REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dorota Smoleńska

Dziennikarka, redaktor

 

 

Dorota Smoleńska - absolwentka Uniwersytetu Łazarskiego na kierunku Zarządzanie Międzynarodowe. Praktyka zawodowa w zakresie finansów i marketingu. Obecnie pracuje jako dziennikarka i redaktora w dziedzinie ekonomii, gospodarki i rynku. Współpracuje z Wydawnictwem Euro Media oraz portalami psz.pl, erp-portal.pl oraz blogi.newsweek.pl.

W ostatnich latach najwyższe nakłady inwestycyjne odnotowano w sektorze usług i sprzedaży. Popularność i zainteresowanie tym sektorem wzrasta wśród zwykłych konsumentów i firm. Firmy szukają sposobu na zaprezentowanie się, obok stron internetowych budowanie marki wymaga inwestycji w lokale sprzedaży i usług.
W kolejnych latach najwyższą dynamikę wzrostu na rynku reklamowym ocenia się dla marketingu mobilnego. Obecnie firmy opracowują i wprowadzają prezentacje promocyjne odpowiednie dla smartphone i tablet. Najważniejsze jest dostosowanie grafiki oraz czytelność i jasność przekazu. Firmy obecnie udostępniają katalogi, aplikacje IT oraz portale czytane poprzez tablet i smartphone.

REKLAMA

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe.
Wydawnictwo poprzez wejście na rynek online uzyskuje wiele korzyści. Sprzedaż internetowa prowadzona przez wydawnictwa jest pozytywnie oceniana przez czytelników. Dla wydawnictw ważnym argumentem dla rozwoju handlu online są niższe koszty sprzedaży, obsługi klienta i magazynowania. Poprzez sieć można wprowadzić znaczną ilość produktów oraz szeroką sieć marketingu i promocji m.in. poprzez wyszukiwarkę, katalogi, portale tematyczne, sieci współpracy i prezentacji.

REKLAMA

Wartość produkcji budowlanej na rynku hotelarskim szacuje się na 358 zł za m/m. Udział rynku horeca w sektorze przedsiębiorstw to około 3,2%. W ciągu roku wzrost obrotów na rynku hotelarskim i gastronomicznych ocenia się na 3,6%, wzrost rynku na 14,9% rocznie. Na tym rynku widać znaczny wzrost zapotrzebowania na projekty architektoniczne, w ciągu roku wzrost utrzymuje się na poziomie 20,0%.
Centra logistyczne i magazynowe to około 44% rynku powierzchni użytkowej. Wartość produkcji budowlanej w tym sektorze w ciągu roku to 5 850,0 zł za m/m. W przypadku centrów na obszarach miasta, zapotrzebowanie jest wysokie (dostęp do rynków zbytu i sieci handlowych, logistycznych czy biznesowych), ale często kwota za wynajem jest zbyt wysoka.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat zapotrzebowanie na usługi dla biznesu znacznie wzrosły, o około 56,5%. Obecnie rynek dynamicznie się rozwija, trend ten ma się utrzymać przez najbliższe lata. Rozwój w Polsce i w Europie usług outsourcing i offschoring oraz firm usługowych przekłada się na znaczny wzrost zapotrzebowania na pomieszczenia biurowe, równocześnie prognozuje się dalszy dynamiczny wzrost zapotrzebowania.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dofinansowuje wydatki firm przeznaczone na doradztwo w zakresie badań, produkcji, wprowadzania i sprzedaży produktów na rynek Unii Europejskiej. Jakie jeszcze działanie podejmuje PARP?
Ministerstwo Gospodarki i Pracy wprowadza projekt dofinansowania inwestycji w budynki przemysłowe oraz ich wyposażenie. Odpowiednie przygotowanie projektu oraz wycena poprzez wartość rynkową umożliwia ubieganie się o ministerialne środki.
Przekazy graficzne, multimedialne, prezentacje, wizualizacje, publikacje stają się elementem dziennikarstwa internetowego. Ostatnie lata pokazały wzrost zainteresowania rynkiem informacji – zarówno graficznym (fotorelacje) jak publikacjami.
Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.
W roku 2012 coraz częściej wykorzystuje się telefony komórkowe jako sposób na korzystanie z Internetu. Wydawnictwa oferują płatny dostęp do treści do odczytania na telefonie komórkowym. Najczęściej ten sposób zdobywania informacji wykorzystują firmy sprzedaży i usług konsumenckich. Pracownicy mobilni uzyskują dostęp do płatnych treści – dostęp przez telefon komórkowy lub mobilne komputery.
Firmy są ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw, firm mediowych i mediów. Głównymi kryteriami dla reklamodawców jest popularność i powszechność przekazu oraz jego marka i reputacja. Jakie są wymagania firm wobec reklamodawców?
Wprowadzanie inwestycji na rzecz poprawy efektywności w Polsce jest zahamowane przez nadmierną biurokrację oraz złe przygotowanie projektów inwestycyjnych. Poprawa efektywności w użytkowaniu i produkcji energii jest pracochłonna i kosztowna. Ryzyko oraz wielkość stopy zwrotu są najważniejszymi miernikami oraz motywami wprowadzania inwestycji dla innowacji i modernizacji na rynku energii. Znaczne nakłady początkowe są ograniczeniem na wiele lat.
Wartość ogłoszonych konkursów na rzecz poprawy efektywności energii w ramach PO IiŚ ocenia się na 539 mln euro (osiem konkursów). W ramach Strategii Lizbońskiej na efektywność energetyczną oraz produkcje skojarzoną i zarządzanie energią przeznaczono 108 mln euro. Niezbędnym elementem jest nowoczesna infrastruktura oraz konkurencyjne warunki w sektorze energii.
Poprawa efektywności przy produkcji energii jest priorytetem dla budowy racjonalnej i mocnej gospodarki. Koszty energii są jednym z głównych wydatków przedsiębiorstw usługowych i produkcyjnych. Zapotrzebowanie na energie stale wzrasta, zużycie na osobę również. Wprowadzenie polityki racjonalizacji poprzez wzrost pozyskania energii na jednostkę paliwa ma zagwarantować odpowiedni poziom podaży na rynku.
W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.
Przemysł meblarski jest mocno rozwijającym się sektorem gospodarki w Unii Europejskiej. Ten sektor gospodarki jest jednak dosyć ściśle powiązany w budownictwem, szczególnie z branżą hotelarską i usługową. Jaka jest specyfika przemysłu meblarskiego na rynku Unii Europejskiej?
Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.
Na rynku nieruchomości w Unii Europejskiej największe zyski czerpane są z wynajmu pomieszczeń, a tylko 10% stanowią zyski ze sprzedaży. Unijny rynek nieruchomości stale się rozwija, a wartość dodana tego rynku (wzrost wartości finansowej) w tym roku to 220 000 mln euro. Nowe inwestycje stanowią obecnie 140 000 mln euro.

REKLAMA