REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2003 nr 11 poz. 105

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 21 października 2003 r.

w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Zarządu Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 roku o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:

§ 1

Ustala

się regulamin organizacyjny Zarządu Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie

wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 lipca 2003 r.

Minister Zdrowia

Leszek Sikorski

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

Załącznik 1. [Regulamin OrganizacyjnyZarządu Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia.]

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 21 października 2003 r. (poz. 105)

Regulamin Organizacyjny
Zarządu Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia.

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

§ 1

1. Zarząd Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia, zwany dalej „Zarządem”, jest państwową jednostką organizacyjną prowadzoną w formie zakładu budżetowego.

2. Zarząd działa na podstawie przepisów prawa, w szczególności:

1) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.);

2) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.);

3) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz. U. Nr 122, poz. 1333);

4) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 153, poz. 1752);

5) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 czerwca 2003 r. w sprawie przekształcenia Zarządu Inwestycji Centralnych Ministerstwa Zdrowia w państwowy zakład budżetowy (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 6, poz. 52);

6) niniejszego regulaminu.

3. Siedzibą Zarządu jest miasto Warszawa.

4. Obszarem działania Zarządu jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5. Nadzór nad Zarządem sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia.

Rozdział 2
Cele i zadania Zarządu

§ 2

1. Minister właściwy do spraw zdrowia może upoważnić Zarząd do pełnienia funkcji inwestora zastępczego dla inwestycji finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu państwa.

2. W zakresie inwestycji, o których mowa w ust. 1, Zarząd działa w imieniu i na rzecz ministra właściwego do spraw zdrowia.

3. Zarząd, za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia, może także pełnić funkcję inwestora zastępczego dla innych inwestycji pod warunkiem, że nie będą one ograniczały realizacji zadań, o których mowa w ust. 1.

4. Szczegółowe zasady prowadzenia inwestycji, o których mowa w ust. 3 określa umowa zawarta ze zleceniodawcą.

5. Do zadań Zarządu należy, w szczególności:

1) ścisłe współdziałanie przy realizacji inwestycji z ministrem właściwym do spraw zdrowia, zleceniodawcami, przyszłymi użytkownikami, jednostkami samorządu terytorialnego, w szczególności w zakresie:

a) planowania przestrzennego,

b) ochrony środowiska,

c) budownictwa,

d) uzgodnień z jednostkami projektowymi i wykonawcami,

e) finansowania,

f) przygotowywania inwestycji pod względem formalnoprawnym;

2) opracowanie programu inwestycyjnego;

3) uzyskanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;

4) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;

5) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na wykonywanie robót budowlanych, architektonicznych, technicznych, techniczno-organizacyjnych oraz innych koniecznych dla zapewnienia prawidłowego realizowania procesu budowlanego, a także na dostawy związane z realizacją inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664 z późn. zm.);

6) zawieranie umów z wykonawcami w zakresie określonym w pkt 5;

7) organizowanie procesu budowy, w szczególności poprzez zapewnienie opracowania i zatwierdzenia projektów budowlanych;

8) udostępniania wykonawcy robót budowlano-montażowych dokumentacji projektowej, pozwolenia na budowę oraz przekazanie terenu pod realizowaną inwestycję;

9) zapewnienie objęcia kierownictwa budowy lub określonych robót budowlanych oraz nadzoru nad robotami wykonywanymi przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności, w szczególności zawieranie umów z kierownikiem budowy lub kierownikiem robót budowlanych oraz inspektorem nadzoru inwestorskiego;

10) przeprowadzanie kwartalnych analiz i sporządzanie sprawozdań dla ministra właściwego do spraw zdrowia z działalności inwestycyjnej;

11) częściowy i końcowy odbiór obiektów i robót budowlanych, przy współudziale właściwych organów i przyszłego użytkownika;

12) zawiadomienie, w przypadkach przewidzianych przepisami prawa:

a) Inspekcji Ochrony Środowiska,

b) Państwowej Inspekcji Sanitarnej,

c) Państwowej Inspekcji Pracy,

d) Państwowej Straży Pożarnej

– o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania;

13) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego w przypadkach przewidzianych przepisami prawa;

14) nadzorowanie dostaw wyposażenia, w szczególności: aparatury, urządzeń, maszyn, w terminach i asortymentach dostosowanych do poziomu zaawansowania budowy, a także terminu zakończenia realizacji inwestycji;

15) przekazanie przyszłemu użytkownikowi obiektu budowlanego wraz z dokumentacją budowy i dokumentacją powykonawczą, a także w razie potrzeby, instrukcji obsługi i eksploatacji obiektów, instalacji i urządzeń związanych z obiektem;

16) dochodzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań związanych z realizowanymi inwestycjami, a także wykonywanie uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi;

17) podejmowanie działań zmierzających do usunięcia nieprawidłowości powstałych w trakcie realizacji inwestycji;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Rozdział 3
Organizacja wewnętrzna

§ 3

1. W skład Zarządu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Dział Przygotowania Inwestycji;

2) Dział Księgowości;

3) Dział Przetargów;

4) Dział Administracji, Transportu i Archiwizacji;

5) Zespół do Spraw Kosztów i Rozliczeń;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Pracowniczych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. W ramach prowadzonej przez Zarząd działalności mogą być tworzone Zespoły konieczne do obsługi realizowanych przez Zarząd inwestycji.

3. Tworzenie Zespołów wymaga decyzji Dyrektora Zarządu po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia.

4. Do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacji innych zadań powoływane są, zgodnie z odrębnymi przepisami:

1) komisje przetargowe lub

2) komisje konkursowe.

Skład oraz regulamin funkcjonowania komisji ustala Dyrektor Zarządu.

§ 4

1. Zarządem kieruje Dyrektor Zarządu powoływany i odwoływany przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Dyrektor Zarządu reprezentuje Zarząd i ponosi odpowiedzialność za funkcjonowanie Zarządu.

3. Dyrektor Zarządu wykonuje prawa i obowiązki pracodawcy wobec pracowników Zarządu.

4. Zaciąganie zobowiązań w związku z realizacją inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 1 i 3, wymaga podpisu Głównego Księgowego potwierdzającego istnienie okoliczności, o których mowa w art. 35 ust. 3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych.

§ 5

1. Do zadań Dyrektora Zarządu należy w szczególności:

1) ustalanie planu działalności Zarządu;

2) ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji;

3) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego Zarządu na następny rok budżetowy;

4) zatwierdzanie planu finansowego Zarządu na dany rok budżetowy;

5) przedkładanie do akceptacji ministrowi właściwemu do spraw zdrowia Zbiorczego Zestawienia Kosztów poszczególnych inwestycji;

6) dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji Zarządu, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym;

7) zarządzanie mieniem i funduszami Zarządu;

8) przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia kwartalnych sprawozdań z działalności Zarządu;

9) ustalanie polityki kadrowej Zarządu;

10) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy;

11) powoływanie komisji przetargowych i komisji konkursowych na zasadach określonych w odrębnych regulaminach;

12) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych oraz innych wewnętrznych aktów prawnych;

13) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Dyrektorowi Zarządu bezpośrednio podlegają:

1) Zastępca Dyrektora do Spraw Technicznych;

2) Główny Księgowy;

3) Dział Przetargów;

4) Dział Administracji, Transportu i Archiwizacji;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Pracowniczych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

3. Umowę o pracę z Zastępcą Dyrektora do Spraw Technicznych i Głównym Księgowym zawiera Dyrektor Zarządu po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia odnośnie przedstawionych kandydatów.

§ 6

Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Technicznych należy, w szczególności:

1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:

a) Działu Przygotowania Inwestycji,

b) Zespołu do Spraw Kosztów i Rozliczeń,

c) Zespołów, o których mowa w § 3 ust. 2;

2) przedkładanie Dyrektorowi Zarządu projektów umów w zakresie opracowywania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia realizowanych inwestycji;

3) koordynacja i bieżący nadzór nad prowadzonymi robotami budowlanymi pod względem terminowości, zgodności z dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;

4) bieżący nadzór nad prawidłową klasyfikacją kosztów na każdym etapie realizacji inwestycji zgodnie z zatwierdzonym Zbiorczym Zestawieniem Kosztów poszczególnych inwestycji;

5) przedkładanie Dyrektorowi Zarządu do akceptacji wyceny prac zamiennych i kosztorysów prac dodatkowych;

6) analizowanie kwartalnych sprawozdań z realizowanych zadań inwestycyjnych oraz przedstawianie wniosków Dyrektorowi Zarządu;

7) przygotowywanie projektów sprawozdań z działalności Zarządu;

8) występowanie z wnioskami do Dyrektora Zarządu w sprawach dotyczących polityki kadrowej;

9) wykonywanie zadań, o których mowa w § 5 ust. 1 w razie nieobecności Dyrektora Zarządu;

10) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu;

11) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora Zarządu.

§ 7

Do zadań Głównego Księgowego należy, w szczególności:

1) ustalanie zasad polityki księgowej Zarządu na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.);

2) prowadzenie gospodarki finansowej Zarządu w zakresie:

a) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,

b) zapewniania, pod względem finansowym, prawidłowości zawieranych przez Zarząd umów,

c) przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,

d) zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

e) dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;

5) ogólny nadzór nad działalnością pracowników Działu Księgowości;

6) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwestycji;

7) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu;

8) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora Zarządu.

§ 8

1. Prace Działów lub Zespołów koordynowane są przez kierowników lub koordynatorów wyznaczanych przez Dyrektora Zarządu spośród pracowników tych komórek organizacyjnych.

2. Do zadań kierowników lub koordynatorów Działów lub Zespołów należy, w szczególności:

1) koordynowanie prac podległych komórek organizacyjnych;

2) organizacja pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych;

3) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora Zarządu i bezpośrednich przełożonych;

4) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 9

Do zadań Działu Przygotowania Inwestycji należy, w szczególności:

1) przygotowywanie procesu inwestycyjnego;

2) przygotowywanie wniosków o wydanie warunków zagospodarowania terenu;

3) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;

4) przygotowywanie projektów umów związanych z realizowaną inwestycją;

5) kontrola terminowości wywiązywania się jednostek projektowych z wykonywania dokumentacji technicznej dla przygotowywanych do realizacji inwestycji;

6) przyjmowanie od jednostek projektowych dokumentacji technicznej wraz z oświadczeniem o kompletności przekazanej dokumentacji;

7) wstępna kontrola otrzymywanych faktur wraz ze specyfikacją za wykonane prace geodezyjne, kartograficzne i projektowe;

8) wyłanianie składu komisji odbiorczej oraz udział wraz z przyszłym użytkownikiem w jej pracach;

9) przekazanie przyszłemu użytkownikowi kompletnej dokumentacji inwestycji;

10) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 10

Do zadań Działu Księgowości należy, w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości Zarządu oraz gospodarki finansowej zgodnie z przepisami prawa;

2) planowanie i zabezpieczanie niezbędnych środków finansowych dla realizowanych inwestycji;

3) opracowywanie projektu planu finansowego Zarządu;

4) prowadzenie dokumentacji księgowej Zarządu;

5) sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań inwestycyjnych;

6) sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Zarządu oraz sprawozdań budżetowych w zakresie wykonania planu finansowego Zarządu, a także sprawozdań o stanie należności i zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, a także sprawozdań dotyczących zatrudniania i wynagradzania;

7) analizowanie efektywności działania Zarządu pod względem rzeczowo-finansowym;

8) wystawianie faktur i dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług oraz sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem;

9) ewidencjonowanie mienia Zarządu i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych;

10) prowadzenie gospodarki kasowej;

11) archiwizowanie dokumentów księgowych;

12) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 11

Do zadań Działu Przetargów należy, w szczególności:

1) przygotowywanie propozycji zakresu prac i usług mających być przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

2) obsługa organizacyjna komisji przetargowych i konkursowych;

3) przygotowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

4) bieżący nadzór nad merytoryczną poprawnością i kompletnością niezbędnej dokumentacji w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;

5) przygotowywanie propozycji wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o zatwierdzenie zastosowania trybu udzielenia zamówienia publicznego w przypadkach wskazanych w ustawie o zamówieniach publicznych;

6) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 12

Do zadań Działu Administracji, Transportu i Archiwizacji należy, w szczególności:

1) administrowanie nieruchomościami użytkowanymi przez Zarząd, sprawowanie bieżących prac konserwacyjnych;

2) gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;

3) rozliczanie i ewidencjonowanie dokumentacji użytkowania środków transportowych oraz rozliczanie kart samochodowych;

4) archiwizowanie dokumentów oraz dokumentacji budowlanej, w szczególności zawieranych umów i aneksów;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 13

Do zadań Zespołu do Spraw Kosztów i Rozliczeń należy, w szczególności:

1) udział, w zakresie określonym w regulaminie w pracach komisji przetargowej lub konkursowej w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na wykonywanie robót budowlanych, architektonicznych, technicznych, techniczno-organizacyjnych oraz innych koniecznych dla zapewnienia prawidłowego realizowania procesu budowlanego, a także na dostawy związane z realizacją inwestycji;

2) sporządzanie Wykonania Rzeczowo-Finansowego Zbiorczego Zestawienia Kosztów oraz projektów wniosków do sprawozdania kwartalnego;

3) przedkładanie Zastępcy Dyrektora do Spraw Technicznych propozycji zmian w zakresie Wykonania Rzeczowo-Finansowego i jego klasyfikacji w Zbiorczym Zestawieniu Kosztów poszczególnych inwestycji;

4) opiniowanie i przedkładanie Zastępcy Dyrektora do Spraw Technicznych wyceny prac zamiennych i kosztorysów prac dodatkowych;

5) opracowywanie zestawień ponoszonych kosztów z podziałem na poszczególne zadania inwestorskie i obiekty budowlane;

6) opracowywanie okresowych analiz ekonomicznych w zakresie kosztów i rozliczeń działalności Zarządu;

7) dokonywanie ostatecznego rozliczenia zadania inwestycyjnego;

8) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 14

Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 15

Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Pracowniczych należy, w szczególności:

1) opracowywanie założeń polityki personalnej;

2) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Zarządu;

3) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Zarządu;

4) koordynowanie prac w zakresie sporządzania opisów stanowisk pracy;

5) zapewnianie przestrzegania przez pracowników regulaminu pracy;

6) przygotowywanie planów urlopów pracowników Zarządu;

7) administrowanie funduszem nagród;

8) sporządzanie analiz, sprawozdań oraz informacji dotyczących spraw pracowniczych;

9) występowanie z wnioskami do Dyrektora Zarządu w sprawie udzielenia kar i nagród;

10) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 16

Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Radcy Prawnego należy, w szczególności:

1) opiniowanie projektów umów pod względem formalnoprawnym;

2) regulowanie stanu prawnego nieruchomości dla których mają być prowadzone inwestycje;

3) ewidencjonowanie i przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych;

4) prowadzenie spraw wynikających z realizowanych zadań przed sądami powszechnymi, sądami polubownymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz innymi organami;

5) udzielanie wyjaśnień dotyczących obowiązujących przepisów prawa;

6) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

§ 17

Do zadań Zespołów, o których mowa w § 3 ust. 2 należy, w szczególności:

1) udział w pracach komisji o których mowa w § 3 ust. 4 w zakresie określonym przez Dyrektora Zarządu i obowiązujące przepisy prawa;

2) przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych dla osób wykonujących dokumentację projektową, ekspertyzy techniczne, opinie prawne;

3) przygotowanie i opiniowanie projektów dokumentów koniecznych w procesie realizacji inwestycji;

4) przygotowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej nieruchomości dla których mają być prowadzone inwestycje;

5) przygotowanie projektów harmonogramów rzeczowo-finansowych związanych z realizowanymi inwestycjami;

6) merytoryczny nadzór nad realizowanymi inwestycjami, w szczególności pod względem zgodności z dokumentacją techniczną, zakresem rzeczowo-finansowym, planem realizacyjnym, terminowością i jakością wykonania;

7) prowadzenie narad koordynacyjnych podczas realizacji obiektu budowlanego;

8) organizowanie comiesięcznych przeglądów poziomu zaawansowania realizowanych inwestycji oraz przedstawianie ich wyników Dyrektorowi Zarządu;

9) opracowywanie i przedkładanie Zastępcy Dyrektora do Spraw Technicznych kwartalnych sprawozdań z realizowanych zadań inwestycyjnych;

10) nadzór nad rozruchem instalacji i urządzeń technicznych;

11) współdziałanie z przyszłym użytkownikiem w wyposażaniu realizowanych obiektów budowlanych;

12) nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sprzętu i aparatury do czasu przekazania inwestycji przyszłemu użytkownikowi;

13) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu.

Rozdział 4

Kontrola wewnętrzna

§ 18

1. Kontrolę wewnętrzną sprawuje Dyrektor Zarządu i Główny Księgowy w zakresie określonym w odrębnych przepisach prawa.

2. Dyrektor Zarządu ustala, w drodze zarządzenia, procedury kontrolne obowiązujące w Zarządzie.

Rozdział 5

Zasady gospodarki finansowej

§ 19

Zarząd prowadzi gospodarkę finansową właściwą dla zakładu budżetowego, zgodnie z przepisami prawa.

§ 20

1. Przychody Zarządu stanowią wszelkie środki finansowe, w szczególności odpisy na obsługę inwestycji zgodnie ze wskaźnikiem procentowym określonym w Zbiorczym Zestawieniu Kosztów poszczególnych inwestycji.

2. Na swoją działalność Zarząd może otrzymać z budżetu państwa dotacje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 21

1. Podstawą gospodarki finansowej Zarządu jest roczny plan finansowy obejmujący przychody i wydatki stanowiące koszty działalności oraz stan środków obrotowych i rozliczenia z budżetem.

2. W planie finansowym Zarządu mogą być dokonane zmiany w ciągu roku w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów i wydatków pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.

3. Dyrektor Zarządu informuje ministra właściwego do spraw zdrowia o planowanych w ciągu roku zmianach w planie finansowym Zarządu.

§ 22

Zarząd dokonuje wpłat do budżetu nadwyżek środków obrotowych ustalonych na koniec roku rozliczeniowego.

§ 23

Zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie i inne obciążenia mienia będącego w dyspozycji Zarządu wymagają uzyskania zgody ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 24

Zarząd posiada odrębny rachunek bankowy, z którego można dokonać wypłat do wysokości środków zgromadzonych na tym rachunku.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2003-11-14
  • Data wejścia w życie: 2003-11-14
  • Data obowiązywania: 2003-11-14
  • Z mocą od: 2003-07-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA