Kategorie
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
REWIT

Misją REWIT od 25 lat jest bycie doradcą i partnerem biznesowym w zmieniającym się świecie i otoczeniu.

Oferowane firmę nowoczesna rachunkowość, optymalne podatki i koszty, wzrost kultury biznesu oraz poziomu wiedzy biznesowej – to priorytety, które sobie wyznaczyliśmy, wierząc, że ich wdrożenie przyczyni się do rozwoju nie tylko nas i naszych klientów, ale całej społeczności.

Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga dziś od menedżerów szerokiej wiedzy nie tylko o rynku, ale również o sytuacji wewnątrz firmy. Od audytora oczkuje się więc rzetelnej informacji o stanie firmy w kontekście kluczowych działań jednostki, doradztwa oraz wsparcia.

Skupiamy się na rozwiązaniach, które gwarantują bezpieczeństwo prowadzonego biznesu, optymalizują koszty oraz podnoszą kulturę pracy. Bierzemy aktywny udział w procesach, stając się istotnym ogniwem podnoszącym wartość firmy. Bazując na wartościach takich jak zaufanie, otwartość, rzetelność oraz lojalność, tworzymy długofalowe relacje, oferując realne wsparcie i profesjonalne doradztwo.

Wieloletnia obecność na polskim rynku to zaufanie wielu klientów oraz stała praca nad podniesieniem jakości oraz poszerzeniem zakresu świadczonych usług poprzez wzrost kompetencji naszych specjalistów.

REWIT jest nie tylko odpowiedzią na pytanie o stan firmy, ale również źródłem korzyści wynikających z unikalnej interdyscyplinarnej wiedzy oraz doświadczenia.

Firma współpracuje z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie uczestnicząc w programie Giełdowych Firm Partnerskich. Pracownicy REWIT są również ekspertami w sprawach prowadzonych przez sądy i prokuraturę (biegłymi sądowymi).

Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o.
ul. Starodworska 1
80-137 Gdańsk
www.rewit.pl
kontakt: sekretariat@rewit.pl
tel.: +48 502 022 060

Regulacje wprowadzające opłatę cukrową (zwaną także podatkiem od cukru lub podatkiem cukrowym) zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. Którzy podatnicy będą zmuszeni ją uiszczać oraz w jakiej wysokości? Jakie sankcje przewidział ustawodawca za brak wpłaty w terminie opłaty cukrowej?
Z dniem 1 października 2020 r. wejdą w życie przepisy nakazujące składanie przez czynnych podatników VAT nowego dokumentu elektronicznego JPK_V7 (tj. JPK-7M/JPK-V7K). Nowy plik zastąpi dotychczasowe deklaracje VAT i sprawi, że obowiązek składania deklaracji VAT-7/VAT-7K zostanie połączony z obowiązkiem przesyłania plików JPK_VAT.
Zbliża się termin na sporządzenie i przesłanie formularza TPR dotyczącego transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi w zakresie cen transferowych. Termin został przesunięty do końca grudnia 2020 r. za sprawą przepisów dotyczących tarczy antykryzysowej 4.0, dla tych podatników, których pierwotny termin raportowania za 2019 r. upływał w okresie od 31 marca 2020 r. do 30 września 2020 r.
W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów został opublikowany projekt ustawy zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw. Projekt wzbudził poruszenie wśród firm, z powodu przepisów uszczelniających system podatku dochodowego, a zwłaszcza zakres podmiotowy ustawy CIT.
Tarcza antykryzysowa 4.0 wprowadziła zmiany dotyczące ważności certyfikatów rezydencji oraz przedłużyła terminy w zakresie składania informacji o cenach transferowych.
Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy wymienione w ustawie o rachunkowości zasady należy stosować w sposób pełny. Czy prawo do uproszczeń mają tylko jednostki mikro i małe? Ustawodawca przewidział szereg ułatwień, dla zastosowania których nie trzeba posiadać statusu jednostki mikro czy jednostki małej.
Ulga podatkowa IP BOX została wprowadzona w Polsce z początkiem 2019 roku. Rozwiązanie ma służyć zwiększeniu atrakcyjności prowadzenia w Polsce działalności badawczo-rozwojowej. Jest to zachęta podatkowa dla inwestujących w innowacje i naturalne dopełnienie ulgi na badania i rozwój.
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zaangażował się w rządowy program wsparcia (tzw. tarcza finansowa) dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których sytuacja finansowa pogorszyła się na skutek wybuchu pandemii SARS-CoV-2. Głównym celem programu jest pomoc przedsiębiorcom w utrzymaniu płynności i stabilności finansowej, poprzez udostępnianie im finansowania na preferencyjnych warunkach.
W trosce o przedsiębiorców, którzy otrzymali pomoc finansową, skierowano do Ministra Finansów interpelację o udzielenie informacji czy otrzymane środki będą podlegać opodatkowaniu, czy będą one przychodem, od którego należy odprowadzić podatek.
Od 1 października 2020 r. podatnicy nie będą musieli składać osobno pliku JPK i osobno deklaracji VAT-7. Nowy plik JPK_VAT będzie zawierał zarówno część ewidencyjną jak i deklaracyjną.
Decyzja jaką jest Wiążąca Informacja Stawkowa chroni podatników w zakresie właściwego zidentyfikowania stawki VAT na dany towar lub usługę. Od 1 lipca 2020 r. organy podatkowe nie mogą kwestionować stawki VAT, jeżeli będzie ona ustalona na podstawie WIS.
Jaki wpływ na wycenę aktywów mają trudne sytuacje gospodarcze takie jak ograniczenie skali działalności przedsiębiorstwa? Jak zarządzać utratą wartości aktywów?
Zmiany wprowadzone przepisami składającymi się na tzw. tarczę antykryzysową 4.0 objęły także kwestie związane z certyfikatami rezydencji i cenami transferowymi. Jaki nowe regulacje, w związku z COVID-19, przygotował ustawodawca w tym zakresie?
Tarcza antykryzysowa 4.0 wprowadziła nowe zmiany na gruncie podatków dochodowych (PIT, CIT). Nowe regulacje dotyczą kar umownych i odszkodowań związanych z koronawirusem oraz ulgi na złe długi.
Zgodnie z zapowiedziami, od 1 lipca 2020 r. wejdą w życie zmiany dotyczące rozliczeń VAT z tytułu importu mające na celu poprawę konkurencyjności polskich portów. Pojawi się możliwość rozliczania podatku z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji.
W tym roku przedsiębiorcy kończący rok obrotowy po dniu 29 września 2019 r., jednak nie później niż w dniu 30 kwietnia 2020 r., mają przedłużony o trzy miesiące termin sporządzenia sprawozdań finansowych oraz ich zatwierdzenia.
Przepis art. 22 ust. 9b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje wybrane kategorie działalności twórczej, w których mamy możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów. Wśród nich są m.in. działalność twórcza w zakresie programów komputerowych, gier komputerowych oraz działalność badawczo-rozwojowa. Na praktykę stosowania tego rozwiązania mają wpływ nie tylko przepisy wynikające z ustaw, ale też interpretacje wydawane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej oraz wyroki wydawane przez Sądy Administracyjne.
Chcąc wyjść naprzeciw podatnikom, 6 maja 2020 r. Sejm uchwalił nowelizację​ ustaw o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej. Rząd deklaruje, że nowe przepisy ułatwią podatnikom wywiązywanie się z obowiązków, by dochodziło do mniejszej liczby sporów na linii podatnik-organ podatkowy.
Czy już analizowaliście czym jest strata gotówkowa netto? Nowe pojęcie wprowadzone przez Polski Fundusz Rozwoju w ramach Tarczy Finansowej.