Małgorzata Majewska
Dołącz do grona ekspertówStypendia dla uczniów - jaki paragraf?
09.11.2021
Stypendia dla uczniów - klasyfikacja. W jakim paragrafie wydatków powinno się ujmować wypłacane uczniom stypendia socjalne oraz stypendia za wyniki w nauce i za osiągnięcia sportowe?
Jak rozwijać karierę zawodową?
19.02.2016
Studiowanie, szkolenia, zmiana zawodu, to tylko niektóre możliwości aby rozwinąć naszą karierę zawodową. Jak postępować, by nowe rozwiązania były korzystne dla rozwoju kariery?
Odmowa pracy w nadgodzinach
04.01.2016
Odmowa pracy w nadgodzinach jest bardzo ważna w przypadku, gdy staje się codziennością. Wykonywanie pracy ponad ustalony wymiar czasu pracy uzasadnia np. konieczność dokończenia ważnego projektu. Pracodawca nie może nadmiernie wykorzystywać pracownika do pracy po godzinach. Jak więc odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, aby nie utracić zatrudnienia, uznania przełożonych czy premii?
Jak nie myśleć w święta o pracy
21.12.2015
W okresie świątecznym warto oddać się rodzinnej atmosferze, zapomnieć o pracy i pozwolić sobie na relaks. Oto kilka sposobów, jak nie myśleć w święta o pracy.
Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć
15.12.2015
Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
26.11.2015
Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?
Jak szukać pracy pracując na cały etat?
25.11.2015
Poszukiwanie nowej pracy to praca na cały etat. Dlatego też, jeżeli jednocześnie pracujemy i poszukujemy pracy, należy dokładnie rozplanować działania, tak by zaniedbywać dotychczasowych obowiązków.
Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?
Rezygnacja z nowej pracy - konsekwencje
30.10.2015
Może zdarzyć się sytuacja, że po otrzymaniu nowej pracy, zastanawiamy się o rezygnacji z niej. Taką decyzję warto przemyśleć, bo może nieść za sobą przykre konsekwencje. Jeżeli już podjąłeś taką decyzję, zrób to umiejętnie, korzystając z poniższych wskazówek.
Negocjacje z pracodawcą dotyczące wynagrodzenia nie są łatwym punktem rozmowy kwalifikacyjnej. W tym artykule dowiesz się jak to zrobić krok po kroku.
Jak zaprezentować się na firmowej imprezie
10.09.2015
Imprezy firmowe to dobra okazja do nawiązania relacji między współpracownikami oraz pozyskania nowych klientów. Jeśli więc otrzymałeś zaproszenie na imprezy firmowe wewnątrz firmy, czy też zorganizowanych przez kontrahenta postaraj się należycie przygotować.
Praca z polecenia - zalety
03.09.2015
Rekrutacja z polecenia to nie tylko oszczędność czasu, ale również minimalizacja ryzyka. Rekruterzy chętnie spotykają się na rozmowach kwalifikacyjnych z osobami poleconymi przez pracowników, gdyż pracodawca może dowiedzieć się o kandydacie z polecenia nieco więcej niż z CV.
Odpowiedni ubiór a szansa na awans
24.08.2015
Odpowiedni ubiór ma znaczenie i może zwiększyć szansę na sukces w firmie, zwłaszcza gdy chcemy dostać awans. Dobry wygląd może otworzyć wiele drzwi i dać możliwość wykazania się umiejętnościami i doświadczeniem. Oto, kilka wskazówek, jak osiągnąć sukces.
Rekrutacja metodą open house
24.08.2015
Podstawowym założeniem rekrutacji metodą open house jest zaproszenie w jednym czasie do firmy osób, które chciałyby podjąć pracę w danym przedsiębiorstwie, a następnie krótkie, indywidualne rozmowy z każdą zainteresowaną osobą. Firma nie przeprowadza żadnej wstępnej selekcji CV – nie trzeba go wysyłać – wystarczy przyjść na spotkanie.
10 sposobów na wynegocjowanie podwyżki
19.08.2015
Rozmowa o pieniądzach może być bardzo stresująca. Można się jednak do takiego zadania dobrze przygotować i osiągnąć zamierzony sukces, w tym przypadku - podwyżkę. Poniżej 10 zasad, dzięki którym wynegocjujemy podwyżkę.
Jak walczyć z pracoholizmem
17.08.2015
Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.
Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?
11.08.2015
Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.
Praca w wakacje wzbogaca CV
07.08.2015
Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.
Jak awansować w korporacji?
07.08.2015
Możliwość rozwój kariery w korporacji przyciąga wielu kandydatów do pracy. Duże firmy proponują różne ścieżki awansu, kusząc wysokim wynagrodzeniem, prestiżem i dodatkami socjalnymi. Sprawdź, jak awansować w korporacji.
Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.