REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 11

ZARZĄDZENIE NR 8
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

z dnia 10 czerwca 2025 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1443) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 6 Komendanta Głównego Państwowej Straży z dnia 8 maja 2025 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP poz. 9) załącznik nr 10 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Komedant Główny Państwowej Straży Pożarnej

nadbryg. Wojciech Kruczek

Załącznik 1. [Normy eksploatacji sprzętu transportowego]

Załącznik do zarządzenia Nr 8
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 10 czerwca 2025 r.

image

Załącznik Nr 1.

Normy eksploatacji sprzętu transportowego

L.p.

Wyszczególnienie sprzętu

Minimalny okres eksploatacji w latach

1

P O J A Z D Y

- średnie samochody ratowniczo-gaśnicze

8

2

- ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze,

- lekkie samochody rozpoznawczo-ratownicze,

- samochody operacyjne,

- quady,

- skutery śnieżne

10

3

- mikrobusy do przewozu do 9 osób łącznie z kierowcą,

- lekkie samochody zaopatrzeniowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,

- lekkie samochody ratowniczo-gaśnicze,

- lekkie samochody specjalne, w tym m.in. ratownictwa technicznego, drogowego, wodnego, wysokościowego, medycznego, chemicznego, dowodzenia i łączności, wężowe, ze sprzętem ochrony dróg oddechowych, do transportu zespołu ratowniczego i wyposażenia, samochody podzespołu ratowniczego i wsparcia technicznego,

- transportery, amfibie itp.

- ciągniki rolnicze,

- maszyny budowlane,

- wózki transportowe i widłowe

121)

4

- samochody zaopatrzeniowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

- autobusy,

- średnie samochody specjalne, w tym m.in. ratownictwa technicznego, drogowego, wodnego, wysokościowego, medycznego, chemicznego, dowodzenia i łączności, wężowe, ze sprzętem ochrony dróg oddechowych, do transportu zespołu ratowniczego i wyposażenia, samochody podzespołu ratowniczego i wsparcia technicznego,

- przyczepy/naczepy, za wyjątkiem naczep z cysterną ze stali nierdzewnej

15

5

- samochody z drabiną mechaniczną,

- samochody z podnośnikiem hydraulicznym,

- ciężkie samochody specjalne, w tym m.in. ratownictwa technicznego, drogowego, wodnego, wysokościowego, medycznego, chemicznego, dowodzenia i łączności, wężowe, ze sprzętem ochrony dróg oddechowych, do transportu zespołu ratowniczego i wyposażenia, samochody podzespołu ratowniczego i wsparcia technicznego,

- żurawie samochodowe/dźwigi,

- nośniki kontenerowe,

- ciągniki siodłowe,

- naczepy z cysterną ze stali nierdzewnej

20

6

Jednostki pływające

- łodzie ratownicze z silnikiem zamontowanym na stałe,

- skutery wodne

10

1) dla ciągników rolniczych, maszyn budowlanych oraz wózków transportowych i widłowych minimalną normę eksploatacji wyznacza okres eksploatacji (min. 12 lat) lub ilość przepracowanych motogodzin (min. 5000 mtg), w zależności, co nastąpi wcześniej

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-06-10
  • Data wejścia w życie: 2025-06-11
  • Data obowiązywania: 2025-06-11

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA