REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2001 nr 6 poz. 80

DECYZJA NR 136 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 23 kwietnia 2001 r.

w sprawie niektórych zadań z zakresu obsługi finansowo-księgowej wykonywanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji

Tekst pierwotny

§ 1

Decyzja określa zakres przedmiotowy, tryb planowania, warunki rozliczeń oraz sposób organizacji finansowania, dokumentowania i ewidencji wydatków realizowanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, zlokalizowanych na terenie działania komend wojewódzkich Policji.

§ 2

Przez użyte w niniejszej decyzji określenie „komendy wojewódzkie Policji” rozumie się również Komendę Stołeczną Policji.

§ 3

Wydatki związane z funkcjonowaniem służb Komendy Głównej Policji zlokalizowanych na stałe na terenie komend wojewódzkich Policji finansowane są:

1) ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji, przekazywanych komendom wojewódzkim Policji w ramach sum na zlecenie, oraz ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, znajdujących się w jednostce realizującej wydatki z tego funduszu,

2) ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji w zakresie wynagrodzeń, świadczeń i podróży służbowych policjantów Biura Spraw Wewnętrznych KGP,

3) z budżetów komend wojewódzkich Policji – w zakresie wykraczającym poza określony w punkcie 1 i 2.

§ 4

Komendy wojewódzkie Policji otrzymują roczny limit wydatków – w szczegółowości wynikającej z planu dysponenta – w terminie do 10 dni od ustalenia planu finansowego dysponenta realizującego wydatki w ramach sum na zlecenie.

§ 5

1. Ze środków przekazywanych w ramach sum na zlecenie finansowane są następujące wydatki związane z funkcjonowaniem służby śledczej realizującej zadania na terenie działania komend wojewódzkich Policji:

1) osobowe i pochodne – wynagrodzenia pracowników, uposażenia policjantów, pozostałe należności funkcjonariuszy, nagrody z Zakładowego Funduszu Nagród, składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy,

2) świadczenia pieniężne – wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń, świadczenia społeczne, różne wydatki na rzecz osób fizycznych,

3) podróże służbowe krajowe,

4) kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych, osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych,

5) utrzymanie i przywrócenie sprawności technicznej oraz eksploatacja pojazdów służbowych ujętych w odrębnej ewidencji ilościowo-wartościowej oraz innych pojazdów użytkowanych przez tę służbę, w szczególności:

a) części zamienne, materiały konserwacyjno-remontowe i eksploatacyjne zużyte w policyjnym zapleczu obsługowo-naprawczym oraz materiały pędne i smary, w tym zużyte przez pojazdy komendy wojewódzkiej Policji do holowania uszkodzonych pojazdów,

b) części i materiały, o których mowa w lit a) oraz koszty robocizny i inne udokumentowane koszty, wynikające z faktur wystawionych przez podmioty inne niż Policja.

6) opłaty za abonament i korzystanie z abonenckiej stacji telefonicznej sieci policyjnej z dostępem do sieci użytku publicznego,

7) materiały łączności i informatyki oraz naprawy sprzętu łącznościowego i informatycznego.

2. Ze środków przekazywanych w ramach sum na zlecenie finansowane są wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 4, 5, 6 i 7 związane z działaniem policjantów Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, pełniących służbę w jednostkach terenowych.

3. Wysokość środków przekazywanych na zadania objęte sumami na zlecenie określa co miesiąc Dyrektor Biura Finansów KGP.

§ 6

Komenda Główna Policji przekazuje środki finansowe, do wysokości ustalonych sum na zlecenie, na wyodrębnione rachunki bankowe (pomocnicze) jednostek realizujących wydatki z uwzględnieniem obowiązujących terminów płatności oraz możliwości wynikających z bieżącego poziomu finansowania planu wydatków.

§ 7

1. Obsługa finansowa służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji, obejmuje w szczególności:

1) czynności organizacyjne i przygotowawcze, poprzedzające realizację wydatków,

2) planowanie, realizację, dokumentowanie oraz ewidencję wydatków i rozrachunków, w tym prowadzenie obowiązujących rozliczeń publicznoprawnych,

3) rozliczenie się z wykorzystania powierzonych środków według wzoru stanowiącego załącznik do decyzji.

2. Komendy wojewódzkie Policji dokonujące naliczeń oraz wypłat wynagrodzeń, uposażeń i innych świadczeń pełnią funkcję płatników – w rozumieniu przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych – w stosunku do obsługiwanych policjantów i pracowników. Komendy wojewódzkie Policji pełnią również funkcję płatników – w rozumieniu przepisów podatkowych – w stosunku do operacji gospodarczych, których przedmiotem są zakupy opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

PLANOWANIE WYDATKÓW

§ 8

1. Komendy wojewódzkie Policji składają do Biura Finansów KGP, w terminie ustalonym przez Dyrektora Biura Finansów KGP, informacje o planowanych wydatkach objętych sumami na zlecenie.

2. Wzory informacji o planowanych wydatkach objętych sumami na zlecenie określi Dyrektor Biura Finansów KGP.

DOKUMENTOWANIE I EWIDENCJA WYDATKÓW ORAZ ROZLICZANIE ŚRODKÓW

§ 9

1. Komendy wojewódzkie Policji dokonują wydatków objętych sumami na zlecenie:

1) w zakresie uposażeń, nagród i innych wydatków osobowych oraz w zakresie krajowych podróży służbowych na rzecz osób wymienionych w § 5 ust. 1 pkt 1 – na podstawie rozkazów personalnych, umów lub innych dokumentów spełniających właściwe wymogi formalnoprawne, wystawianych i przekazanych przez właściwą służbę (komórkę) Komendy Głównej Policji komendom wojewódzkim Policji, w terminach umożliwiających sporządzenie list płac oraz innych dokumentów niezbędnych do wypłaty świadczeń i innych należności pieniężnych,

2) w zakresie pozostałych wydatków – na podstawie innych dokumentów spełniających wymogi formalne, określone w obowiązujących przepisach o rachunkowości; dokumenty te wystawiane są na odpowiednią służbę (komórkę) Komendy Głównej Policji, umiejscowioną na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji.

2. Zadania związane z organizacją i właściwym obiegiem oraz kontrolą i przechowywaniem dokumentów księgowych, dotyczących realizacji zadań wymienionych w ust. 1, wykonują komendy wojewódzkie Policji.

§ 10

1. Jednostki dokonujące płatności ze środków stanowiących sumy na zlecenie prowadzą ewidencję wydatków objętych tymi sumami w szczegółowości rodzajowej, umożliwiającej rozliczanie się z Komendą Główną Policji, zarówno w zakresie wysokości, jak i przeznaczenia rodzajowego ustalonych kwot.

2. Dyrektor Biura Finansów KGP określi – w powiązaniu z rozwiązaniami przyjętymi w zakładowym planie kont Komendy Głównej Policji – zakres ewidencji księgowej dla operacji gospodarczych, finansowanych przez komendy wojewódzkie Policji w ramach powierzonych im sum na zlecenie oraz ustali zakres niezbędnych informacji dla potrzeb księgowo-sprawozdawczych.

§ 11

1. Rozliczenie komend wojewódzkich Policji z Komendą Główną Policji, w zakresie wykorzystanych środków w ramach otrzymanych sum na zlecenie, odbywa się w cyklu miesięcznym, w terminie do 5 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

2. Rozliczenie wykorzystanych środków za grudzień musi być dokonane do 20 dnia tego miesiąca na podstawie wydatków zrealizowanych i przewidywanych do poniesienia do końca roku.

3. Dokument rozliczeniowy – zawierający niezbędne dane liczbowe oraz spełniający wymogi określone ustawą o rachunkowości dla dowodu księgowego – stanowi podstawę do ujęcia właściwych rodzajowo wydatków budżetowych w ewidencji księgowej Komendy Głównej Policji; do czasu rozliczenia środki przekazane tytułem sum na zlecenie ewidencjonowane są w jednostce przekazującej w wyodrębnionym paragrafie klasyfikacji wydatków budżetowych jako „Sumy na zlecenie” – symbol 99.

ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ WYDATKÓW W RAMACH SUM NA ZLECENIE

§ 12

1. Dyrektor Biura Finansów KGP odpowiada za zgodność wysokości i struktury limitów wydatków, określonych komendom wojewódzkim Policji w ramach sum na zlecenie, z wysokością obowiązujących limitów wydatków, ustalonych w rocznym planie finansowym Komendy Głównej Policji, a także za prawidłowość rozwiązań ewidencyjnych, określonych dla komend wojewódzkich Policji.

2. Właściwi komendanci wojewódzcy Policji ponoszą odpowiedzialność za zgodność realizacji wydatków z limitami określonymi przez Dyrektora Biura Finansów KGP w ramach sum na zlecenie oraz za zgodność prowadzonej dokumentacji i ewidencji z wymogami przepisów o rachunkowości, jak również z rozwiązaniami określonymi przez Dyrektora Biura Finansów KGP.

§ 13

1. Merytoryczne decyzje w sprawach indywidualnych dotyczących realizacji zadań gospodarczo-finansowych, w ramach przekazywanych sum na zlecenie, podejmują osoby upoważnione przez komendantów wojewódzkich Policji, którym powierzono realizację wydatków z tych środków.

2. Komendy wojewódzkie Policji nie mogą zaciągać zobowiązań na rzecz realizacji zadań, objętych sumami na zlecenie, ponad kwotę środków określoną w ramach tych sum.

§ 14

1. Dyrektor Biura Finansów KGP może zarządzać przeprowadzenie kontroli finansowej, dotyczącej prawidłowości gospodarki finansowej realizowanej w ramach sum na zlecenie oraz wykonywania obowiązków w zakresie dokumentowania, ewidencji i rozliczeń w tym zakresie.

2. Ustalenia kontroli przekazuje się do wiadomości, a ewentualne zalecenia pokontrolne – do realizacji właściwemu komendantowi wojewódzkiemu Policji.

§ 15

Traci moc decyzja nr 16/2000 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 stycznia 2000 r. w sprawie niektórych zadań z zakresu obsługi finansowo-księgowej wykonywanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji zmieniona decyzją nr 159/2000 Komendanta Głównego Policji z dnia 01 lipca 2000 r.

§ 16

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 r.

Komendant Główny Policji

generalny inspektor J. Michna

Załącznik 1. [ROZLICZENIE WYDATKÓW Z SUM NA ZLECENIE ZA MIESIĄC]

Załącznik nr 1

do decyzji nr 136
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 kwietnia 2001 r.

ROZLICZENIE WYDATKÓW Z SUM NA ZLECENIE ZA MIESIĄC

infoRgrafika

infoRgrafika

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA