REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Dołącz do grona ekspertów
Anna Konarzewska-Żuczek

Prawnik


Specjalista z zakresu prawa podatkowego.

Zgodnie z § 4 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119) faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej.
Sprzedając nieruchomość wykorzystywaną w działalności gospodarczej możemy zaliczyć do kosztów tą część wartości nieruchomości, która nie została zamortyzowana.

REKLAMA

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ani też ustawa z 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jedn. Dz.U. z 2004 r. Nr 269, poz. 1681 z późn. zm.) nie przewidują możliwości kontynuowania działalności za zmarłego podatnika, który prowadził działalność gospodarczą jednoosobowo.
Prowadząc działalność gospodarczą, w wyniku różnych, często nieprzewidzianych zdarzeń, podatnik zmuszony jest wystawiać faktury korygujące. Związane jest to z faktem utrzymywania kontaktów z wieloma kontrahentami i związanymi z tym sytuacjami udzielania rabatów, zwrotów towarów czy zwyczajnych pomyłek powstałych przy wystawianiu faktury.

REKLAMA

Powstanie spółki cywilnej, rodzi daleko idące konsekwencje dotyczące zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od towarów i usług, jak i dla ewentualnego postępowania podatkowego. Związane jest to z faktem, że zdolność procesowa spółki cywilnej w postępowaniu podatkowym prowadzonym na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej uzależniona jest przede wszystkim od uregulowania jej podatkowej pozycji materialno-prawnej. Spółka cywilna nie posiada bowiem osobowości prawnej.
Co do zasady, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż detaliczną towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej powinien mieć zarejestrowaną kasę fiskalną i wydawać każdorazowo paragon. Na życzenie konsumenta, może dodatkowo wystawić fakturę VAT
Jednym z podstawowych obowiązków podatników VAT jest obowiązek wystawiania faktur dokumentujących dokonywane transakcje (sprzedaży towarów, świadczenia usług). Na podstawie rozporządzenia z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej (Dz.U. Nr 133, poz. 1119) podatnicy otrzymali możliwość wystawiania i przysyłania tych faktur drogą elektroniczną, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tej formy przez odbiorcę faktury.
Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Założenie sklepu zoologicznego odbywa się tak samo jak każdej innej działalności gospodarczej.
Ważnym elementem rozwoju Twojego przedsięwzięcia i jego sukcesu będzie odpowiednia reklama.
Założenie sklepu z artykułami dla zwierząt to bardzo dobry pomysł na biznes, w branży która tak naprawdę w Polsce dopiero się rozwija.
Otwierając sklep zoologiczny trzeba dobrze zastanowić się nad jego usytuowaniem. Prawidłowa lokalizacja będzie niezwykle ważna w osiągnięciu dobrych obrotów i zysków.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Jednym z podstawowych warunków zaliczenia ponoszonych przez podatnika wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest udowodnienie przez niego w wiarygodny sposób związku poniesionych wydatków z osiągniętym przychodem. Szczególnie ważne jest to w przypadku usług doradczych (np. z zakresu doradztwa budowlanego).
Kosztami podatkowymi są m.in. tzw. koszty pracownicze. Koszty te obejmują przede wszystkim wynagrodzenie zasadnicze, wszelkiego rodzaju nagrody, premie i diety oraz wydatki związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników.
Zaliczenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów musi być prawidłowo udokumentowane. Jest to jeden z podstawowych warunków dokonania odpisów.
Organy podatkowe często stoją na stanowisku, że kopia faktury powinna być przechowywana w takiej samej formie w jakiej został wystawiony oryginał. Stwierdzają, że podatnicy są zobowiązani przechowywać oryginały i kopie faktur „w oryginalnej postaci”.
Jednym z elementów postępowania podatkowego jest możliwość złożenia przez podatnika odwołania od decyzji organu skarbowego do organu wyższego stopnia.
Zgodnie z uregulowaniem zawartym w art. 220 § 1 ordynacji podatkowej od decyzji organu podatkowego wydanej w pierwszej instancji służy stronie odwołanie tylko do jednej instancji. W dobie wszechobecnego Internetu obowiązujące przepisy dopuszczają również możliwość wniesienia odwołania za pomocą środków komunikacji elektronicznej z bezpiecznym podpisem elektronicznym.
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie firmę bez minimum jednego komputera, drukarki a często również innych tego typu sprzętów.

REKLAMA