REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Historia motoryzacji

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozwój opon na przykładzie marki Dunlop

Obecnie stosowane opony to efekt ponad 100 lat pracy nad ich udoskonalaniem i rozwojem. Na przykładzie koncernu Dunlop można dostrzec ogrom wysiłku jaki wniosły kolejne pokolenia konstruktorów, dzięki którym dziś kierowcy mogą się cieszyć naprawdę porządnymi i bezpiecznymi oponami.

Historia marki Renault - pierwszy samochód

Firma Renault od 115 lat produkuje samochody. Zobacz jak wyglądały jej początki oraz jakie zmiany zaszły na przestrzeni lat w autach jakim początek dał Louis Renault.

Renault Type AX - historia modelu

Historia Renault Type AX sięga już 105 lat. W zamyśle konstruktorów było stworzenie samochodu popularnego.

Volkswagen Passat kończy 40 lat!

VW Passat jest na rynku od 40 lat. W tym czasie niemieckie auto klasy średniej doczekało się siedmiu odsłon w różnych wersjach. Oto krótkie przypomnienie historii VW Passata.

REKLAMA

Historia symbolu „Quadrifoglio Verde”

Historia symbolu „Quadrifoglio Verde”, którym sygnowane są najmocniejsze odmiany Alfy Romeo sięga 90 lat. Po raz pierwszy użyto go na samochodzie "RL", prowadzonym przez Ugo Sivocci, który w 1923 roku wygrał XIV edycję wyścigu Targa Florio.

BMW Motorrad - 90 lat historii

BMW Motorrad od 90-ciu lat zajmuje się produkcją motocykli. Poniżej przedstawiamy galerię Motocykli BMW wyprodukowanych w latach 1923-1939.

Klasyczne auto: poradnik kupującego

Przed zakupem klasycznego auta warto zastanowić się, czy lepiej wybrać już odrestaurowany pojazd, czy klasyka wymagającego remontu. To nie jedyny wybór, przed jakim stanie osoba szukająca wymarzonego oldtimera.

Historia motoryzacji: Volkswagen California kończy 25 lat

Volkswagen Samochody Użytkowe świętuje 25-te urodziny Volkswagena Californii. Z urodzinami zbiegł się także jubileusz produkcyjny: w ciągu 25 lat wyprodukowanych zostało 100.000 egzemplarzy tego modelu. Z historią kultowego kampera – od T3 przez T4 po aktualnego T5 – można zapoznać się na stoisku Volkswagena w hali 7. Na targach nie zabrakło także przodków Californii: T1 i T2.

REKLAMA

Renault 18 - historia modelu

Renault 18 zadebiutował w 1978 r. jako przedstawiciel ówczesnej klasy średniej. Przeglądając zdjęcia Renault 18 nie sposób oprzeć się nutce nostalgii. Poniżej historia modelu obchodzącego w 2013 r. 35 lecie.

Autodelta - 50 lat emocjonujących wyczynów

Autodelta to wydział firmy Alfa Romeo, zajmujący się przygotowaniem modeli włoskiego producenta do startów w wyścigach. Autodelta powstała w 1963 r. i stworzyła wiele emocjonujących modeli, które zapisały się na kartach historii motoryzacji.

Datsun - marka wraca na rynek

Marka Datsun zostanie reaktywowana przez Nissana w tym roku. W połowie 2013 r. Datsun zaprezentuje pierwszy model z nowej oferty. Sprzedaż rozpocznie się od roku modelowego 2014.

Legendarni kierowcy: Brend Rosemeyer

W tym roku przypada 75. rocznica śmierci legendy sportów motorowych Bernda Rosemeyera. Był on idolem w latach trzydziestych XIX wieku. Ten genialny kierowca startował w barwach Auto Union. W 1938 roku uległ śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia rekordu świata.

Historia nawigacji satelitarnej GPS

Początki systemów nawigacyjnych stosowanych w urządzeniach nawigacyjnych, których obecnie używamy sięga roku 1957. Wtedy badacze z John Hopkins University w Baltimore obserwując radzieckiego satelitę Sputnik 1 stworzyli wynalazek, który dziś ma szerokie zastosowanie.

Honda CR-V: Historia modelu

Pierwsza generacja Hondy CR-V pojawiła się w 1995 roku. Wtedy segment crossoverów dopiero raczkował, a model CR-V był jednym z pierwszych jego przestawicieli. Niedawno Honda zaprezentowała najnowszą, czwartą generację modelu CR-V. Z tej okazji przedstawiamy krótką historię Hondy CR-V.

Skoda zaprasza do swojego nowego muzeum

Nowe Muzeum Skody zostało już oficjalnie otwarte. Znajduje się ono w Mladá Boleslav i prezentuje tradycję Skody przedstawioną w zupełnie nowym stylu. Obiekt ilustruje 117 lat historii Producenta, udostępniając 46 samochodów, wiele filmów i dokumentów na powierzchni 1 800 m2 w zabytkowej hali produkcyjnej.

Skoda Favorit kończy 25 lat

Skoda Favorit zadebiutowała podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. W tym roku minęło 25 latod tego wydarzenia. Favorit to jeden z najważniejszych samochodów w historii marki.

Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor

Po kilkudziesięciu latach legendarny egzemplarz Auto Union wrócił do domu. Poznajcie tę poruszającą historię.

Krótka historia klimatyzacji samochodowej

Klimatyzację samochodową zastosowano po raz pierwszy na rynku amerykańskim jeszcze przed Drugą Wojną Światową. A jak się rozpowszechniła?

Skoda na Sachsen Classic 2012

Producent samochodów Skoda weźmie udział w rajdzie zabytkowych samochodów Sachsen Classic, prezentując aż cztery swoje pojazdy.

85 lat marki Castrol w Polsce

Znak towarowy Castrol zarejestrowano w Polsce w 1927 roku. Dziś oleje tej znanej marki należą do najczęściej wybieranych środków smarnych nad Wisłą.

Nowe Muzeum Skody

Skoda zaprezentowała nową koncepcję swojego muzeum, które powstanie tuż obok głównej fabryki producenta w Mladá Boleslav w Czechach. Zmiany mają na celu przybliżenie zwiedzającym historii marki od początków jej istnienia.

Historia motoryzacji: logo Mazdy

Historia każdego logo marki jest zwykle odzwierciedleniem jej rozwoju na przestrzeni lat. Jako, że niedawno Mazda obchodziła niedawno swe 90-te urodziny, postanowiliśmy przybliżyć Wam historię jej symbolu.

Legendarni kierowcy: Sobiesław Zasada

Sobiesław Zasada to jeden z najbardziej znanych na świecie polski kierowca rajdowy oraz trzykrotny mistrz Europy.

Konstrukcje silników spalinowych stosowanych w samochodach

Silniki spalinowe zrewolucjonizowały transport. Możliwość spalania destylatów ropy naftowej pozwoliła na konstrukcję niewielkich jednostek i powstanie automobili, a następnie samochodów. Jakie konstrukcje silników wypracowano przez lata istnienia motoryzacji? Jaką zasadę działania przyjęli twórcy silników spalinowych?

Historia silników Diesla w pigułce

Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze.

Historia Skody w Rajdzie Monte Carlo

Każda kolejna edycja Rajdu Monte Carlo jest dobrą okazją na przypominanie sukcesów odniesionych w poprzednich latach. W tym roku przypada 50 rocznica zdobycia mistrzostwa w klasie do 1300 ccm przez Skodę Octavię TS.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. III

Trzecia część opisu historii Fordów RS to XXI wiek i przejście z Escorta na Focusa. Nowe auta przygotowano według nowych przepisów rajdowych, ale nie zapomniano o cywilnych wersjach Fordów RS.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. II

W pierwszej części opisu historii Fordów RS przedstawiliśmy początki Escorta RS1600 i opisaliśmy model z początku lat 70 XX wieku, który został dostosowany do współczesnych realiów wyścigowych. Jednak RS to nie tylko Escort. Poniżej inne auta z rodziny sportowych Fordów.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. I

Pierwszy Ford z oznaczeniem RS (Rallye Sport) wyjechał na drogę ponad 40 lat temu. Od tamtej pory powstało wiele odmian rajdowych i cywilnych RSów, a każda z nich zapisała się w historii motorsportu. Poniżej przedstawiamy opis najszybszych seryjnie produkowanych w Europie Fordów.

Syrena Sport – piękny prototyp sprzed lat powraca

Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.

Legendarni kierowcy: John Surtees

John Surtees życie poświęcił wyścigom motocyklowym i samochodowym. Mistrzem Formuły 1 był tylko raz natomiast w wyścigach motocyklowych, zdobył aż siedmiokrotne Mistrzostwo Świata.

Legendarni kierowcy: Luigi Villoresi

Luigi Viloresi - włoski kierowca - przez wielu nazywany ambasadorem włoskiego sportu. Przywracał na świecie sympatię do kraju podnoszącego się z faszyzmu. Dzięki niemu Włochy mogły wziąć udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 1948 r.

Legendarni kierowcy: Francois Cevert

Fransois Cevert to legenda Formuły 1. Zginął w wieku 29 lat na torze Watkins Glen w USA. Odszedł w chwili, kiedy dostał od losu największą szansę.

Skoda Rapid: czeskie Gran Turismo

Skoda Rapid została uznana przez historyków motoryzacji za jeden z najbardziej dopracowanych europejskich pojazdów klasy średniej lat 30. XX wieku.

Galeria zdjęć i reklam Chevroleta w latach 1970-1999

Chevrolet jest marką, której historia ciągnie się już od ponad 100 lat. Jest to amerykańska marka z tradycjami, która na przestrzeni lat dobrze sobie radziła nawiązując współpracę na przykład z Oplem czy Saabem.

Galeria zdjęć i reklam Chevroleta w latach 1940-1969

Chevrolet jest jedną z lepiej radzących sobie marek na rynku. Zawdzięcza to długiej tradycji i doświadczeniu zdobywanemu przez lata działalności na rynku motoryzacyjnym.

Galeria zdjęć i reklam Chevroleta w latach 1930-1939

Chevrolet jest marką o wieloletniej tradycji. Firma przez lata zbierała doświadczenie, które w dzisiejszych czasach pozwala jest przetrwać na niezwykle bogatym rynku motoryzacyjnym.

Galeria zdjęć i reklam Chevroleta w latach 1910-1929

Chevrolet jest marką, której historia ciągnie się już od ponad 100 lat. Jest to amerykańska marka z tradycjami, która na przestrzeni lat dobrze sobie radziła nawiązując współpracę na przykład z Oplem czy Saabem.

Jak powstało logo Chevroleta

Firmę Chevrolet założyły dnia 3 listopada 1911 dwie osoby. Pierwszą z nich był kierowca wyścigowy i inżynier Louis Chevrolet, drugą zaś biznesmen William C. Durant, współtwórca General Motors. Oczywiście firma potrzebowała własnego logo. Oto, jak powstała słynna "mucha" Chevroleta.

Legendarni kierowcy: Marc Surer

Marc Surer był jedną z najbarwniejszych postaci sportu samochodowego. Popularność zdobył w 1979 roku, gdy nieoczekiwanie został Mistrzem Europy w Formule 2.

Legendarni kierowcy: Barry Sheene

Barry Sheene uważany jest za jedną z największych legend wyścigów motocyklowych. Był Mistrzem Świata w kategorii MotoGP.

Legendarni kierowcy: Derek Bell

Derek Bell to jeden z najbardziej lubianych kierowców rajdowych. Jest kierowcą Formuły 1 oraz pięciokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans.

Legendarni kierowcy: Valentino Rossi

Walentino Rossi jest dziewięciokrotnym Mistrzem Świata MotoGP na torze Suzuka. Zawsze wygrywa w wielkim stylu. Znak rozpoznawczy motocyklisty to numer 46.

Legendarni kierowcy: Joey Dunlop

Joey Dunlop -człowiek legenda o wielkim sercu. W rodzinnej Irlandii Północnej znany był jako „King of the Road” albo „Yer Maun”. Dzięki swoim ambicjom i odwadze stał się jednym z najbardziej utytułowanych motocyklistów świata.

Legendarni kierowcy: Jerzy Landsberg

Jerzy Landsberg to największy polski talent rajdowy. Startował w wielu rajdach krajowych oraz zagranicznych, w tym trzykrotnie w Rajdzie Monte Carlo.

Koncepcyjny Chevrolet Miray

Nadwozie futurystycznego projektu Miray łączy aerodynamikę myśliwców z zaawansowaną technologią napędu hybrydowego. Auto miało swoją europejską premierę podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Chevrolet 490

Chevrolet 490 był realizacją marzeń ówczesnego prezesa firmy Williama Duranta o małym samochodzie dla ludu, konkurencji dla legendarnego Forda T.

Chevrolet serii C „Classic Six”: pierwszy Chevrolet

Historia samochodów marki Chevrolet zaczęła się efektownie. Pierwszy samochód tej marki został zaprojektowany i zbudowany w 1911 roku jako duże, szybkie i luksusowe auto. Był nim Chevrolet serii C, zwany także „Classic Six”.

Chevrolet El Camino

Chevrolet El Camino to oryginalny samochód: połączenie pickupa i sportowego coupe. Choć wcale nie był pierwszym autem tego typu, do dzisiaj pozostaje jednak najsłynniejszym tzw. "użytkowych coupe".

Chevrolet Suburban - czyli jak powstały SUV-y

Suburban jest ważny dla Chevroleta z kilku powodów. Po pierwsze, jest to jeden z najdłużej produkowanych modeli w historii motoryzacji. Po drugie, zarobił dla General Motors naprawdę poważne pieniądze. Suburbanem jeździł też serialowy gangster Tony Soprano z serialu "The Sopranos".

REKLAMA