REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dorota Smoleńska

Dziennikarka, redaktor

 

 

Dorota Smoleńska - absolwentka Uniwersytetu Łazarskiego na kierunku Zarządzanie Międzynarodowe. Praktyka zawodowa w zakresie finansów i marketingu. Obecnie pracuje jako dziennikarka i redaktora w dziedzinie ekonomii, gospodarki i rynku. Współpracuje z Wydawnictwem Euro Media oraz portalami psz.pl, erp-portal.pl oraz blogi.newsweek.pl.

Sektor B2B jest ukierunkowany na wprowadzanie nowego sposobu komunikacji, obsługi klienta i pracy wewnątrz firmy. Wprowadzanie technologii mobilnej oraz mobilnego Internetu jest elementem strategii przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych.
E-commerce. Prowadzenie e-firmy nie tylko wiążę się z ponoszeniem niższych kosztów niż w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw. Pozwala przenieść na kupującego niektóre obowiązki sprzedawcy.

REKLAMA

Od kilku lat w Unii trwają przymiarki do wprowadzenia systemu obrotu pieniądzem elektronicznym. System ten ma objąć obok przelewów i wypłat w skali międzynarodowej sektor kredytowy, debetowy oraz płatności mobilne oraz internetowe.
Spadek sprzedaży produktów elektronicznych w Europie ma znaczący wpływ na rynek usług mobilnych w całej Unii. Innowacje technologiczne dla sektora telefonii mobilnej są efektem wysokich inwestycji i znacznych nakładów firm.

REKLAMA

Polska Agencja Inwestycji Zagranicznych ocenia Chiny jako jednego z liderów inwestycji zagranicznych (trzecie miejsce). Ekspansja Chin budzi zainteresowanie w Polsce i Unii Europejskiej.
W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.
Wysokie oceny współpracy biznesowej z polskimi firmami zanotowano w Niemczech (91%) oraz Czechach (88%). Najważniejsze dla współpracy są: rzetelność, wiarygodność oraz dobra komunikacja. Zaangażowanie i specjalizacja są określane jako priorytet dla współpracy i budowania relacji handlowych i biznesowych. Zarzuty to zła organizacja oraz słaba kontrola i brak terminowości.
Ostatnie lata dla przedsiębiorczości to zmiany w sposobie obsługi firm zarówno przez jednostki współpracujące jak instytucje i urzędy. Skrócenie czasu obiegu dokumentów urzędowych, podatkowych oraz ubiegania się o finansowanie i pozwolenia jest efektem pracy rządu i firm.
Firmy krajowe zainteresowane inwestycjami mogą szukać informacji w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. PAIZ może wspierać przedsiębiorców również w zakresie pozyskiwania kapitału na inwestycje.
Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.
Wprowadzając do pomieszczeń światło trzeba uważać zarówno na typ oświetlenia, jak i na jego barwy. Nieodpowiednio dobrana kolorystyka wprowadza do wnętrza efekt ciężkości. Mocne oświetlenie połączone z intensywnymi barwami nie jest polecane do małych wnętrz.
Czy warto zakładać firmę w Grecji? W ramach Unii Europejskiej od wielu lat rozwija się współpraca Polski z innymi krajami członkowskimi. Zacieśnienie więzi handlowych jest nieodłącznym elementem polityki wewnętrznej i zewnętrznej UE.
W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).
UNIDO opiera swoją politykę na tworzeniu konkurencyjności i silnej gospodarki. Międzynarodowe przetargi UNIDO mogą być szansą dla polskich firm.
Inwestycje i dotacje w samorządach muszą opierać się na potrzebach i celach dla wybranego obszaru. Efektywność inwestycji jest kluczowym wskaźnikiem przy wprowadzaniu firm na rynek, przy ich ekspansji oraz przy ubieganiu się o dofinansowanie.

REKLAMA