REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 18

ZARZĄDZENIE NR 17
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)

z dnia 20 czerwca 2025 r.

w sprawie komitetu sterującego projektu „Zaawansowane narzędzia i algorytmy SI w oparciu o dane publiczne wspomagające rozwój gospodarczy w obszarze turystyki”

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Tworzy się komitet sterujący projektu „Zaawansowane narzędzia i algorytmy SI w oparciu o dane publiczne wspomagające rozwój gospodarczy w obszarze turystyki”, dofinansowywanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Strategicznego Programu Badań Naukowych i Prac Rozwojowych „Zaawansowane technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne” - INFOSTRATEG VIII, zwanego dalej: „Projektem”.

2. Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy i ma służyć rozwojowi w dziedzinie nauk społecznych, w tym w zakresie nauk prawnych, ekonomii i finansów, geografii społecznoekonomicznej i gospodarki przestrzennej, nauk o bezpieczeństwie, nauk o zarządzaniu i jakości.

3. Komitet sterujący Projektu, zwany dalej „Komitetem”, jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw turystyki, zwanego dalej „ministrem”.

§ 2.

Do zadań Komitetu należy nadzór nad realizacją Projektu, w szczególności:

1) zarządzanie Projektem;

2) monitorowanie realizacji Projektu;

3) tworzenie wytycznych realizacji Projektu;

4) weryfikowanie realizacji Projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz w zakresie kosztów realizacji;

5) przygotowywanie projektów dokumentacji zarządczej;

6) przygotowywanie propozycji planów nadzwyczajnych w przypadku przekroczenia harmonogramu, zakresu lub kosztów realizacji Projektu, a także pozostałych warunków przewidzianych dla realizacji Projektu;

7) reagowanie na przekazane ryzyka w realizacji Projektu;

8) nadzorowanie prac nad Projektem i dostarczania produktów Projektu wynikających z harmonogramu realizacji Projektu;

9) współpraca z przedstawicielami i ekspertami Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz opiniowanie przedstawianych przez nich dokumentów;

10) przygotowywanie projektu raportu końcowego z realizacji Projektu;

11) przygotowywanie rekomendacji co do zamknięcia Projektu.

§ 3.

1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący - Dominik Borek - dyrektor Departamentu Turystyki urzędu obsługującego ministra,

2) zastępca przewodniczącego - Piotr Dobrzyński - pracownik Departamentu Turystyki urzędu obsługującego ministra;

3) pozostali członkowie:

a) Marek Cierpiał-Wolan - prezes Głównego Urzędu Statystycznego;

b) Andrzej Szarata - rektor Politechniki Krakowskiej;

c) Mariusz Barczak;

d) Rafał Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej;

e) Ewa Dziedzic - profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

2. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą brać udział w pracach Komitetu za pośrednictwem upoważnionych przedstawicieli.

3. W obradach Komitetu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby inne niż określone w ust. 1, zaproszone przez przewodniczącego Komitetu.

4. Członkowie Komitetu oraz osoby, o których mowa w ust. 2 i 3, są zobowiązane do zachowania poufności w zakresie informacji związanych z pracami Komitetu.

5. Osoby, o których mowa w ust. 3, biorą udział w pracach Komitetu po przekazaniu przewodniczącemu Komitetu pisemnego zobowiązania do zachowania poufności w zakresie informacji związanych z pracami Komitetu.

§ 4.

1. Pracami Komitetu kieruje przewodniczący Komitetu.

2. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) ustalanie porządku posiedzeń Komitetu;

3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;

4) planowanie i organizowanie pracy poza posiedzeniami Komitetu.

§ 5.

1. Komitet obraduje na posiedzeniach.

2. Posiedzenie Komitetu zwołuje przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek co najmniej jednego członka Komitetu, nie rzadziej jednak niż raz na 3 miesiące.

3. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, osoba uprzednio wskazana przez przewodniczącego Komitetu.

4. Posiedzenia Komitetu odbywają się w siedzibie urzędu obsługującego ministra lub w innym miejscu wyznaczonym przez przewodniczącego Komitetu.

5. Osoba kierująca pracami Komitetu może zdecydować, że posiedzenie Komitetu odbędzie się z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, umożliwiających porozumiewanie się na odległość, które powinny zapewnić:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym.

6. Przewodniczący Komitetu lub działający na jego polecenie zastępca przewodniczącego Komitetu przekazuje członkom Komitetu zawiadomienie o terminie, miejscu i formie planowanego posiedzenia Komitetu oraz porządku obrad - nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.

7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach osoba kierująca pracami Komitetu może zwołać posiedzenie Komitetu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 6.

8. Posiedzenia Komitetu, decyzją przewodniczącego Komitetu, mogą być utrwalane na elektronicznych nośnikach danych.

§ 6.

1. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk.

2. Jeżeli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, rozstrzyga stanowisko osoby kierującej pracami Komitetu.

3. Z inicjatywy osoby kierującej pracami Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

§ 7.

1. Wyznaczony przez osobę kierującą pracami Komitetu członek Komitetu sporządza protokół ustaleń z posiedzenia Komitetu i przekazuje go do akceptacji, w formie elektronicznej, pozostałym członkom Komitetu.

2. Członkowie Komitetu mogą zgłaszać uwagi do protokołu ustaleń w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Komitetu rozstrzyga w przedmiocie uwzględnienia uwag, o których mowa w ust. 2.

4. Protokół ustaleń podpisuje przewodniczący Komitetu.

§ 8.

Przewodniczący Komitetu lub działający na jego polecenie zastępca przewodniczącego Komitetu przekazuje ministrowi podjęte przez Komitet ustalenia.

§ 9.

Za pracę w Komitecie członkom Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu na posiedzenie Komisji.

§ 10.

Obsługę prac Komitetu oraz obsługę organizacyjno-techniczną Komitetu zapewnia Departament Turystyki urzędu obsługującego ministra.

§ 11.

Przewodniczący Komitetu zwołuje pierwsze posiedzenie Komitetu najpóźniej 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

wz. Ministra Sportu i Turystyki
Sekretarz Stanu
Piotr Borys


1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna oraz turystyka na podstawie §1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2722).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-06-20
  • Data wejścia w życie: 2025-06-21
  • Data obowiązywania: 2025-06-21
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA