REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 9 poz. 55

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 22 czerwca 2010 r.

w sprawie Centrum Egzaminów Medycznych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1

Centrum Egzaminów Medycznych, zwane dalej „CEM”, działające na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie Centrum Egzaminów Medycznych (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 10, poz. 50 oraz z 2008 r. Nr 8, poz. 49), z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia działa na jego podstawie.

§ 2

CEM nadaje się statut stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 3

Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy CEM określa regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.

§ 4

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie Centrum Egzaminów Medycznych.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia

Ewa Kopacz

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1414, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

Załącznik 1. [STATUT CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH]

Załączniki do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 22 czerwca 2010 r. (poz. 55)

Załącznik nr 1

STATUT CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH

§ 1

1. Centrum Egzaminów Medycznych, zwane dalej „CEM”, jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

2. Siedzibą CEM jest Łódź.

3. Obszarem działania CEM jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 2

Przedmiotem działalności CEM jest realizacja zadań związanych z organizowaniem i przeprowadzaniem egzaminów medycznych oraz innych egzaminów z zakresu kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, farmaceutów oraz innych osób wykonujących zawody medyczne.

§ 3

1. Działalnością CEM kieruje Dyrektor, który reprezentuje CEM na zewnątrz.

2. Dyrektora powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.

3. Dyrektor kieruje działalnością CEM przy pomocy Zastępcy Dyrektora oraz Głównego Księgowego.

§ 4

W skład CEM wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Sekcja Egzaminów Medycznych;

2) Sekcja Ewaluacji i Analiz;

3) Sekcja Kadr i Księgowości;

4) Sekcja Konstrukcji Testów;

5) Sekcja Poligrafii;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Konstruktora Testów;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej;

8) Sekretariat.

§ 5

1. Działalność CEM jest finansowana z budżetu państwa, z części 46 – Zdrowie, dział 851 – Ochrona zdrowia, rozdział 85195 – Pozostała działalność.

2. CEM może uzyskiwać środki finansowe z innych tytułów, w szczególności z opłat egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach szczególnych.

3. Podstawą gospodarki finansowej CEM jest plan finansowy zatwierdzany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

4. CEM sporządza przewidziane dla jednostek budżetowych sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania.

§ 6

1. Do osób zatrudnionych w CEM stosuje się zasady określone dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej.

2. Zasady wynagradzania pracowników CEM są regulowane przez rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 82, poz. 496 oraz z 2009 r. Nr 51, poz. 411).

Załącznik 2. [REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH]

Załącznik nr 2

REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH

§ 1

Do zadań Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM”, należy:

1) podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności CEM, określonego w § 2 załącznika nr 1 do zarządzenia;

2) ustalanie regulaminów porządkowych przeprowadzanych państwowych egzaminów medycznych, a następnie przedkładanie ich do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;

3) organizowanie i przeprowadzanie Lekarskiego Egzaminu Państwowego i Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Państwowego, w tym:

a) opracowanie banku pytań testowych,

b) przygotowanie testu na egzamin w danym terminie,

c) powoływanie i odwoływanie przewodniczącego oraz członków Państwowej Komisji Egzaminacyjnej oraz wyznaczanie spośród jej składu zespołów egzaminacyjnych,

d) dokonywanie oceny testów i ustalanie wyników egzaminu,

e) zawiadamianie ministra właściwego do spraw zdrowia, właściwą okręgową izbę lekarską, Wojewódzkie Centra Zdrowia Publicznego albo Wojskową Izbę Lekarską o wynikach egzaminu,

f) dokonywanie okresowej oceny przebiegu i wyników egzaminów,

g) wydawanie świadectwa złożenia egzaminu,

h) prowadzenie rejestru wydawanych świadectw złożenia egzaminu;

4) organizowanie Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego, Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Farmaceutów, Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych oraz Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia w zakresie objętym systemem specjalizacji, w tym:

a) ustalanie i opracowanie, w porozumieniu z krajowymi konsultantami oraz z przedstawicielami właściwych towarzystw naukowych, egzaminów: testowego, ustnego i praktycznego,

b) powoływanie i odwoływanie przewodniczącego oraz członków Państwowej Komisji Egzaminacyjnej oraz wyznaczanie spośród jej składu zespołów egzaminacyjnych,

c) obsługa administracyjna działalności Państwowych Komisji Egzaminacyjnych,

d) powiadamianie zdających o miejscu i terminie egzaminów specjalizacyjnych,

e) ustalanie wyników części testowej egzaminów specjalizacyjnych,

f) nadzór i dokonywanie okresowych ocen z przebiegu egzaminów specjalizacyjnych,

g) wydawanie z upoważnienia ministra właściwego do spraw zdrowia dyplomu specjalisty oraz zaświadczenia o złożonym egzaminie specjalizacyjnym,

h) prowadzenie rejestrów wydawanych zaświadczeń i dyplomów złożenia egzaminu;

5) przeprowadzanie egzaminu państwowego z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych oraz wydawanie świadectwa złożenia tego egzaminu z wynikiem pozytywnym;

6) organizowanie innych egzaminów zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, uczelnie medyczne, jednostki badawczo-rozwojowe lub inne podmioty, za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia;

7) archiwizowanie dokumentacji egzaminacyjnej i wydawanie z niej zaświadczeń;

8) prowadzenie działalności informacyjnej w obszarze zagadnień będących przedmiotem działalności CEM;

9) realizacja innych zadań zlecanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2

1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie CEM, w szczególności odpowiedzialny jest za:

1) realizację zadań CEM;

2) zarządzanie majątkiem CEM;

3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;

4) sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania;

5) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w CEM;

6) ustalanie procedur kontrolnych.

2. Dyrektor jest przełożonym pracowników CEM oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

3. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności inny pracownik wyznaczony przez Dyrektora.

4. Dyrektor może powoływać zespoły jako organy pomocnicze lub doradczo-opiniodawcze, niezbędne dla realizacji zadań CEM, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.

5. Dyrektor wydaje zarządzenia dotyczące działalności CEM.

6. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

1) Zastępca Dyrektora;

2) Główny Księgowy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Konstruktora Testów;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej;

5) Sekretariat.

§ 3

Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:

1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:

a) Sekcji Egzaminów Medycznych,

b) Sekcji Ewaluacji i Analiz;

2) tworzenie i nadzorowanie komputerowej bazy danych osobowych;

3) tworzenie i nadzorowanie komputerowego banku zadań testowych;

4) organizacja procesu ewidencji wyników egzaminów;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 4

Do zadań Głównego Księgowego należy:

1) bezpośrednie nadzorowanie pracy Sekcji Kadr i Księgowości;

2) prowadzenie rachunkowości CEM;

3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

4) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

5) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

6) sporządzanie projektów planów finansowych;

7) sporządzanie projektów sprawozdań finansowych i projektów sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania;

8) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 5

Do zadań Sekcji Egzaminów Medycznych należy obsługa administracyjna egzaminów państwowych, a w szczególności:

1) przyjmowanie i weryfikacja dokumentacji wymaganej do przystąpienia do egzaminu;

2) informowanie osób przystępujących do egzaminów oraz komisji i zespołów egzaminacyjnych o terminach i miejscach egzaminów;

3) prowadzenie ewidencji osób przystępujących do egzaminu oraz ewidencji wydawanych dyplomów, świadectw i zaświadczeń;

4) wypisywanie dyplomów, świadectw i zaświadczeń;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 6

Do zadań Sekcji Ewaluacji i Analiz należy:

1) obsługa bazy danych osobowych;

2) przeprowadzanie odczytywania i ewaluacji wyników egzaminów oraz przeprowadzanie analiz w tym zakresie;

3) upowszechnianie wyników egzaminów w formie elektronicznej, na stronach internetowych CEM;

4) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 7

Do zadań Sekcji Księgowości i Kadr należy:

1) prowadzenie księgowości CEM;

2) obsługa finansowa CEM;

3) prowadzenie kasy CEM;

4) prowadzenie rozliczeń i ewidencji wynagrodzeń;

5) prowadzenie spraw osobowych pracowników CEM;

6) sporządzanie właściwych deklaracji podatkowych;

7) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów oraz prowadzeniem akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami;

8) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Głównego Księgowego.

§ 8

Do zadań Sekcji Konstrukcji Testów należy:

1) merytoryczne opracowanie testów egzaminacyjnych w porozumieniu z konsultantami krajowymi;

2) przeprowadzanie korekty testów egzaminacyjnych;

3) opracowanie edytorskie, techniczne i graficzne testów egzaminacyjnych;

4) nadzór nad drukiem testów egzaminacyjnych;

5) prowadzenie i systematyczne uzupełnianie komputerowego banku zadań testowych;

6) systematyczne wprowadzanie danych opisujących wartość zadania po przeprowadzeniu egzaminu;

7) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy Głównego Konstruktora Testów.

§ 9

Do zadań Sekcji Poligrafii należy:

1) druk materiałów egzaminacyjnych;

2) przygotowywanie materiałów egzaminacyjnych do dystrybucji;

3) współpraca z jednostkami zlecającymi wykonanie materiałów egzaminacyjnych w celu realizacji zadania;

4) przygotowywanie komputerowych kart odpowiedzi zgodnie ze złożonym zamówieniem;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy Głównego Konstruktora Testów.

§ 10

Do zadań osoby zatrudnionej na Samodzielnym Stanowisku Pracy Głównego Konstruktora Testów należy:

1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:

a) Sekcji Konstrukcji Testów,

b) Sekcji Poligrafii;

2) opracowywanie założeń egzaminów;

3) merytoryczne opracowywanie testów egzaminacyjnych;

4) nadzorowanie i uczestnictwo w opracowywaniu testów egzaminacyjnych;

5) prowadzenie korekty testów egzaminacyjnych;

6) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 11

Do zadań osoby zatrudnionej na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Obsługi Prawnej należy:

1) obsługa prawna CEM;

2) sporządzanie projektów umów zawieranych przez CEM;

3) opiniowanie projektów dokumentów przygotowanych w CEM;

4) udzielanie pracownikom CEM porad prawnych w zakresie stosowania określonych norm prawnych w działalności CEM;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CEM i samodzielnymi stanowiskami pracy;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 12

Do zadań Sekretariatu należy zapewnianie obsługi kancelaryjno-organizacyjnej CEM, poprzez:

1) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji przychodzącej i wychodzącej;

2) obsługę urządzeń zapewniających realizację czynności kancelaryjnych;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 13

Obieg dokumentów, w tym dokumentów finansowo-księgowych, w CEM regulują odrębne przepisy.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-07-21
  • Data wejścia w życie: 2010-08-05
  • Data obowiązywania: 2013-01-01

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA