Kategorie
Piotr Siarkiewicz

Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwijaniu sprzedaży i inicjowaniu nowych kierunków rozwoju oraz transformacji biznesu.

Dysponuje ekspercką wiedzą z zakresu wdrażania nowoczesnych technologii w biznesie w obszarach IT, HR, zarządzania i sprzedaży. Doświadczenie zdobywał, pracując dla największych firm informatycznych. Doskonale zna procesy restrukturyzacji, optymalizacji kosztów oraz mechanizmy związane z zarządzaniem zmianą.

Jest absolwentem Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego oraz podyplomowych studiów menadżerskich Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jego pasją są podróże, nurkowanie i tenis.

Już ponad połowa firm w swoich strategiach stawia na klientocentryczność stanowiącą motor napędowy cyfryzacji. Często zapominamy jednak o pracownikach, bez których aprobaty sukces transformacji jest właściwie niemożliwy. Z czynnikiem ludzkim wiążą się zarówno szanse, jak i trudności, a przekonanie zespołu do zmian towarzyszących digitalizacji urasta do miana największego wyzwania.
Model zarządzania cyfrowego staje się coraz bardziej popularny w różnych gałęziach biznesu. Jego skuteczność oraz możliwości, jakie oferuje, zostały przetestowane w związku z lockdownem będącym efektem pandemii COVID-19. Wiele firm w naszym kraju nadal jednak realizuje swoje działania, wykorzystując tradycyjne kanały prowadzania działalności operacyjnej.
Polski Instytut Ekonomiczny podaje, że pandemia koronawirusa spowodowała ograniczenia aktywności ponad 3 mld ludzi na świecie. Instytut szacuje, że światowa konsumpcja spadnie o 33 proc., a każdy miesiąc ograniczeń w działalności firm to spadek globalnego PKB o 2 punkty proc. Sposobem na funkcjonowanie przedsiębiorstw w czasach ograniczonych możliwości kontaktu z kontrahentami jest digitalizacja. Pandemia znacząco przyspieszyła procesy technologicznie w firmach. Ponadto sektor IT, który już przed pandemią generował 8 proc. PKB dziś może być jeszcze silniejszym motorem napędowym polskiej gospodarki.
W ostatnim czasie obserwujemy coraz większą popularność tzw. managed services, czyli modelu holistycznego outsourcingu. Najczęściej dotyczy on procesów IT. Dlaczego? Aby były maksymalnie zoptymalizowane, wymagają eksperckiej wiedzy oraz zaawansowanej infrastruktury.