REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2002 nr 11 poz. 62

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 29 listopada 2002 r.

w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Biura Praw Pacjenta.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:

§ 1

Ustala się regulamin organizacyjny Biura Praw Pacjenta stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Minister Zdrowia

Mariusz Łapiński

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

Załącznik 1. [Regulamin organizacyjny Biura Praw Pacjenta]

Załącznik do zarządzenia
Ministra Zdrowia
z dnia 29 listopada 2002 r. (poz. 62)

Regulamin organizacyjny Biura Praw Pacjenta

§ 1

1. Na czele Biura Praw Pacjenta, zwanego dalej „Biurem”, stoi Dyrektor powoływany i odwoływany przez Ministra Zdrowia.

2. Dyrektor Biura reprezentuje Biuro na zewnątrz, kieruje jego działalnością i ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie Biura.

3. Do kompetencji Dyrektora Biura należy w szczególności:

1) organizowanie pracy Biura w sposób zapewniający należyte wykonywanie zadań;

2) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Biurze oraz realizowanie polityki personalnej;

3) podejmowanie decyzji związanych z zatrudnianiem pracowników i rozwiązywaniem z nimi umów na podstawie kodeksu pracy oraz odrębnych przepisów;

4) sporządzanie planów finansowych działalności Biura;

5) dysponowanie przyznanymi środkami finansowymi w celu prawidłowego ich wykorzystania;

6) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej.

4. W razie nieobecności Dyrektora Biura zastępuje go pracownik wyznaczony przez Dyrektora Biura. Dyrektor Biura jest obowiązany przekazywać Ministrowi Zdrowia informacje o zastępstwie.

§ 2

W skład Biura wchodzą następujące stanowiska pracy:

1) stanowisko do spraw obsługi finansowej;

2) stanowisko do spraw obsługi prawnej;

3) stanowisko do spraw łączności z pacjentami;

4) stanowisko do spraw obsługi sekretarskiej i kadrowej.

§ 3

Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku do spraw obsługi finansowej należy:

1) prowadzenie rachunkowości Biura zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) wykonywanie dyspozycji Dyrektora Biura w zakresie operacji środkami finansowymi;

3) dokonywanie kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym;

4) prowadzenie rozliczeń i ewidencji wynagrodzeń;

5) analiza pod względem formalno-rachunkowym rozliczeń kosztów związanych z działalnością Biura;

6) wykonywanie innych poleceń Dyrektora Biura związanych z prowadzeniem obsługi finansowej Biura.

§ 4

Do obowiązków osoby zatrudnionej do spraw obsługi prawnej należy udzielanie pacjentom informacji prawnej.

§ 5

Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku do spraw łączności z pacjentami należy:

1) przyjmowanie wpływających do Ministra Zdrowia skarg pacjentów na działalność świadczeniodawców udzielających świadczeń zdrowotnych;

2) przyjmowanie zgłoszeń telefonicznych, pisemnych i osobistych pacjentów;

3) rejestracja przyjętych zgłoszeń;

4) udzielanie pomocy zgłaszającym się, poprzez przekazywanie rzetelnej informacji oraz udzielanie porad, współpracę z jednostkami ochrony zdrowia, konsultantami krajowymi, organizacjami rządowymi i pozarządowymi działającymi na rzecz praw pacjenta oraz pozostałymi instytucjami zajmującymi się problematyką objętą konkretnym przypadkiem zgłoszonym przez pacjenta;

5) wykonywanie innych poleceń Dyrektora Biura.

§ 6

Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku do spraw obsługi sekretarskiej i kadrowej należy:

1) prowadzenie sekretariatu Biura;

2) obsługa Biura w zakresie zabezpieczenia w niezbędne materiały biurowe oraz zapewnienie obsługi serwisowej urządzeń technicznych będących na wyposażeniu Biura;

3) sporządzanie bieżącej dokumentacji Biura i jej archiwizacja;

4) prowadzenie ewidencji danych dotyczących poszczególnych pacjentów;

5) sporządzanie zestawień i sprawozdań statystycznych w zakresie działalności Biura;

6) prowadzenie akt osobowych pracowników Biura, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

7) kontrola przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy;

8) wykonywanie innych poleceń Dyrektora Biura.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2002-12-31
  • Data wejścia w życie: 2003-01-15
  • Data obowiązywania: 2003-01-15
  • Dokument traci ważność: 2006-06-06
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA