REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Marketing, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przygotowanie strategii marketingowej miasta

Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Pomysł na efektywność pracownika?

Docenianie pracownika wpływa na jego późniejszą efektywność w pracy. Ciągłe podwyżki płac mogą jednak znacznie uszczuplić firmowy budżet. W takiej sytuacji, dobrym wyjściem okazuje się tanie i niekonwencjonalne wynagradzanie połączone z optymalizacją budżetu Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Inżynier pilnie poszukiwany

Od początku roku rośnie liczba ofert pracy dla inżynierów różnych specjalizacji, wzrastają także proponowane im stawki wynagrodzeń.

REKLAMA

Jakie mogą być dla firmy negatywne konsekwencje zwolnień pracowników?

Gdy firma zwalnia pracowników, w istotny sposób zmieniają się stosunki międzyludzkie wewnątrz organizacji. Dotykają one zarówno pracowników zwalnianych, jak i tych nadal pracujących w przedsiębiorstwie.

Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?

Wprowadzenie do pracy polega na wdrażaniu pracownika w proces i środowisko pracy w celu sprawnego funkcjonowania organizacyjnego i interpersonalnego w danej społeczności pracowniczej. Proces ten wcale nie jest łatwy.

Co powinien zawierać profil kwalifikacyjny, a co opis stanowiska?

Właściwy dobór pracownika na stanowisko wymaga przygotowania „matrycy porównań”, swoistego wzorca kwalifikacji poszukiwanego kandydata. Chodzi tu o sporządzenie profilu wymagań stanowiska – profilu kwalifikacyjnego stanowisk.

Dostrzeżone sukcesy motywują do dalszej pracy

Dostrzeganie osiągnięć pracowników to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów motywowania. Udowodniono, że menedżer, który nie zauważa sukcesów swoich podopiecznych, niszczy ich motywację.

REKLAMA

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Sprawdź referencję

Zanim podejmiesz decyzje o zatrudnieniu kolejnego pracownika poproś go o przedstawienie referencji od poprzednich pracodawców. Opinia na temat kandydata udzielona przez osoby, z którymi wcześniej współpracował i którym podlegał w poprzednich miejscach pracy jest niezwykle ważnym źródłem informacji na temat funkcjonowania danej osoby na gruncie zawodowym.

Jak przeprowadzic rekrutację wewnętrzną?

Najbardziej popularne metody poszukiwania nowego pracownika to nabór poprzez publikację ogłoszenia rekrutacyjnego w prasie i w Internecie, selekcję wśród osób poleconych, czyli w oparciu o tzw. rekomendacje, promocję marki pracodawcy na targach pracy oraz nabór zlecony agencjom rekrutacyjnym. A co zrobić jeśli musisz przeprowadzić rekrutacje wewnątrz firmy?

Jak przebrnąć przez rozmowę kwalifikacyjną - porady

Przygotowałeś dobre CV, które wzbudziło zainteresowanie Twojego potencjalnego pracodawcy. Teraz kolejny etap przed Tobą - rozmowa kwalifikacyjna. W poniższym artykule przedstawiamy kilka porad - jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

Na kogo polują HR-owcy?

W obecnej dobie gospodarki opartej o wiedzę, zmieniła się percepcja zarządzania zasobami ludzkim, które generowały koszty. Dziś firmy budują kapitał ludzki, który wraz z kapitałem strukturalnym tworzy kapitał intelektualny firmy, koszty zmieniają się w inwestycje w ludzi.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Złowić Headhuntera, czyli executive research dla Twojej firmy

Właściwe zarządzanie firmą wymaga od nas szukania odpowiednich osób, posiadające nierzadko specjalistyczne kwalifikacje bądż cechy. Coraz częściej przedsiębiorcy w tym celu zwracają się do firm zajmujących się executive research. Nie wszyscy jednak pamiętają, że reguły dotyczące rzetelności i solidności obowiązują również headhunterów.

Jak przeprowadzić prezentację?

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Czy stosować metodę Development Center?

Aby zastosować metodę development center musimy odpowiedzieć sobie na pytanie - jaki cel chcemy osiągnąć.

Jakich błędów nie należy popełniać stosując Development Center?

Jedną z metod oceny kompetencji pracowników jest metoda - development center (inaczej ośrodek rozwoju). Jednak choć jest metodą znaną i popularnie stosowaną, jej wyniki bywają wykorzystywane w kontrowersyjny sposób a procedura przeprowadzania sesji budzi nieraz poważne wątpliwości.

Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Każdy menedżer HR nie raz zastanawia się, jak wybrać kompetentną firmę doradztwa personalnego, która wykona zleconą usługę na wysokim poziomie jakościowym. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Musisz pamiętać, że head hunter, pracownik zatrudnionej agencji, będzie przez jakiś czas stanowić wizytówkę Twojej firmy. To jego profesjonalizm i sposób traktowania kandydatów będzie świadczył o firmie zlecającej rekrutację.

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

Ocena kompetencji zawodowych

Przeprowadzając rozmowy rekrutacyjne staramy się ocenić potencjał kandydata, wychwyć nieuchwytne sygnały świadczące o tym, że to właśnie on jest tym, którego nam trzeba. odejmujemy decyzję zwracając uwagę na jego doświadczenia, deklarowane umiejętności, cechy osobowości. Często jednak opieramy się na przeczuciach i pobieżnych ocenach – czy nie lepiej byłoby zmierzyć możliwości kandydata?

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Skuteczne narzędzia kampanii wyborczej

Profesjonalna kampania wyborcza powinna wykorzystywać narzędzia marketingu politycznego. Obecne możliwości techniczne powodują, że posługiwanie się nimi nie musi być drogie.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Samorządowe pomysły na ciekawe wakacje

Festyny, dni gminy, koncerty czy jarmarki to imprezy, które na stałe wpisują się w kalendarz imprez turystycznych. Gminy prześcigają się w wymyślaniu nowych atrakcji, żeby zyskać dodatkowe dochody i skutecznie promować się w regionie.

Strona internetowa jako forma promocji

Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.

REKLAMA