszy ekspertom w swoich branżach, działaj razem z nami w zakresie: doradztwa biznesowego, audytu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego oraz rynków kapitałowych. http://wfygroup.com/

Wprowadzone na początku 2015 roku przepisy miały rozwiać wątpliwości i ułatwić sposób rozliczania użytkowania samochodu służbowego przez pracownika w celach prywatnych. Jednak kwestia ta wciąż budzi wiele kontrowersji. A wszystko przez to, że sądy administracyjne i organy skarbowe zupełnie inaczej interpretują postanowienia tej ustawy. Sprawa ta jest na tyle zawiła, że wokół niej narastają coraz to nowe pytania, na które nawet specjaliści z tej dziedziny muszą niestety często odpowiadać „to zależy”. Co powinni więc wiedzieć zarówno pracownicy, jak i pracodawcy korzystający ze służbowych pojazdów?
Międzynarodowe korporacje działające w naszym kraju podejmują szereg działań w celu zoptymalizowania swoich rozliczeń podatkowych. Czy są to działania zawsze zgodne z prawem i rzeczywiście pozwalają zaoszczędzić im miliardy złotych?
Znowelizowana na początku 2016 roku Ordynacja podatkowa znacząco rozszerzyła kompetencje ministra finansów w zakresie wydawania indywidualnych interpretacji dotyczących regulacji prawa podatkowego. W tym obszarze nadchodzą w dodatku kolejne zmiany – zgodnie z przepisami wchodzącymi w życie z początkiem lipca 2016 r. z uprawnień na podstawie i w granicach upoważnienia, jakie obecnie posiada minister finansów, będzie mógł korzystać także Dyrektor Biura Krajowej Informacji Podatkowej. – To może spowodować prawdziwy chaos i – zamiast ułatwić – jeszcze bardziej skomplikować życie podatników – przestrzegają eksperci.
Zmiany w ustawie Ordynacja podatkowa, które zaczęły obowiązywać na początku tego roku, rozszerzyły zakres odpowiedzialności i krąg podmiotów, od których organ podatkowy ma prawo ściągnąć niezapłacone podatki. Nowelizacja jest szczególnie ważna w przypadku byłych członków zarządu i likwidatorów.
Nowelizacja ordynacji podatkowej mówiąca o rozstrzyganiu przez fiskusa wszelkich wątpliwości na korzyść podatnika, która weszła w życie wraz z początkiem 2016 roku, w pierwszym momencie wzbudziła spory entuzjazm wśród przedsiębiorców. – Ostatecznie jednak okazała się jedynie martwym przepisem, bo nie ma żadnego odzwierciedlania w rzeczywistości – zauważają eksperci. Jak to możliwe i dlaczego mimo zmian w ustawie podatnicy nadal mają nikłe szanse na przychylną dla nich interpretację prawa?
Na Słowacji są niższe niż w Polsce obciążenia podatkowe. Podstawowa stawka VAT wynosi 20% i można odliczyć cały VAT przy zakupie samochodu i paliwa. Niższe są także składki na ubezpieczenia społeczne, stawki PIT wynoszą 19 i 25%, choć stawka CIT jest wyższa niż w Polsce (22%). Nie ma podatku od środków transportowych ani akcyzy od pojazdów. Ponadto na Słowacji członek zarządu nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania spółki (także podatkowe), chyba że wynikły one z jego winy umyślnej. Nic więc dziwnego, że wiele polskich firm (zwłaszcza transportowych) przenosi swoją działalność do tego kraju.
Każdy przedsiębiorca podejmuje w swej działalności ryzyko gospodarcze. Można powiedzieć, że nie ma biznesu bez ryzyka. Dlatego niezbędną umiejętnością każdego przedsiębiorcy jest zarządzanie ryzykiem, na które składa się identyfikowanie ryzyka, analiza, sterowanie i monitorowanie ryzyka. Jak wdrożyć procesy zarządzania ryzykiem w swojej firmie? Od czego zacząć?
Zmiany w zarządach spółek, podatek bankowy, ustawa "frankowa", nowe regulacje MAR/MAD II, ustawa o listach zastawnych - to pięć najważniejszych zmian dla polskiego rynku kapitałowego w 2016 r. zdaniem dr. Piotra Bobera, Prezesa WFY Group.
Zgodnie z uchwałą siedmiu Sędziów Sądu Najwyższego – Izby Cywilnej z 30 stycznia 2015 r. (III CZP 34/14) niedopuszczalny jest wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym jednego prokurenta z zastrzeżeniem, że może on działać tylko łącznie z członkiem zarządu.
Z początkiem 2016 roku po raz pierwszy od kilkunastu lat w sposób istotny zmieniły się w Polsce opłaty za czynności adwokackie i radcowskie. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od 1 stycznia 2016 r. wzrosły one dwukrotnie. Nowe regulacje dotyczą także kwot, które w razie przegrania procesu dłużnik będzie musiał zapłacić wierzycielowi tytułem zwrotu kosztów wynagrodzenia prawnika.
Nowe przepisy uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustaw o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz podatku od osób prawnych zakładają ogromne zmiany w tzw. dokumentacji cen transferowych. – Dla większości średnich i dużych przedsiębiorstw działających w formie holdingów lub mających zagranicznych wspólników, z którymi dokonywane są transakcje, to przełomowe ustalenia wymuszające zupełnie inne podejście do szeregu formalności. Dlatego warto przeanalizować nową ustawę już dziś i przygotować się do stosowania jej zapisów zanim jeszcze wejdzie ona w życie – mówi Michał Skibicki, doradca podatkowy i Wiceprezes Zarządu WFY Group.
Przy przeprowadzaniu fuzji czy reorganizacji w przedsiębiorstwach duże firmy doradcze często kierują się procedurami, które są w pewnym sensie ustandaryzowane według sztywnych i z góry narzuconych kryteriów. Taki brak indywidualnego podejścia wielkich korporacyjnych placówek do przekształcanego podmiotu często oznacza brak stosownego poziomu komunikacji z osobami biorącymi udział w przeprowadzanych czynnościach, niejednokrotnie prowadzi do chaosu w przepływie informacji, a w efekcie wzrostu poziomu frustracji klienta. Może to przebiegać inaczej. Jednak aby dostać to, czego oczekujemy, trzeba najpierw dowiedzieć, czego tak naprawdę powinno się wymagać od konsultantów.