REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Waldemar Żuchowski

Dołącz do grona ekspertów
Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Prawnik, autor wielu publikacji w zakresie podatków. Posiada doświadczenie i praktykę w zakresie podatków i prawa podatkowego zdobyte w organach podatkowych i w kancelarii podatkowej.

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT i podatkami dochodowymi.

Przedsiębiorca otrzymał fakturę VAT od swojego kontrahenta. Niestety w trakcie przeprowadzki firmy do nowego biura faktura zaginęła. Kontrahent przedsiębiorcy w związku z tym wystawił duplikat faktury. W tej sytuacji przedsiębiorca zastanawia się kiedy dokonać odliczenia VAT jeśli podstawą tego odliczenia nie jest faktura lecz jej duplikat.
Przedsiębiorca prowadzi małą firmę handlowo - usługową. W ramach swojej działalności sprzedał swojemu kontrahentowi towar i następnie wystawił mu fakturę. Część sprzedanego towaru została jednak zwrócona przez kontrahenta. W związku z tym przedsiębiorca wystawił fakturę korygującą i przesłał ją nabywcy towaru.  Nie otrzymał jednak od swojego kontrahenta potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Przedsiębiorca zastanawia się teraz kiedy będzie mógł odliczyć VAT.

REKLAMA

Przedsiębiorca prowadzi mały zakład produkcyjno – usługowo – handlowy. W ramach tej działalności przyjął zamówienie na dostawę konstrukcji stalowych. Kontrahent składając zamówienie dokonał zapłaty zaliczki w wysokości 10 % brutto wartości całego zamówienia. Reszta należności ma zostać przez niego uregulowana po odbiorze całego towaru. Jak w tej sytuacji należy udokumentować tę transakcję i kiedy dla przedsiębiorcy powstanie obowiązek podatkowy w VAT.
Do końca 2007r. prowadziłem działalność gospodarczą, rozliczałem się metodą kasową prowadząc pkpir. Z uwagi na ujawnione nieprawidłowości w zakresie wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zleceń za lata 2004-2006 r. zobowiązany jestem uiścić zaległości wobec ZUS w kwocie ok. 70 tys. zł. Zaległości te dotyczą części składek na ubezpieczenia społeczne pracowników, których obowiązek finansowania obciąża pracodawcę oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Czy zapłacone zaległości mogę jakoś zaliczyć do kosztów podatkowych ?

REKLAMA

Przedsiębiorca zgodnie z zapisami zawartej umowy handlowej, stara się od swojego nierzetelnego kontrahenta o odszkodowanie. Wreszcie, po kilkunastu miesiącach walki przed sądem, przedsiębiorca otrzymał dla siebie korzystny wyrok sądowy na podstawie, którego jego nierzetelny kontrahent ma mu zapłacić odszkodowanie. W związku z tym przedsiębiorca zastanawia się czy takie odszkodowanie podlega opodatkowaniu PIT.
Prowadzę działalność gospodarczą. Rok temu kupiłem w Niemczech samochód ciężarowy. Przy nabyciu odliczyłem VAT, podobnie jak przy zakupach paliwa do tego samochodu. Jednak niedawno dokonałem w tym samochodzie pewnych zmian i przeróbek, przez które samochód ten nie może być uznany za ciężarówkę. Czy teraz muszę skorygować odliczony wcześniej VAT?
Prowadzę działalność gospodarczą i często pobieram zaliczki na poczet przyszłej sprzedaży swoich produktów. Kupujący wpłacają czasem całe należności na konto firmy przed dokonaniem sprzedaży. W tych przypadkach nie wystawiam faktur dokumentujących zaliczkę, lecz faktury dokumentujące faktyczną sprzedaż. Czy postępuję prawidłowo ?
Jestem przedsiębiorcą i małym podatnikiem. Korzystając z kredytu bankowego zakupiłem w marcu 2008 r. używany samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej 24 tony, za kwotę 65.800,00 zł. Następnie wprowadziłem samochód do ewidencji środków trwałych i rozpocząłem jego użytkowanie...
Jestem przedsiębiorcą i małym podatnikiem. Korzystając z kredytu bankowego zakupiłem w marcu 2008 r. używany samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej 24 tony, za kwotę 65.800,00 zł. Następnie wprowadziłem samochód do ewidencji środków trwałych i rozpocząłem jego użytkowanie...

REKLAMA