REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 156

Departament Budżetowy

DECYZJA Nr 194/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 29 maja 2015 r.

zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852 oraz z 2014 r. poz. 932), § 1 pkt 13 lit. b, d i f–h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933), w celu realizacji postanowień działu III ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.1)) w zakresie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej ustala się, co następuje:

§ 1.

 W decyzji Nr 63/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 marca 2014 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 76) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 dodaje się pkt 19 w brzmieniu:

„19) ISOBP – Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa, o którym mowa w § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa (Dz. U. poz. 82 i 1425 oraz z 2015 r. poz. 446).”;

2) w § 5 w ust. 5 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:

„12) przedstawianiu propozycji do opracowania projektu rocznego harmonogramu wydatków lub rocznego harmonogramu wydatków, o którym mowa w § 31 ust. 2.”;

3) w § 7:

a) w ust. 1 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) Dowódca Komponentu Wojsk Specjalnych dla dowódców jednostek Wojsk Specjalnych.”,

b) w ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) prezesi sądów wojskowych, stosownie do zasad określonych w odrębnych przepisach.”;

4) w § 9:

a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Nie później, niż na 15 miesięcy przed rozpoczęciem roku planistycznego (do dnia 30 września roku poprzedzającego rok przedplanowy), zestawienia potrzeb są przekazywane przez kierowników jednostek (komórek) organizacyjnych do organów planujących trzeciego stopnia, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych, z zastrzeżeniem ust. 3a. Zestawienia potrzeb podlegają weryfikacji zgodnie z zasadami zawartymi w przepisach dotyczących planowania zasobów, usług i robót budowlanych oraz opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.”,

b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Prezesi sądów wojskowych przekazują zestawienie potrzeb do wiadomości kierowników jednostek budżetowych zaopatrujących sądy wojskowe, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych, w terminie określonym w ust. 3.”,

c) ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. Organy planujące zestawiają potrzeby finansowe, w szczegółowości: funkcja, zadanie, dział, paragraf klasyfikacji wydatków oraz szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków i przedstawiają uzasadnienie skutków finansowych w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia, związanych ze zmianami organizacyjno-etatowymi planowanymi na rok planistyczny.”;

5) w § 11 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

„1. Organy planujące oraz osoby, o których mowa w § 10 ust. 1, a także właściciele zadań, podzadań i działań przedstawią Dyrektorowi Departamentu Budżetowego materiały do aktualizacji Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, w trybie i na zasadach określonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.

2. Na podstawie materiałów, o których mowa w ust. 1, oraz rekomendacji, o których mowa w § 10 ust. 5, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w zakresie dotyczącym resortu obrony narodowej oraz przedstawia go Ministrowi Obrony Narodowej do zatwierdzenia.”;

6) w § 12 w ust. 2 uchyla się pkt 5;

7) w § 13:

a) w ust. 2:

wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz na podstawie zestawień uprzednio zebranych potrzeb:”,

– pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;”,

b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.”,

c) ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie:

„6. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

7. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.”;

8) w § 14:

a) uchyla się ust. 2,

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego bezpośrednio podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, w terminie do dnia 30 września roku przedplanowego, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego propozycje rozdysponowania dochodów i wydatków oraz limitów stanów średniorocznych żołnierzy na dysponentów środków budżetu państwa, którzy będą je realizować, innych niż im podlegli, uzgodnione z tymi dysponentami w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, szczegółowy paragraf oraz funkcja, zadanie, podzadanie, działanie, z zastrzeżeniem ust. 3a i4.”,

c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przedstawia propozycje, o których mowa w ust. 3, w podziale na poszczególne wojskowe biura emerytalne.”,

d) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Uzgodnienie propozycji rozdysponowania wydatków objętych centralnymi planami rzeczowymi dokonuje się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.”,

c) w ust. 5 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) kwotach dochodów i wydatków, w tym uposażeń i wynagrodzeń;”,

d) uchyla się ust. 6;

9) w § 15:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Na podstawie informacji, o których mowa w § 14 ust. 5, dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia przekazują niezwłocznie podległym dysponentom środków budżetu państwa trzeciego stopnia informacje o kwotach dochodów i wydatków, sporządzone w szczegółowości dział, rozdział, paragraf oraz funkcja, zadanie, podzadanie.”,

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części budżetowej niezwłocznie po zatwierdzeniu projektów planów finansowych, przedstawiają te projekty Dyrektorowi Departamentu Budżetowego.”,

c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Informacje, o których mowa w § 14 ust. 5 pkt 1, oraz projekty planów finansowych, o których mowa w § 15 ust. 2, Dyrektor Departamentu Budżetowego oraz dysponenci środków budżetu państwa niezwłocznie wprowadzają do ISOBP.”;

d) po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

„4a. W okresie pomiędzy 1 grudnia, a wydaniem decyzji budżetowej, Dyrektor Departamentu Budżetowego jest uprawniony do dokonywania przesunięć kwot dochodów i wydatków pomiędzy dysponentami środków budżetu państwa drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległymi dysponentowi części, na podstawie ich wniosków lub z własnej inicjatywy. O dokonanych zmianach, Dyrektor Departamentu Budżetowego niezwłocznie informuje dysponentów oraz organy planujące, których zmiany dotyczą. Postanowienia ust. 3a stosuje się odpowiednio.”;

e) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa, które wykonują w imieniu Ministra Obrony Narodowej funkcje organu nadzorującego dla agencji wykonawczych lub organu założycielskiego dla instytucji gospodarki budżetowej, w terminie, o którym mowa w ust. 2, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego, przekazują do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej projekty planów finansowych agencji wykonawczych i instytucji gospodarki budżetowej, zapewniając ich zgodność z projektem ustawy budżetowej. Po zatwierdzeniu, projekty planów agencji wykonawczych i instytucji gospodarki budżetowej podlegają przekazaniu Ministrowi Finansów przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.”;

10) § 16 i 17 otrzymują brzmienie:

„§ 16. 1. Na podstawie zatwierdzonych projektów planów finansowych, o których mowa w § 15 ust. 3, oraz uwzględniając zmiany, o których mowa w § 15 ust. 4a, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje i przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej, projekt decyzji budżetowej Ministra Obrony Narodowej na dany rok budżetowy, zwanej dalej „decyzją budżetową”.

2. Decyzja budżetowa zawiera w szczególności:

1) dochody i ich podział;

2) wydatki i ich podział;

3) limity stanów średniorocznych żołnierzy;

4) wykaz i podział dotacji;

5) zasady dokonywania i rozliczania niektórych wydatków;

6) cele określone w układzie zadaniowym budżetu wraz z podaniem wartości mierników na koniec roku budżetowego;

7) liczbę żołnierzy niezawodowych, w przypadku gdy liczba tych żołnierzy ustalona w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 144 i 529) odbiega od liczby ustalonej w wytycznych wydanych na podstawie § 9 ust. 1.

§ 17. 1. W terminie 10 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej, Dyrektor Departamentu Budżetowego przekazuje dysponentom środków budżetu państwa podległym dysponentowi części, informacje o kwotach dochodów i wydatków, w tym uposażeń i wynagrodzeń, ujętych w ustawie budżetowej, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku konieczności zmiany decyzji budżetowej, Dyrektor Departamentu Budżetowego przygotowuje stosowny projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową.

3. Na podstawie informacji, o której mowa w ust. 1, dysponenci środków budżetowych sporządzają plany finansowe.”;

11) w § 18:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W terminie do 14 dni od otrzymania informacji, o których mowa w § 17 ust. 1, dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia i dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części budżetowej, przesyłają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego plany finansowe w formie elektronicznej w układzie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.”,

b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. W zakresie planów finansowych agencji wykonawczych oraz instytucji gospodarki budżetowej zgodnych z ustawą budżetową, nie stosuje się postanowień § 15 ust. 6.”;

12) w § 19:

a) w ust. 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„Upoważnia się Dyrektora Departamentu Budżetowego do dokonywania – w imieniu Ministra Obrony Narodowej – następujących zmian decyzji budżetowej:”,

b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Przed dokonaniem zmian, o których mowa w ust. 3, w zakresie dotyczącym organu planującego, nie realizowanych na wniosek tego organu, dysponent środków budżetu państwa informuje o ich zakresie organ planujący, którego wydatki realizuje, a jeśli zmiana dotyczy wydatków zgłoszonych przez zaopatrywane jednostki (komórki) organizacyjne – kierownika tej jednostki (komórki) organizacyjnej, z zastrzeżeniem ust. 5.”,

c) ust. 9 otrzymuje brzmienie:

„9. Na wniosek organów planujących, dysponent części budżetowej dokonuje zmian wydatków na uposażenia i wynagrodzenia, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12. Wnioski dotyczące zmian wydatków na uposażenia, organy planujące przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego za pośrednictwem Dyrektora Departamentu Kadr, który opiniuje te wnioski. Wnioski dotyczące zmian wydatków na wynagrodzenia pracowników, organy planujące przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego za pośrednictwem Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych, który opiniuje te wnioski.”,

d) dodaje się ust. 11–13 w brzmieniu:

„11. W związku z art. 89c ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1414 i 1822) i art. 96g ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1106 i 1822) oraz § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 września 2014 r. w sprawie wysokości funduszu na nagrody uznaniowe i zapomogi dla żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1365) dysponenci środków budżetowych dokonują samodzielnie zmian w planach finansowych, poprzez zmniejszenie funduszu uposażeń żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy oraz zwiększenie funduszu nagród uznaniowych.

12. Dysponenci środków budżetowych, w terminie 14 dni od zakończenia kwartału przekażą do dyspozycji dysponenta części budżetowej pozostałość niewykorzystanego funduszu nagród uznaniowych, w zakresie, o którym mowa w ust. 11.

13. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia i dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części dokonują zmian w planach finansowych pomiędzy paragrafami 401, 402 a 414 w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej.”;

13) w § 21:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Na podstawie decyzji w sprawie zmian, o których mowa w § 19 ust. 1–3 i 11–13, dysponenci środków budżetu państwa dokonują korekt planów finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej i układzie zadaniowym oraz, w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o zmianach, informują organy planujące i jednostki (komórki) organizacyjne o dokonanych zmianach w dotyczącym ich zakresie. Dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia podlegli dysponentom środków budżetu państwa drugiego stopnia sporządzają i przesyłają im miesięczne zestawienie dokonanych korekt (własnych oraz dokonanych przez dysponenta środków budżetu państwa wyższego stopnia) w terminie do 10 dnia następnego miesiąca.”,

b) dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Plany finansowe i ich zmiany ujmuje się w ISOBP.”;

14) w § 24:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia, dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części budżetowej oraz dyrektorzy (szefowie) jednostek (komórek) organizacyjnych, o których mowa w § 5 ust. 4, są obowiązani do sporządzania informacji umożliwiającej ocenę gospodarki finansowej. Przedstawienie informacji następuje w trybie, zakresie i terminach ustalonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego. Zbiorczą informację za wojskowe biura emerytalne przedstawia Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych.”,

b) ust. 9 otrzymuje brzmienie:

„9. Dyrektor Departamentu Budżetowego sprawuje nadzór nad przebiegiem realizacji budżetu w zakresie uposażeń i wynagrodzeń oraz podejmuje, przy współudziale Dyrektora Departamentu Kadr i Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych, działania bezpośrednie lub wnioskuje do Ministra Obrony Narodowej o podjęcie działań mających na celu przestrzeganie ustalonych kwot limitów uposażeń i wynagrodzeń.”;

15) § 31 otrzymuje brzmienie:

„§ 31. 1. Proces zarządzania środkami budżetowymi odbywa się na podstawie projektu rocznego harmonogramu wydatków lub rocznego harmonogramu wydatków, za pośrednictwem ISOBP.

2. Projekt rocznego harmonogramu wydatków lub roczny harmonogram wydatków jest weryfikowany, agregowany i przekazywany do Ministerstwa Finansów przez Dyrektora Departamentu Budżetowego na podstawie propozycji dysponentów środków budżetu państwa drugiego stopnia i trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części budżetowej.

3. Dyrektor Departamentu Budżetowego, na podstawie wniosków przesłanych przez dysponentów środków budżetu państwa w ISOBP lub z własnej inicjatywy, dokonuje bieżących aktualizacji projektu rocznego harmonogramu wydatków lub rocznego harmonogramu wydatków.

4. Dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia zatwierdzają zmiany w harmonogramach wydatków podległych sobie dysponentów.”;

16) w § 33 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części budżetowej przesyłają, w formie elektronicznej, do właścicieli zadań, podzadań i działań, na ich wniosek, wyciągi ze sprawozdań z wykonania planów finansowych w układzie zadaniowym oraz korekty tych sprawozdań.”;

17) § 36 otrzymuje brzmienie:

„§ 36. W przypadku realizacji zadań finansowanych z rezerw celowych, Dyrektor Departamentu Budżetowego może określić szczegółowe zasady działania w tym zakresie.”;

18) załączniki Nr 1, 3 i 4 otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach Nr 1–3 do niniejszej decyzji.

§ 2.

 Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646, z 2014 r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015 r. poz. 238 i 532.

Załącznik 1. [ZAKRESY PLANOWANYCH DOCHODÓW I WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ ORGANY PLANUJĄCE RESORTU OBRONY NARODOWEJ]

Załączniki do decyzji Nr 194 /MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 29 maja 2015 r. (poz. 156)

ZAŁĄCZNIK Nr 1

ZAKRESY PLANOWANYCH DOCHODÓW I WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ ORGANY PLANUJĄCE RESORTU OBRONY NARODOWEJ

L.p.

Organ planujący

Zakres planistyczny

1.

Dyrektor Departamentu Budżetowego

1. Opracowuje projekt budżetu dysponenta części 29 Obrona narodowa, z uwzględnieniem projektów budżetów przedstawionych przez podległe organy planujące.

2. Planuje dochody budżetowe w zakresie:

a) dywidend spółek Skarbu Państwa nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej – na podstawie propozycji dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, zwanej dalej „komórką organizacyjną MON”, właściwej w zakresie sprawowania nadzoru w imieniu Ministra Obrony Narodowej nad spółkami Skarbu Państwa,

b) pozostałych dochodów realizowanych przez dysponenta części budżetowej – na podstawie szacunków własnych.

3. Planuje wydatki budżetowe na podstawie propozycji przedstawianych przez:

a) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw programu mobilizacji gospodarki (PMG), w zakresie dotacji na realizację przedsięwzięć w ramach PMG,

b) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej, w zakresie dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) dla instytucji kultury oraz zadań zlecanych dla fundacji i stowarzyszeń,

c) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw infrastruktury wojskowej, w zakresie:

– dotacji dla Agencji Mienia Wojskowego na finansowanie utrzymania przekazywanego mienia, do końca roku, w którym mienie zostało przekazane,

– dotacji na utrzymanie inwestycji realizowanych w ramach Programu NSIP do czasu przekazania ich użytkownikom,

– dotacji na sfinansowanie udziału narodowego w ramach krajowych wydatków administracyjnych NAE,

d) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw nauki i szkolnictwa wojskowego, w zakresie:

– dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) dla uczelni wyższych,

– wydatków na stypendia dla cudzoziemców będących stypendystami strony polskiej podejmujących studia bądź uczestniczących w kursach w uczelniach wojskowych,

– wydatków na szkolenia specjalistyczne z zakresu medycyny lotniczej,

– wydatków związanych z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi w dziedzinie obronności, realizowanymi w części 28 budżetu państwa właściwej dla Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

e) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw zdrowia, w zakresie:

– realizacji zadań, o których mowa w art. 114 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 217, z późn. zm.) dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (SPZOZ) i instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia finansowanych w formie dotacji,

– dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej,

– wydatków budżetowych wynikających ze sprawowanego nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej (SPZOZ) i instytutami badawczymi wojskowej służby zdrowia, dla których MON jest organem nadzorującym,

f) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw socjalnych, w zakresie dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) na finansowanie lub dofinansowanie zadań określonych w ustawie z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 206, poz. 1367, z późn. zm.).

g) Szefa Inspektoratu Implementacji Innowacyjnych Technologii Obronnych, w zakresie wydatków dotyczących składek do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA),

h) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw polityki zbrojeniowej, w zakresie wydatków dotyczących składek do Europejskiej Agencji Obrony (EDA)

i) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw strategii i planowania obronnego, w zakresie zadań wynikających z „Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Rzeczypospolitej Polskiej” realizowanych poza częścią 29 Obrona narodowa,

4. Planuje inne niż wyżej wymienione wydatki budżetowe, w szczególności dotyczące:

a) funduszy nagród, zapomóg i wyróżnień pozostających w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej, b) składek do budżetów wojskowych NATO oraz programów sojuszniczych (w tym AGS i NAPMO) w ramach wydatków bieżących.

2.

Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków planowanych przez inne organy planujące, wydatków sądów wojskowych oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Ponadto planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

4. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie:

a) współfinansowania funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacania składek do wspólnych budżetów,

b) ubezpieczeń pojazdów, okrętów i innych jednostek pływających użytkowanych w resorcie obrony narodowej,

c) uczestnictwa Sił Zbrojnych RP w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych,

d) działalności Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministra Obrony Narodowej związanych z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. poz. 609) z wyjątkiem wydatków dotyczących ekspertyz z zakresu medycyny lotniczej planowanych przez Dyrektora Generalnego MON,

e) indywidualnych i zbiorowych ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków zaistniałych w czasie służby poza granicami państwa, dla żołnierzy skierowanych na szkolenia i ćwiczenia wojskowe,

f) ubezpieczenia kosztów leczenia żołnierzy i pracowników wojska przebywających na ćwiczeniach, szkoleniach i kursach w krajach poza Unią Europejską,

g) produkcję druków i formularzy wojskowych.

3.

Dowódca Garnizonu Warszawa

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków planowanych przez inne organy planujące, wydatków sądów wojskowych oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

4. Planuje również wydatki, według propozycji przedstawianych przez dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej w szczególności w zakresie obchodów świąt państwowych i wojskowych,

5. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie uczestnictwa Sił Zbrojnych RP w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych oraz centralnego zakupu prasy dla komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej.

4

Dowódca Komponentu Wojsk Specjalnych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

5.

Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

6.

Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania wojskowych biur emerytalnych i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych określonym dla tych jednostek.”

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji zgłoszonych przez wojskowe biura emerytalne oraz szacunków własnych.

3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

4. Ponadto planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki w szczególności w zakresie przedsięwzięć związanych z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203) z wyjątkiem wydatków dotyczących świadczeń zdrowotnych planowanych przez Dyrektora Generalnego MON.

7.

Dyrektor Generalny MON

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania komórek organizacyjnych MON oraz wydatki innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi za wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji komórek organizacyjnych MON oraz innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Ponadto planuje wydatki, na podstawie propozycji złożonych w szczególności przez:

a) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw strategii i planowania obronnego, w zakresie zadań wynikających z „Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Rzeczypospolitej Polskiej” realizowanych w części 29 Obrona narodowa, tj. krajowych gier i ćwiczeń obronnych z udziałem organów administracji rządowej, szkolenia kadr administracji publicznej w ramach Wyższych Kursów Obronnych oraz organizacji kontroli kompleksowych wykonywania zadań obronnych w pozamilitarnej części systemu obronnego państwa,

b) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej, w zakresie:

– zarządzania procesem komunikacji społecznej w wymiarze zewnętrznym i wewnętrznym oraz utrzymania systemu komunikacji strategicznej w resorcie,

– zaspokajania potrzeb informacyjnych społeczeństwa i resortu w sprawach dotyczących resortu, a w szczególności działalności Sił Zbrojnych (m.in. poprzez: monitoring mediów, pozyskiwanie badań opinii publicznej, materiałów informacyjnych, projektowanie i realizowanie zintegrowanych kampanii i działań komunikacyjnych resortu),

– realizacji działalności promocyjnej zgodnie z decyzją Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. U. Nr 9, poz. 117, z późn. zm.)

– organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalnych, edukacyjnych, uroczystości państwowych i wojskowych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć,

– organizacji konferencji, warsztatów i innych form szkoleniowych w zakresie realizacji współpracy wojska ze społeczeństwem oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi,

– organizacji warsztatów naukowych i podróży historycznych,

– organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu kształcenia obywatelskiego w wojsku, działalności artystycznej i kulturalno-oświatowej, współpracy z organizacjami pozarządowymi,

– opracowywania, wydawania i dystrybucji materiałów promocyjnych, dydaktycznych, szkoleniowych, informacyjnych oraz z zakresu problematyki dotyczącej współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi,

– zakupu filmów i licencji filmowych,

– zakup wydawnictw z zakresu problematyki społecznej,

c) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw nauki i szkolnictwa wojskowego, w zakresie:

– projektów wynalazczych i racjonalizatorskich rozpatrywanych na szczeblu urzędu Ministra Obrony Narodowej,

– wydatków objętych planem badań naukowych w resorcie obrony narodowej,

d) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw kadr, w zakresie:

– odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników poza granicami państwa, o których mowa w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej,

– zakupu medali, legitymacji służbowych itp.

– organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu profilaktyki dyscyplinarnej (wychowawczej) oraz dyscypliny wojskowej,

– opracowania, wydawania i dystrybucji materiałów z zakresu profilaktyki dyscyplinarnej (wychowawczej) oraz dyscypliny wojskowej,

e) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw zasobów osobowych, w zakresie:

– zakupu kart tożsamości oraz wyposażenia w tabliczki identyfikacyjne,

– zakupu blankietów, wklejek do dokonywania wpisów w paszportach potwierdzających status osób wymienionych w art. III ust. 3 umowy między Państwami – Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego dotyczącej statusu ich sił zbrojnych, sporządzonej w Londynie dnia 19 czerwca 1951 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 21, poz. 257, z późn. zm.),

f) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw socjalnych, w zakresie:

– wykupu uprawnień do przejazdów ulgowych,

– zwrotu kosztów przejazdu i zakwaterowania weteranów i weteranów poszkodowanych poniesionych w związku z udziałem w uroczystościach organizowanych przez Ministra ON.

g) dyrektora (szefa, kierownika) komórki (jednostki) organizacyjnej MON właściwej do spraw zdrowia, w zakresie:

– zadań nakładanych przez Ministra na SPZOZ i instytuty badawcze wojskowej służby zdrowia niezbędnych ze względu na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, w szczególności: mobilizacyjnych i obronnych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego, wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. z 2014 r. poz. 332), niektórych badań lekarskich żołnierzy (cytogenetyka), niektórych czynności administracyjnych związanych z obsługą procesu specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów, ekspertyz z zakresu medycyny lotniczej realizowanych na potrzeby Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego,

– wynagrodzeń krajowych konsultantów do spraw obronności w poszczególnych dziedzinach medycyny, turnusów leczniczo-profilaktycznych realizowanych przez wojskowe szpitale uzdrowiskowo-rehabilitacyjne SPZOZ,

– programów zdrowotnych, psychologicznych i profilaktycznych uruchamianych ze względu na potrzeby Sił Zbrojnych,

– kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne w SPZOZ i instytutach badawczych wojskowej służby zdrowia,

– staży medycznych lekarzy i lekarzy dentystów,

– dofinansowania zadań wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi, realizowanych przez Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa,

– świadczeń zdrowotnych przysługujących osobom poszkodowanym w misjach poza granicami państwa, w szczególności: świadczenia niegwarantowane, dofinansowanie zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych oraz pobytu w Domu Weterana,

– organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu profilaktyki psychologicznej oraz profilaktyki uzależnień,

– opracowania, wydawania i dystrybucji materiałów z zakresu profilaktyki psychologicznej oraz profilaktyki uzależnień,

h) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw polityki zbrojeniowej, w zakresie realizacji zadań, o których mowa w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.).

4. Planuje inne niż wyżej wymienione wydatki budżetowe, w szczególności dotyczące składek do organizacji i agencji międzynarodowych, wynikające z zadań komórek organizacyjnych MON oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych.

8.

Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Dowództwa Operacyjnego RSZ, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określone w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

4. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie:

a) badań lekarskich żołnierzy i pracowników w związku z kierowaniem ich na misje poza granicami państwa oraz po powrocie z misji,

b) zabezpieczenia innych niezbędnych zakupów w rejonie działania polskich kontyngentów wojskowych, których nie dostarczono w naturze.

9.

Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

10.

Szef Służby Wywiadu Wojskowego

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Służby Wywiadu Wojskowego zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

11.

Dyrektor Narodoweqo Centrum Krvptoloqii

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Narodowego Centrum Kryptologii, zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

12.

Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych.

3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

4. Planuje również inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie:

a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych (krajowych i zagranicznych),

b) opłat za prawo dysponowania częstotliwościami oraz prawo wykorzystywania zasobów numeracji,

c) organizacji procesu doskonalącego szkolenia specjalistyczne w zakresie informatyki dla kadry i pracowników resortu obrony narodowej oraz zakupu usług w firmach zewnętrznych dotyczących informatyzacji resortu obrony narodowej,

d) opłat za usługi telekomunikacyjne i pocztowe.

13.

Biskup Polowy Wojska Polskiego

1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Ordynariatu Polowego Wojska Polskiego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

14.

Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego

1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Prawosławnego Ordynariatu Wojska Polskiego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

15.

Naczelny Kapelan Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego

1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

16.

Naczelny Prokurator Wojskowy

1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące jednostek organizacyjnych prokuratury wojskowej w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2.

2. Planuje dochody budżetowe.

17.

Szef Inspektoratu Uzbrojenia

1. Opracowuje projekt budżetu obejmujący:

a) wydatki związane z opłatami spedycyjnymi (FMS),

b) pozostałe wydatki związane z realizacją centralnych planów rzeczowych,

c) składki do organizacji i agencji międzynarodowych stosownie do właściwości Inspektoratu Uzbrojenia.

2. Planuje dochody budżetowe.

3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON.

18.

Szef Zarządu Planowania Rzeczowego P-8 Sztabu Generalnego WP

Opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w zakresie centralnych planów rzeczowych.

19.

Prezesi sądów wojskowych

1. Opracowują projekty budżetów uwzględniające zadania sądów wojskowych za wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych.

2. Planują dochody budżetowe.

 

Załącznik 2. [ZESTAWIENIE POTRZEB FINANSOWYCH]

ZAŁĄCZNIK Nr 2

ZESTAWIENIE POTRZEB FINANSOWYCH

infoRgrafika

Załącznik 3. [PODZIAŁ LIMITÓW STANÓW ŚREDNIOROCZNYCH ŻOŁNIERZY I FUNKCJONARIUSZY]

ZAŁĄCZNIK NR 3

PODZIAŁ LIMITÓW STANÓW ŚREDNIOROCZNYCH ŻOŁNIERZY I FUNKCJONARIUSZY

Lp.

Wyszczególnienie

Żołnierze zawodowi

Funkcjonariusze

1.

Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w tym:

 

 

a) jednostki podległe Dowódcy Generalnemu Rodzajów Sił Zbrojnych z tego:

 

 

– jednostki Wojsk Lądowych

 

 

– jednostki Sił Powietrznych

 

 

– jednostki Marynarki Wojennej

 

 

– pozostałe jednostki podporządkowane Dowódcy Generalnemu Rodzajów Sił Zbrojnych

 

 

– Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych wraz z jednostkami podległymi pozostającymi na zaopatrzeniu

 

 

b) pozostałe jednostki pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych

 

 

c) jednostki wojskowe podporządkowane Dowódcy Garnizonu Warszawa, pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych

 

 

d) jednostki wojskowe podporządkowane Dowódcy Operacyjnemu Rodzajów Sił Zbrojnych, pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych

 

 

2.

Dowódca Garnizonu Warszawa w tym:

 

 

a) Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych

 

 

b) Dowództwo Garnizonu Warszawa, jednostki wojskowe bezpośrednio podległe oraz pozostające na zaopatrzeniu

 

 

3.

Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych

 

 

4.

Dowódca Komponentu Wojsk Specjalnych

 

 

5.

Szef Służby Wywiadu Wojskowego

 

 

6.

Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego

 

 

7.

Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej

 

 

8.

Dyrektor Generalny MON

 

 

9.

Naczelny Prokurator Wojskowy

 

 

10.

Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych

 

 

11.

Biskup Polowy Wojska Polskiego

 

 

12.

Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego

 

 

13.

Naczelny Kapelan Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego

 

 

14.

Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych

 

 

15.

Dyrektor Narodowego Centrum Kryptologii

 

 

16.

Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Poznaniu

 

 

17.

Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie

 

 

18.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Poznaniu

 

 

19.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Warszawie

 

 

20.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Lublinie

 

 

21.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Olsztynie

 

 

22.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Szczecinie

 

 

23.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego we Wrocławiu

 

 

24.

Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Gdyni

 

 

25.

Dyrektor Departamentu Budżetowego w tym:

 

 

a) Departament Budżetowy

 

 

b) Szkolnictwo wyższe z tego:

 

 

– Wojskowa Akademia Techniczna

 

 

– Akademia Obrony Narodowej

 

 

– Akademia Marynarki Wojennej

 

 

– Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych we Wrocławiu

 

 

– Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie

 

 

c) Instytucje kultury

 

 

d) Instytucja Gospodarki Budżetowej

 

 

Ogółem:

 

 

– w tym jednostki budżetowe

 

 

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-06-10
  • Data wejścia w życie: 2015-06-10
  • Data obowiązywania: 2015-06-10
  • Dokument traci ważność: 2018-09-24

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA