Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Katarzyna Lorenc

ekspertka BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy

Z wykształcenia ekonomista o specjalizacji strategia przedsiębiorczości i polityka gospodarcza. Prezes Outsourcingu HR Lu-Bi Sp. z o.o. oraz firmy badawczo-doradczej 4 Business
& People Sp. z o.o., gdzie nadzoruje projekty badawcze, zmian kultury organizacyjnej oraz postaw
i wzrostu wyników sprzedażowych.

W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie z zakresu badań organizacyjnych, myślenia systemowego, zarządzania projektami. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie pracy w konsultingu, szkoleniach i coachingu. Jest koordynatorem projektów nastawionych na wzrost efektywności pracy dla korporacji polskich i międzynarodowych oraz konsultantem projektów przekształceń organizacyjnych i zmiany postaw.

Wyróżniona 5. miejscem w rankingu wschodzących gwiazd biznesu Gazety Prawnej. Wiceprzewodnicząca Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy oraz członkini Konwentu Business Centre Club. Przewodnicząca Grupy HR Loży Warszawskiej BCC oraz ekspertka BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy. Inicjatorka, pomysłodawczyni oraz przewodnicząca Kapituły ogólnopolskiego Konkursu „Pracownik Roku”.

Usługi biznesowe stworzone przez Katarzynę Lorenc zostały jedenastokrotnie nagrodzone Medalami Europejskimi (Badanie kompetencji menedżerskich – Overview 360, Assessment i Development Center; Przeprowadzenie organizacji przez zmianę; Coaching menedżerski; Budowanie mentalności zwycięzcy w sporcie i biznesie; Szkolenie – Architektura Dynamicznego Przywództwa; Pogłębiona Diagnoza Menedżerska; Badanie satysfakcji, zaangażowania i opinii pracowników; Program Talentowy, Lu-Bi Outsourcing HR).

Prelegentka na ogólnopolskich konferencjach, publikuje i udziela wywiadów w prasie (m.in. Polityka, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna/Infor.pl, Puls Biznesu, CEO, Harvard Business Review, Personel i Zarządzanie czy Szef Sprzedaży) oraz telewizji i radia. Jej publikacje zamieszczane są również na www.4bp.com.pl

http://www.bcc.org.pl/strefa_eksperta/kontakty-do-ekspertow/lorenc-katarzyna/

Jak koronawirus wpłynął na prawa pracownika? Co należy pilnie uregulować w Kodeksie pracy? Na jakie wsparcie mogą liczyć pracodawcy w związku z koronawirusem?
Przeciętne zatrudnienie we wrześniu 2020 r, było niższe niż rok temu, a przeciętne wynagrodzenie wzrosło o 5,6%. Ile wynosi? Jak na rynek pracy wpłynie druga fala pandemii?
Wyniki związane z zatrudnieniem oddają wrześniowy optymizm związany z odbiciem gospodarczym. Rosnące wynagrodzenia są pochodną presji związanej z rosnącą inflacją, dotykającą mocno gospodarstw domowych oraz podwyżek płac planowanych w budżetach na 2020 rok, a wstrzymanych przez nadzwyczajne wydarzenia związane z pandemią COVID-19.
O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.
Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach?
Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników zewnętrznych jak sam produkt czy usługa, koniunktura, popyt w danym czasie oraz wewnętrznych jak strategia marketingowa, wsparcie w punkcie sprzedaży, tempo ofertowania. Mimo tych i wielu jeszcze innych składowych, czynnik ludzki waży najwięcej. Pozyskanie, rozwój i utrzymanie handlowców, którzy każdą minutę swojej pracy przeznaczą na czynności, które w największym stopniu przełożą się na wyniki jest zadaniem, z którego może wywiązać się menedżer sprzedaży, dzięki wsparciu profesjonalnego handlowca.
Wyższe koszty pracy w 2020 r. będą wynikiem podniesienia płacy minimalnej, wdrożenia PPK oraz zniesienia limitu 30-krotności składek ZUS. Jakie będą skutki nowych rozwiązań?