REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2023 poz. 3

OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 20 grudnia 2022 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Tekst pierwotny

1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst zarządzenia nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. z 2022 r. poz. 871), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:

1) zarządzeniem nr 328 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 października 2022 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 941);

2) zarządzeniem nr 337 Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 października 2022 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 979).

2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity zarządzenia nie obejmuje:

1) § 2 zarządzenia nr 328 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 941), który stanowi:

„§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.";

2) § 2 zarządzenia nr 337 Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 979), który stanowi:

„§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.".

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Załącznik 1. [Zarządzenie Nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów]

Załącznik do obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 grudnia 2022 r. (M.P. z 2023 r. poz. 3)

ZARZĄDZENIE NR 2
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 5 stycznia 2016 r.

w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią", zapewnia obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, Ministrów - Członków Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Szefa Służby Cywilnej.

2. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.

§ 2. 1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.

2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii".

§ 3. Kancelarią kieruje Szef Kancelarii przy pomocy: Sekretarza Rady Ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.

§ 4. 1. Szef Kancelarii wyznacza swojego zastępcę lub zastępców i określa ich zadania.

2. Zastępcy Szefa Kancelarii wykonują zadania Szefa Kancelarii podczas jego nieobecności oraz w razie nieobsadzenia stanowiska Szefa Kancelarii, do czasu jego obsadzenia.

§ 5. Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając: skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.

§ 6. Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 oraz inne osoby będące pracownikami Kancelarii do:

1) załatwiania w jego imieniu spraw należących do jego kompetencji;

2) wykonywania w jego imieniu zadań powierzonych przez Prezesa Rady Ministrów.

§ 7. 1.1) W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Mariusza Błaszczaka, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Piotra Glińskiego, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Jacka Sasina, Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Zbigniewa Hoffman-na, Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Włodzimierza Tomaszewskiego oraz Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Michała Wójcika.

2. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji osób kierujących gabinetami politycznymi, o których mowa w ust. 1, określają właściwi członkowie Rady Ministrów.

§ 8. 1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;

2) (uchylony);

3) Sekretariat Wiceprezesa Rady Ministrów;

3a) Sekretariat II - Wiceprezesa Rady Ministrów;

4)2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;

5) Biuro Ministra do Spraw Unii Europejskiej;

6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Cyberbezpieczeństwa;

7) Centrum Informacyjne Rządu;

8) Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych;

9) Departament Analiz;

10) Departament Analiz Systemu Bezpieczeństwa Państwa;

11) Departament Architektury Informacyjnej Państwa;

12) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;

13) Departament Cyberbezpieczeństwa;

14) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;

15) Departament GovTech Polska;

16) Departament Instrumentów Rozwojowych;

16a) Departament Integracji Społecznej;

17) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;

18) Departament Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;

19) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;

20) Departament Koordynacji Projektów Międzynarodowych;

21) Departament Nadzoru i Kontroli;

22) Departament Oceny Skutków Regulacji;

23) Departament Polityki Cyfrowej;

24) Departament Praw Obywatelskich i Tożsamości Europejskiej;

25) Departament Prawa Unii Europejskiej;

26) Departament Prawny;

27) Departament Programowania Prac Rządu;

28) Departament Regulacji Cyfrowych;

29) Departament Służby Cywilnej;

30) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;

31) Departament Spraw Obywatelskich;

32) Departament Spraw Parlamentarnych;

33) Departament Spraw Zagranicznych;

34) Departament Studiów Strategicznych;

35) Departament Telekomunikacji;

36) Departament Tożsamości Cyfrowej;

36a)3) Departament Wsparcia Zewnętrznego;

37) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;

38) Departament Współpracy z Samorządem;

39) Departament Zarządzania Danymi;

40) Departament Zarządzania Systemami;

41) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;

42) Biuro Budżetowo-Finansowe część 27;

43) Biuro Dyrektora Generalnego;

44) Biuro Informatyki;

45) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;

46) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych.

1a. W skład Kancelarii wchodzi również Wieloosobowe stanowisko do spraw Krajowego Planu Odbudowy.

2. Departament Analiz, Departament Oceny Skutków Regulacji oraz Departament Studiów Strategicznych tworzą Rządowe Centrum Analiz.

3. Departament GovTech Polska tworzy Centrum GovTech.

§ 9. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.

§ 10. Traci moc zarządzenie nr 139 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. z 2015 r. poz. 338 i 919).

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia4).


1) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 328 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 941), które weszło w życie z dniem 3 października 2022 r.

2) W brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 337 Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 979), które weszło w życie z dniem 13 października 2022 r.

3) Dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.

4) Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 7 stycznia 2016 r.

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA