Kategorie

Anna Marta Wilczkowska

Dołącz do grona ekspertów
Anna Marta Wilczkowska

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

 

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi na wydziale Edukacji Wizualnej. Ukończyła też Studia Podyplomowe na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.  Praca dyplomowa dotyczyła zagadnień roli samoświadomości   jako narzędzia w pracy menedżera.

Posiada praktykę menedżerską i handlową. Przez cztery lata była dyrektorem miejskiej instytucji kultury w Łodzi. Tu doświadczyła wielu  zagadnień realizowanych obecnie podczas swoich szkoleń – komunikacji, funkcjonowania  w grupie pracowniczej jako przełożony,  pracy z oporem,  konfliktem. 

Jej doświadczenia pedagogiczne datują się  już od 1986 roku. W 2002 roku uzyskała dyplom „Animatora Rozwoju Podmiotowości". Od tegoż roku współpracuje z Wyższą Szkołą Humanistyczno – Ekonomiczną w Łodzi. Prowadzi zajęcia z zakresu działań twórczych, projektowania własnego przedsięwzięcia oraz warsztaty z  komunikacji, integracji, etyki i negocjacji.

W pracy trenerskiej opiera się na niestandardowych, często autorskich  ćwiczeniach  i metodach,  opartych na pedagogice twórczości, rozwoju inteligencji emocjonalnej (wg  Daniela Golemana),  obserwacji i doświadczaniu,  w tym auto obserwacji,  wypowiedziach  paraplastycznych i  prowokacjach twórczych.

Jest osobą o dużej energii, pozytywnej sile, którą przekazuje uczestnikom  zajęć.  Doskonale nawiązuje kontakt z grupą szkoleniową, potrafi  integrować  grupę  i  budować poczucie wzajemnego zaufania, a przede wszystkim  trwałe relacje między uczestnikami zajęć. Jej zajęcia odbierane są przez uczestników jako wyjątkowe, pełne energii i angażujące.

Nie pozostawiają  obszarów obojętności wobec poruszanych treści szkoleniowych, uruchamiają lub pogłębiają proces samoświadomości oraz proces świadomego tworzenia siebie jako swoistego narzędzia pracy.

 

Inteligencja emocjonalna nie jest równoznaczna z pozbyciem się kontroli nad uczuciami, ze spuszczeniem ich z wodzy. Oznacza odpowiednie i skuteczne ich wyrażane. Krótko mówiąc, emocje, które wyrywają się spod kontroli, mogą z mądrego zrobić głupiego.
W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?
Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy. Dobrze zorganizowany czas pracy daje menedżerowi możliwość zastanowić się nad organizacją własnego sukcesu, komunikowaniem się i motywowaniem.
Słowo renesans znają wszyscy. Wiedzę na temat tego okresu kultury europejskiej czerpiemy z podręczników, z podróży, zainteresowań…
Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.
Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?
Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.
Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.
Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.
Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.
Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?
W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.
Zazwyczaj, mówiąc o kompetencjach osobistych na pierwszym miejscu wymienia się naszą wiedzę o naszych aktualnych odczuciach w powiązaniu z przyczynami ich powstania oraz z umiejętnością kierowania nimi, świadomość związków, jakie zachodzą pomiędzy uczuciami a zachowaniem, między tym, co myślimy, robimy i mówimy.
Jestem nowym przełożonym zespołu pracującego od wielu lat. Jestem również najmłodszym menedżerem w firmie znajdującej się na rynku od kilkudziesięciu lat. Trudno mi jako nowemu przełożonemu wykrzesać w podległym zespole pracowników tę iskrę – impuls do intensywnego działania. W jaki sposób mam budzić pozytywne emocje w ludziach, którzy uważają, że wiedzą wszystko znacznie lepiej niż ja?