REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 6

ZARZĄDZENIE NR 5
MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII1)

z dnia 25 stycznia 2021 r.

w sprawie podziału pracy w Kierownictwie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii, zwany dalej "Ministrem", kieruje działalnością Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zwanego dalej "Ministerstwem", i ustala podstawowe kierunki jego polityki.

2. Minister nadzoruje merytorycznie:

1) Gabinet Polityczny Ministra;

2) Biuro Ministra;

3) Biuro Komunikacji.

§ 2.

1. Minister podpisuje pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, a w sprawach wnoszenia dokumentów rządowych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów - do Sekretarza Rady Ministrów.

2. Do wyłącznej kompetencji Ministra należy:

1) kierowanie projektów ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk pod obrady Rady Ministrów;

2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;

3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów;

4) przyznawanie odznaczeń resortowych.

3. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu realizują zadania w zakresie powierzonych kompetencji określone dla działów administracji rządowej:

1) budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo;

2) gospodarka;

3) praca;

4) turystyka.

4. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.

5. Sekretarz Stanu Iwona Michałek podpisuje:

1) w czasie nieobecności Ministra, w zastępstwie Ministra, akty wykonawcze do ustaw, akty wewnętrzne Ministra, wytyczne, komunikaty oraz obwieszczenia;

2) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu z wnioskami o ich sprostowanie.

6. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak podpisuje:

1) pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;

2) pisma kierowane do Przewodniczącego Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu w sprawach dokumentów wnoszonych na posiedzenia Zespołu oraz rozpatrywanych przez ten Zespół;

3) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu z wnioskami o ich sprostowanie.

7. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek podpisuje pisma:

1) kierowane do Sekretarza Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;

2) pisma kierowane do Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju;

3) pisma kierowane do Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa.

8. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk podpisuje:

1) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;

2) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Społecznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.

9. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:

1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;

2) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;

3) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;

4) odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie, oraz na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego skierowane do Ministra;

5) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.

10. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 9, powinny być przygotowane z wykorzystaniem wzoru formularza Ministra i odpowiednio parafowane przez kierującego właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Ministerstwa, a przedkładane do podpisu Ministra - zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną Ministerstwa.

11. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2019 r. poz. 2325, z 2020 r. poz. 2299 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 54), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia albo pełnomocnictwa.

12. Złożenie przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.

§ 3.

1. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów i Ministra, podejmują w imieniu Ministra decyzje zgodne ze wskazanym przez Ministra kierunkiem rozstrzygnięcia, bądź będące realizacją ustalonej polityki.

2. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:

1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;

2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.

3. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.

4. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości dokonują kontroli zgodności z polityką Rady Ministrów aktów prawa miejscowego.

5. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości realizują zadania:

1) wynikające z nadzoru Ministra nad organami i jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;

2) związane z powoływaniem i odwoływaniem członków organów spółek i jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów, w stosunku do których Minister posiada stosowne uprawnienia;

3) wynikające z nadzoru Ministra nad instytutami badawczymi oraz wykonywania uprawnień Ministra dotyczących wykonywania praw z akcji i udziałów posiadanych przez nadzorowane instytuty badawcze;

4) związane z wykonywaniem kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 oraz z 2020 r. poz. 288, 1492, 1517, 2275 i 2320).

6. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.

§ 4.

1. Sekretarz Stanu Iwona Michałek, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:

1) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań w zakresie indywidualnego prawa pracy;

2) kształtowania polityki wynagrodzeń i świadczeń związanych z pracą w niektórych jednostkach budżetowych;

3) kształtowania rozwiązań w zakresie warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz świadczeń związanych z warunkami pracy;

4) określania kierunków prac związanych z dostosowaniem polskiego prawodawstwa z zakresu prawa pracy do prawa Unii Europejskiej;

5) realizacji zadań Ministra w zakresie spraw dotyczących zawodów zaufania publicznego;

6) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Iwona Michałek reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Sekretarz Stanu Iwona Michałek reprezentuje Ministra w Komitecie do spraw Pożytku Publicznego.

4. Sekretarz Stanu Iwona Michałek nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Funduszy;

2) Departament Prawa Pracy;

3) Departament Rynku Pracy;

4) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.

5. Sekretarz Stanu Iwona Michałek w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego, Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych, Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego, Ochotniczymi Hufcami Pracy oraz Zakładem Wydawniczo-Poligraficznym Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

§ 5.

1. Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach związanych z zagospodarowaniem turystycznym kraju oraz mechanizmami regulacji rynku turystycznego.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy nadzoruje merytorycznie Departament Turystyki.

4. Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Polskiej Organizacji Turystycznej.

§ 6.

1. Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach związanych z:

1) polityką inwestycyjną, w tym funkcjonowaniem i zarządzaniem instrumentem specjalnych stref ekonomicznych;

2) nadzorem organizacyjno-personalnym Ministra nad organami i jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;

3) wykonuje zadania związane z nadzorem ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w których prawa z akcji i udziałów Skarbu Państwa wykonuje minister właściwy do spraw gospodarki;

4) wykonuje zadania związane z realizacją uprawnień Ministra, jako ministra właściwego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2167), wobec fundacji, których główne cele wiążą się z zakresem działów administracji rządowej: budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka, praca oraz turystyka;

5) powoływaniem i odwoływaniem członków organów spółek i jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów, w stosunku do których Minister posiada stosowne uprawnienia;

6) nadzorem Ministra nad instytutami badawczymi oraz wykonywaniem uprawnień Ministra dotyczących wykonywania praw z akcji i udziałów posiadanych przez nadzorowane instytuty badawcze;

7) wykonywaniem czynności w zakresie dochodzenia należności wynikających z zadań Ministra niezastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;

8) wydawaniem decyzji w sprawach statusu centrum badawczo-rozwojowego.

2. W zakresie realizacji działań związanych z instrumentami przeciwdziałania skutkom gospodarczym pandemii COVID-19 oraz programów rządowych przyjmowanych na podstawie art. 21a ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 2011 i 2255) Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak współpracuje z Podsekretarzem Stanu Olgą Ewą Semeniuk.

3. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

4. Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Budżetu i Finansów;

2) Departament Jednostek Nadzorowanych i Podległych;

3) Departament Rozwoju Inwestycji.

5. Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak w imieniu Ministra:

1) wykonuje zadania i uprawnienia ministra właściwego do spraw gospodarki w stosunku do Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.;

2) wykonuje zadania Ministra wynikające z ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. poz. 648);

3) realizuje zadania związane z udzielaniem i rozliczaniem dotacji na realizację ustawowych zadań Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.

6. Ponadto Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak odpowiada za nadzorowanie:

1) opracowania budżetu Ministerstwa części budżetowych:

a) 18 - Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,

b) 20 - Gospodarka,

c) 31 - Praca,

d) 40 - Turystyka;

2) realizacji zadań dysponenta części budżetowych:

a) 18 - Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,

b) 20 - Gospodarka,

c) 31 - Praca,

d) 40 - Turystyka.

§ 7.

1. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:

1) kształtowania warunków podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej;

2) kształtowania systemu zamówień publicznych oraz polityki zakupowej państwa;

3) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w kraju w obszarze handlu i usług oraz administrowaniem obrotem towarami i usługami;

4) dotyczących instrumentów wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw;

5) członkostwa w Unii Europejskiej, w tym koordynacji w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;

6) związanych z obsługą prawną Ministra w zakresie spraw objętych działami administracji rządowej:

a) budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,

b) gospodarka,

c) praca;

d) turystyka.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Marek Niedużak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak reprezentuje Ministra w:

1) Stałym Komitecie Rady Ministrów;

2) Komitecie do Spraw Europejskich;

3) Zespole do spraw Programowania Prac Rządu.

4. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Doskonalenia Regulacji Gospodarczych;

2) Departament Małych i Średnich Przedsiębiorstw;

3) Departament Prawny;

4) Departament Spraw Europejskich.

5. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, biur informacji gospodarczej oraz nad działalnością Wydziału Ekonomiczno-Handlowego nadzorowanego przez Ministra w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Unii Europejskiej w Brukseli.

§ 8.

1. Podsekretarz Stanu Anna Kornecka, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:

1) budownictwa, geodezji i kartografii;

2) gospodarki nieruchomościami, w tym orzecznictwa dotyczącego lokalizacji inwestycji, zezwoleń i pozwoleń na realizację inwestycji;

3) mieszkalnictwa;

4) ograniczania lub pozbawiania praw do nieruchomości oraz uwłaszczania osób prawnych w zakresie objętym działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo;

5) planowania i zagospodarowania przestrzennego;

6) dotyczących gospodarki niskoemisyjnej.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Anna Kornecka reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Podsekretarz Stanu Anna Kornecka nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Architektury, Budownictwa i Geodezji;

2) Departament Gospodarki Nieruchomościami;

3) Departament Gospodarki Niskoemisyjnej;

4) Departament Lokalizacji Inwestycji;

5) Departament Mieszkalnictwa;

6) Departament Orzecznictwa;

7) Departament Planowania Przestrzennego.

4. Podsekretarz Stanu Anna Kornecka w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań:

1) Głównego Geodety Kraju;

2) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

3) Krajowego Zasobu Nieruchomości;

4) Instytutu Geodezji i Kartografii;

5) Instytutu Techniki Budowlanej.

§ 9.

1. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:

1) dotyczących polityki rozwoju; polityki innowacyjności, polityki technologicznej, polityki przemysłowej oraz polityki neutralności klimatycznej w zakresie właściwości ministra właściwego do spraw gospodarki;

2) dotyczących polityki eksportowej;

3) dotyczących realizacji polityki offsetowej;

4) promocji gospodarki polskiej w kraju i za granicą;

5) kształtowania i realizacji zasad wymiany handlowej Unii Europejskiej z krajami trzecimi;

6) dotyczących bieżącego monitoringu sytuacji gospodarczej kraju.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Robert Tomanek reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Analiz Gospodarczych;

2) Departament Handlu i Współpracy Międzynarodowej;

3) Departament Innowacji i Polityki Przemysłowej.

4. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek reprezentuje Ministra w:

1) Komitecie Ekonomicznym Rady Ministrów;

2) Komitecie Koordynacyjnym do spraw Polityki Rozwoju;

3) Komitecie do spraw Umowy Partnerstwa.

5. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, Polskiej Agencji Kosmicznej, Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości oraz zespołów w stałych przedstawicielstwach Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach międzynarodowych za granicą.

§ 10.

1. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach związanych z:

1) koordynacją zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego, w szczególności gospodarki cyfrowej;

2) bezpieczeństwem gospodarczym;

3) wykonywaniem działalności w zakresie rzemiosła, w tym z opracowywaniem rozwiązań systemowych i legislacyjnych na rzecz poprawy warunków wykonywania rzemiosła;

4) realizacji zadań związanych ze współpracą z Międzynarodową Organizacją Pracy;

5) związanych z udzielaniem pomocy w rozwiązywaniu sporów zbiorowych pracy z udziałem mediatorów;

6) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań w zakresie zbiorowego prawa pracy.

2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

3. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk współpracuje z Sekretarzem Stanu Grzegorzem Piechowiakiem w zakresie realizacji:

1) działań związanych z instrumentami przeciwdziałania skutkom gospodarczym pandemii COVID-19 oraz

2) programów rządowych przyjmowanych na podstawie art. 21a ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 2011 i 2255).

4. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra w:

1) Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;

2) Komitecie Społecznym Rady Ministrów.

5. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra w pracach zespołów powoływanych dla prowadzenia branżowego dialogu społecznego, o których mowa w art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2232 oraz z 2020 r. poz. 568 i 2157).

6. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Gospodarki Cyfrowej;

2) Departament Obrotu Towarami Wrażliwymi i Bezpieczeństwa Technicznego;

3) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego.

7. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk w imieniu Ministra:

1) sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Urzędu Dozoru Technicznego, Prezesa Głównego Urzędu Miar, Polskiego Centrum Akredytacji i Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego;

2) koordynuje realizację zadań związanych z dialogiem społecznym, w szczególności w zakresie współpracy z organizacjami partnerów społecznych i instytucjami dialogu społecznego.

§ 11.

1. Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 265 i 285).

2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za nadzorowanie spraw:

1) związanych z budową, rozwojem, utrzymaniem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;

2) dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;

3) dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i ochrony informacji niejawnych.

3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:

1) Departament Bezpieczeństwa i Obsługi Administracyjnej;

2) Departament Kontroli i Audytu;

3) Biuro Dyrektora Generalnego.

§ 12.

1. Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:

1) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;

2) dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.

2. Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.

§ 13.

1. Ministra w czasie nieobecności zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Iwona Michałek.

2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak.

3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek i Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy.

4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka i Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Marek Niedużak.

5. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Anna Kornecka.

6. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka i Podsekretarza Stanu Anny Korneckiej, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Robert Tomanek.

7. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka, Podsekretarza Stanu Anny Korneckiej i Podsekretarza Stanu Roberta Tomanka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk.

8. W przypadkach nieobecności Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:

1) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak;

2) Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Iwona Michałek;

3) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek i Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy;

4) Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marek Niedużak;

5) Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego i Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Anna Kornecka;

6) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka i Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marek Niedużak;

7) Podsekretarza Stanu Annę Kornecką w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Robert Tomanek;

8) Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy;

9) Podsekretarza Stanu Roberta Tomanka w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk;

10) Podsekretarza Stanu Olgę Ewę Semeniuk w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak.

7. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 6, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.

8. O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.

§ 14.

Minister może zlecić Sekretarzom Stanu, Podsekretarzom Stanu i Dyrektorowi Generalnemu inne zadania niż określone dla nich w zarządzeniu.

§ 15

. Wszelkie spory i wątpliwości kompetencyjne związane z realizacją zadań przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego rozstrzyga Minister, a w przypadku komórek organizacyjnych Ministerstwa - Dyrektor Generalny.

§ 16.

1. Traci moc zarządzenie nr 7 Ministra Rozwoju z dnia 24 kwietnia 2020 r. w sprawie podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Rozwoju (Dz. Urz. Min. Roz. poz. 10).

§ 17.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

MINISTER ROZWOJU,
PRACY I TECHNOLOGII

JAROSŁAW GOWIN


1) Minister Rozwoju, Pracy i Technologii kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka, praca oraz turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii (Dz. U. poz. 1718).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA