1. Dyrektor Generalny Ministerstwa, zwany dalej "Dyrektorem Generalnym", organizuje rekrutację kandydatów ubiegających się o przyjęcie na praktykę zagraniczną.
2. Dyrektor Generalny udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa informacje o wolnych stanowiskach, na których mogą odbywać się praktyki zagraniczne.
3. Ogłoszenie o rekrutacji powinno zawierać:
1) wymagania związane z ubieganiem się o przyjęcie na praktykę zagraniczną;
2) zakres zadań wykonywanych podczas praktyki;
3) czas trwania praktyki;
4) termin i miejsce składania dokumentów.
4. Decyzję o wyborze kandydata na praktykę, na podstawie analizy przesłanych dokumentów, podejmuje Komisja powołana przez Ministra Sprawiedliwości.
5. Dyrektor Generalny udostępnia informację o wyniku rekrutacji w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa.
6. Dyrektor Generalny może unieważnić rekrutację z uwagi na przesłanki związane z tzw. bezpieczeństwem dyplomatycznym, po uzyskaniu opinii właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
7. Przyjęcie na praktykę zagraniczną osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego może mieć miejsce za zgodą Dyrektora Generalnego w przypadku, w którym praktykant nie będzie wykonywał w ramach odbywanej praktyki czynności polegających na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę interesów państwa.