1. Powierza się Sądowi Apelacyjnemu we Wrocławiu wykonywanie czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne, w szczególności:
1) analizę określonych rozwiązań już funkcjonujących, opracowywanie w powierzonym zakresie planu działań i projektów legislacyjnych związanych z informatyzacją sądów powszechnych lub postępowania sądowego;
2) projektowanie, wdrażanie, utrzymywanie i rozwój systemów informatycznych obsługujących:
a) repertoria i biurowość sądów powszechnych,
b) kadry i finanse w zakresie niezastrzeżonym dla dysponenta części budżetowej odpowiadającej sądom powszechnym,
c) portale orzeczeń sądowych,
d) portale wspomagające pracę orzeczniczą sądów,
e) elektroniczne postępowanie upominawcze,
f) elektroniczny bankowy tytuł egzekucyjny;
3) tworzenie, prowadzenie i nadzór nad Ośrodkami Zarządzania Informacją;
4) organizację lub prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi i utrzymania systemów informatycznych określonych w pkt 2;
5) dokonywanie zakupów sprzętu oraz oprogramowania na potrzeby wykonywanych czynności;
6) wydawanie bezpiecznych podpisów elektronicznych na potrzeby sądów powszechnych i postępowania sądowego.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1, wykonuje II Oddział Informatyczny pełniący funkcję Centrum Kompetencji i Informatyzacji Sądownictwa w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu. Nadzór nad ich wykonywaniem w imieniu Ministra Sprawiedliwości sprawuje Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych w Ministerstwie Sprawiedliwości.