REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

dr Adrianna Lewandowska, MBA

Dołącz do grona ekspertów
dr Adrianna Lewandowska, MBA

Założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca rodzin biznesowych, właścicielka firmy doradczej Lewandowska & Partnerzy.

Od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie procesów sukcesyjnych, tworzeniu konstytucji rodzinnych oraz biznesowych strategii rozwoju. Absolwentka zagranicznego MBA, stypendystka Uniwersytetu St.Gallen w Center for Family Business i Uniwersytetu Wiedeńskiego w Institut für Familienunternehmen. Wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych. Pracownik Szkoły Głównej Handlo­wej w Instytucie Przedsiębiorstwa. Autorka licznych publikacji, komentarzy oraz wypowiedzi pu­blicystycznych i biznesowych.

Autorka i współautorka książek: „Narodziny Firmy Rodzinnej. Jak mądrze zaplanować sukcesję i przekazać biznes następcom”, „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych”, „Kody wartości. Czyli jak skutecznie przejść sukcesję w firmie rodzinnej” oraz „Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności”.

Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, oprócz publikacji, wystąpień i tworzenia praktycznych narzędzi dla biznesu rodzinnego stworzyła jedyną w Polsce platformę wymiany myśli i doświadczeń biznesowych, jaką jest Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych i Kongres dla sukcesorów NextG.

Kontynuując cykl artykułów poświęconych najważniejszym mechanizmom Ładu Rodzinnego przyjrzyjmy się jednemu z mnie najbliższych – Konstytucji Firmy Rodzinnej. To jeden z najbardziej kompleksowych dokumentów rodzinnych, który porównać można do przewodnika prowadzenia firmy, napisanego wspólnie przez jej założycieli. Dzięki niemu przyszłe pokolenia mogą poznać cele i sposób zarządzania firmą rodzinną, jakie przyświecały jej założycielom lub cele te modyfikować idąc z duchem czasu.
Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

REKLAMA