Kategorie

Monika Czarczyńska

Dołącz do grona ekspertów
Monika Czarczyńska

Asystent prawny w E-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.

Absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Prawo. Swoje doświadczenie zdobywała w renomowanych poznańskich kancelariach adwokackich oraz sądach. Jej głównymi kierunkami zainteresowań z zakresu prawa są polubowne metody rozstrzygania sporów, a w szczególności postępowanie arbitrażowe oraz postępowanie upadłościowe. Prywatnie pasjonatka literatury fantasy.

Reklama jako narzędzie marketingowe, służy przedsiębiorcy głównie do uzyskiwania nowych klientów, jednakże coraz częściej na rynku pojawiały się reklamy stworzone z naruszeniem obowiązującego prawa. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070) stoi na straży ochrony praw konsumentów, którzy niejednokrotnie zdołali złapać się na przynętę reklamową stosowaną przez przedsiębiorców. Zwiększona aktywność Prezesa UOKiK w zakresie zgodności informacji reklamowych z prawem, może dotknąć wielu przedsiębiorców, którzy w przypadku naruszeń przygotować muszą się na duże kary finansowe.