REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2005 nr 2 poz. 3

ZARZĄDZENIE NR 1430 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 31 grudnia 2004 r.

w sprawie szczegółowych zasad przyznawania, rozliczania i użytkowania stacjonarnych telefonów służbowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 71 ust. 2 ustawy o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, Nr 19, poz. 185, Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 731, Nr 113, poz. 984, Nr 115, poz. 996, Nr 153, poz. 1271, Nr 176, poz. 1457 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 130, poz. 1188 i 1190, Nr 137, poz. 1302, Nr 166, poz. 1609, Nr 192, poz. 1873 i Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 171, poz. 1800, Nr 179, poz. 1842, Nr 210, poz. 2135) zarządza się, co następuje:

§ 1

Określenia użyte w zarządzeniu oznaczają:

1. Stacjonarny telefon służbowy:

1) telefon przyłączony do telekomunikacyjnej sieci publicznej zwany dalej – telefonem miejskim;

2) telefon przyłączony do telekomunikacyjnej sieci zintegrowanej resortu spraw wewnętrznych i administracji zwany dalej – telefonem policyjnym.

2. Komórka organizacyjna łączności:

1) właściwy merytorycznie wydział Biura Łączności i Informatyki KGP;

2) właściwy merytorycznie wydział KWP, KSP, Szkoły Policji.

3. Użytkownik (abonent) – osoba fizyczna zatrudniona (pełniąca służbę) w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, utworzona i działająca zgodnie z przepisami prawa, korzystająca ze stacjonarnego telefonu służbowego.

§ 2

1. Telefon miejski zainstalowany w miejscu pełnienia służby (pracy) przyznaje się:

1) Komendantowi Głównemu Policji i jego zastępcom;

2) komendantom wojewódzkim (Stołecznemu) Policji i ich zastępcom;

3) komendantom miejskim (powiatowym, rejonowym) Policji i ich zastępcom;

4) komendantom szkół Policji i ich zastępcom;

5) komendantom komisariatów;

6) dyrektorom biur Komendy Głównej Policji i ich zastępcom;

7) rzecznikom prasowym: KGP, KWP, KSP, KMP;

8) stanowiskom dowodzenia (kierowania) KGP, KWP, KSP, KMP, KRP, KPP;

9) stanowiskom służb dyżurnych i utrzymaniowych.

2. Telefon miejski dla funkcjonariuszy i pracowników Policji w przypadkach niewskazanych w ust. 1 przyznaje kierownik komórki organizacyjnej łączności na podstawie uzasadnionego wniosku kierownika komórki organizacyjnej, któremu podlega użytkownik.

3. Telefon miejski może zostać zainstalowany na czas określony lub na czas nieokreślony.

4. Wszelkich zmian w zakresie miejsca instalacji, konfiguracji urządzeń końcowych, funkcji użytkowych (uprawnień i usług) telefonu miejskiego dokonuje się na wniosek użytkownika, złożony do kierownika komórki organizacyjnej łączności przy uwzględnieniu możliwości technicznych.

5. Telefon miejski podlega deinstalacji w następujących przypadkach:

1) po upływie terminu instalacji na czas określony;

2) na skutek ustania formalnych podstaw jego przyznania (instalacji);

3) na wniosek użytkownika z wyjątkiem przypadków określonych w § 2 ust. 1 pkt 1 do 8.

6. Numer telefonu miejskiego w przypadku zaistnienia podstaw do jego deinstalacji może być przedmiotem cesji na rzecz osoby fizycznej, pod warunkiem że osoba ta zwróci wszelkie udokumentowane koszty związane z jego instalacją, przeniesieniem i cesją. Decyzję w tym zakresie podejmuje kierownik komórki łączności na wniosek użytkownika.

§ 3

1. Telefon policyjny zainstalowany w miejscu pełnienia służby (pracy) przyznaje się wszystkim osobom zatrudnionym lub pełniącym służbę na stanowiskach kierowniczych w Policji.

2. Telefon policyjny można przyznać:

1) osobom zatrudnionym i pełniącym służbę w Policji, innym niż wymienione w ust. 1;

2) osobom zatrudnionym i pełniącym służbę w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji;

3) osobom zatrudnionym i pełniącym służbę w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych;

4) osobom prawnym i fizycznym na zasadach współdziałania zgodnie z odrębnymi porozumieniami (umowami).

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, telefon policyjny przyznaje kierownik komórki organizacyjnej łączności na podstawie wniosku kierownika komórki organizacyjnej Policji (innych jednostek podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych), któremu podlega lub z którą współpracuje użytkownik.

4. W przypadku instalacji telefonu policyjnego u użytkowników wymienionych w ust. 2 pkt 3 i 4 z zastosowaniem ust. 3 użytkowanie telefonu następuje na podstawie zawartych porozumień lub umów.

5. Telefon policyjny może zostać zainstalowany na czas określony lub na czas nieokreślony.

6. Wszelkich zmian w zakresie miejsca instalacji, konfiguracji urządzeń końcowych, funkcji użytkowych (uprawnień i usług) telefonu policyjnego dokonuje się na wniosek użytkownika złożony do kierownika komórki organizacyjnej łączności przy uwzględnieniu możliwości technicznych.

7. Telefon policyjny podlega deinstalacji w następujących przypadkach:

1) po upływie terminu instalacji na czas określony;

2) na skutek ustania formalnych podstaw jego przyznania (instalacji);

3) na wniosek użytkownika z wyjątkiem przypadków określonych w § 3 ust. 1.

§ 4

1. Stacjonarny telefon służbowy wykorzystuje się do realizacji zadań służbowych.

2. Bieżący nadzór nad wykorzystaniem stacjonarnych telefonów służbowych prowadzą bezpośredni przełożeni użytkownika.

3. Kierownik komórki organizacyjnej łączności (za pośrednictwem przełożonego użytkownika) może dokonywać w jednostkach organizacyjnych Policji okresowych kontroli wykorzystania stacjonarnego telefonu służbowego, w zakresie jak w ust. 1, na podstawie wykonanego bilingu połączeń. W przypadku stwierdzenia połączeń o charakterze pozasłużbowym koszty takich połączeń zwraca użytkownik.

§ 5

Użytkownicy telefonów policyjnych (z wyjątkiem użytkowników z jednostek organizacyjnych Policji) obciążani są kosztami połączeń realizowanych do sieci publicznych na podstawie naliczeń przygotowanych z systemów billingowych przez komórki organizacyjne łączności Policji zgodnie z odrębnymi porozumieniami (umowami).

§ 6

Wewnętrzne połączenia telefoniczne realizowane w ramach telekomunikacyjnej sieci resortowej nie są objęte opłatami.

§ 7

1. Rozliczanie kosztów połączeń telefonicznych do sieci publicznych dokonuje się na podstawie rzeczywiście poniesionych kosztów, na podstawie danych bilingowych oraz cenników usług telekomunikacyjnych operatorów publicznych.

2. Użytkownik stacjonarnego telefonu służbowego refinansuje także inne udokumentowane koszty ponoszone przez komórki organizacyjne łączności związane z instalacją, przeniesieniem, użytkowaniem oraz deinstalacją telefonu służbowego (z wyjątkiem przypadków gdy telefon jest zainstalowany w jednostkach organizacyjnych Policji).

§ 8

1. Dotychczas zainstalowane telefony miejskie, z wyjątkiem przypadków określonych w § 2 ust. 1, podlegają weryfikacji pod względem zasadności przydziału i dostosowaniu do wymogów niniejszego zarządzenia w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie zarządzenia.

2. Dotychczas zainstalowane telefony miejskie, z wyjątkiem przypadków określonych w § 3 ust. 1 oraz § 3 ust. 2 pkt 1 i 2, podlegają weryfikacji pod względem zasadności przydziału i dostosowaniu do wymogów niniejszego zarządzenia w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie zarządzenia.

3. Weryfikacji zgodnie z ust. 1 i 2 dokonuje komórka organizacyjna łączności.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.

Komendant Główny Policji
gen. insp. Leszek Szreder

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA