REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Rödl & Partner

Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting

Rödl & Partner to międzynarodowa firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi w zakresie: audytu, Business Process Outsourcing, doradztwa podatkowego, doradztwa prawnego, consultingu. Działa globalnie – posiada 106 biur w 48 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów.
Od 30 lat firma funkcjonuje na polskim rynku, wspierając dynamiczny rozwój zarówno inwestorów zagranicznych, jak i przedsiębiorców krajowych. Obecnie w Polsce działa 6 biur: w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Rödl & Partner zapewnia interdyscyplinarne doradztwo – świadczone przez jeden podmiot i w całości nadzorowane przez dedykowanego opiekuna. To firma, która idzie z duchem czasu i reaguje na zmieniającą się rzeczywistość – rozumiejąc znaczenie digitalizacji we współczesnym biznesie i dostosowując świadczone usługi do nowych potrzeb klientów.

Więcej informacji: https://www.roedl.pl/pl/

1 stycznia 2019 roku weszły w życie przepisy w zakresie przekazywania informacji o schematach podatkowych (tzw. MDR), które wprowadzono do ordynacji podatkowej na podstawie postanowień Dyrektywy Rady (UE) 2018/822 z dnia 25 maja 2018 r. (zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE), a jego zakres obejmuje również obowiązki o charakterze sprawozdawczym.
Sankcje za nieprawidłowości związane z raportowaniem schematów podatkowych omawia Marcin Muchowski, doradca podatkowy z Rödl & Partner Warszawa.

REKLAMA

Z dniem 1 maja 2019 roku weszła w życie uchwalona 15 marca 2019 r., nowelizacja Ustawy o podatku od towarów i usług oraz Ustawy - Prawo o miarach. Nowe przepisy wprowadzają rozwiązanie pozwalające na stosowanie do ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych tzw. kas online. Mają one zastąpić dotychczasowe urządzenia fiskalne. Z pewnymi wyjątkami, bezwzględny obowiązek posiadania kas nowego typu, nastąpi od 1 stycznia 2023 roku.
18 czerwca 2019 roku, Facebook oficjalnie pokazał światu swoją kryptowalutę. Libra ma być w pełni gotowa do działania już niedługo – Amerykanie planują uruchomienie projektu w pierwszej połowie 2020 roku. Wirtualna waluta ma być prostym w obsłudze środkiem płatniczym – korzystanie z niej powinno być tak łatwe jak wysyłanie wiadomości w sieci. Płacić Librą będzie można w Messengerze czy w WhatsAppie, a za samo korzystanie z tego rozwiązania konsumenci będą otrzymywać dodatkowe bonusy.

REKLAMA

W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele zmian w prawie, a także nowych regulacji, które wpłyną na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Część przepisów należy interpretować pozytywnie, bo wprowadzają ułatwienia i otwierają firmom kolejne drogi rozwoju w biznesie, pozostałe mogą wydłużać niektóre procesy, a przede wszystkim nakładają sankcje, których polski system prawny do tej pory nie przewidywał. Aby ułatwić przedsiębiorcom zrozumienie nowych przepisów i konsekwencje ich wprowadzenia, eksperci Rödl & Partner opracowali broszurę „10 zmian w prawie – wiosenne porządki w firmie”.
Rozwój technologii i niepohamowana cyfryzacja życia to proces niosący ze sobą coraz to nowsze zagrożenia dla użytkowników sieci. Bardzo często w sposób nieświadomy ułatwiają oni zadanie cyberprzestępcom. Pewne zachowania mogą być wręcz zaproszeniem do ataku na firmowe systemy bezpieczeństwa. Poniższe rady pozwolą Państwu wyeliminować podstawowe błędy w korzystaniu z sieci i nowych technologii, a tym samym poprawić poziom bezpieczeństwa przetwarzanych danych.
Wielostronna konwencja podatkowa MLI (z ang. Multilateral Instrument to Modify Bilateral Tax Treaties) weszła w życie 1 lipca 2018 r. Wprowadziła ona reguły pozwalające na ujednolicenie systemu podatkowego i ograniczenie unikania opodatkowania na poziomie międzynarodowym. Konsekwencją tej konwencji jest rozpoczęcie procesu zmiany umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych pomiędzy Polską, a niektórymi innymi krajami i terytoriami.
W ostatnim czasie na świecie, w tym także w Polsce, wzrosło zainteresowanie korporacyjnymi kontraktami typu PPA w zakresie zakupu energii elektrycznej bezpośrednio od producentów energii ze źródeł odnawialnych (tzw. corporate PPA). Jest wiele powodów, dla których nabywanie energii z OZE w oparciu o PPA cieszy się tak dużą popularnością. Należą do nich m.in. niskie koszty wytwarzania energii z OZE, wzrost kosztów wytwarzania energii w źródłach wysokoemisyjnych, co skutkuje wzrostem cen sprzedaży energii, perspektywa długoterminowych źródeł dostaw energii w atrakcyjnej cenie, czy też wpływ na proekologiczne nastawienie nabywców.
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o OZE (ustawa z 7 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw). Większa część przepisów, kluczowych dla zorganizowania nowych aukcji, już weszła w życie.
Wejście w życie RODO pociągnęło za sobą zmiany w obszarze ochrony danych osobowych także w innych ustawach. I tak do Kodeksu pracy wprowadzono nowe przepisy w zakresie monitoringu pracowników, które, podobnie jako RODO, obowiązują od 25 maja 2018 r.
Rödl & Partner zaprasza na spotkanie, na którym zostaną przedstawione prawne, podatkowe i finansowe aspekty mechanizmu podzielonej płatności (split payment). Spotkanie odbędzie się 28 czerwca 2018 r. w biurze Rödl & Partner w Poznaniu, ul. Górki 7. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Rödl & Partner zaprasza na spotkanie, na którym zostaną przedstawione nowe zasady uzyskiwania inwestycyjnych zwolnień podatkowych wynikające z nowej ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Spotkanie odbędzie się 26 czerwca 2018 r. w biurze Rödl & Partner, przy ul. św. Mikołaja 19 we Wrocławiu. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Przed nami jeszcze tylko 2,5 roku obecnej perspektywy finansowej UE 2014-2020, w ramach której znaczne środki przeznaczono na inwestycje w sferę innowacyjności w polskich przedsiębiorstwach. Warto po nie sięgnąć, ponieważ są formą bezzwrotnego wsparcia i z racji tego stanowią źródło atrakcyjnego kapitału na rozwój przedsiębiorstw. Po ten kapitał polskie firmy sięgały dotychczas dość chętnie. Według danych Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju na koniec 2017r. wsparcie ze środków unijnych otrzymało ponad 8 tys. przedsiębiorców m.in. na realizację ponad 1400 projektów B+R, wdrożenie ponad 800 innowacji produktowych oraz ponad 400 innowacji procesowych. Na projekty, mające na celu wzmocnienie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, do końca lutego br. rozdano ponad 16 mld PLN.
Ulgi podatkowe dla właścicieli eko-aut, taryfy gwarantowane, premie dla producentów energii elektrycznej oraz dotacje do rolnictwa ekologicznego. To tylko niektóre ze zniżek przewidzianych w Polsce, by zachęcić do inicjatyw proekologicznych.
Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Rozwoju od początku 2018 r. miały wejść w życie nowe przepisy, modyfikujące kryteria przyznawania zwolnień podatkowych dla przedsiębiorców, a także zapewniające możliwość uzyskiwania pomocy na terenie całego kraju, nie tylko na terenach specjalnych stref ekonomicznych (SSE). Prace nad ustawą o zasadach wspierania nowych inwestycji nie zostały jednak jeszcze zakończone. Nowe przepisy mają stanowić rozwiązanie alternatywne do SSE i można się spodziewać, że wejdą w życie w najbliższym czasie - najprawdopodobniej w trakcie 2018 roku.
Dostrzegając rynkową potrzebę wsparcia firm w zakresie możliwości wykazania spełnienia wymogów nowego unijnego Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych (RODO), które będzie w pełni stosowane od 25 maja 2018 r., Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przy współpracy z Rödl & Partner i Cybercom Poland zdecydowały się na rozpoczęcie wspólnej inicjatywy zmierzającej do certyfikacji firm (administratorów danych i podmiotów przetwarzających) w zakresie ochrony danych osobowych pod kątem RODO.
Pod koniec czerwca 2017 r. weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie określenia wzoru uproszczonego sprawozdania w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych tj. CIT-TP oraz od osób fizycznych tj. PIT-TP. Wyjaśniamy kto i kiedy musi składać te sprawozdania.
Eksperci z Rödl & Partner i czołowych organizacji biznesowych zapraszają na polsko-ukraińskie seminarium, podczas którego opowiedzą o aspektach prowadzenia biznesu u naszych wschodnich sąsiadów. Seminarium odbędzie się 17 października 2017 r. w Warszawie. Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.
Obowiązek wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop pojawia się z dniem rozwiązania (wygaśnięcia) stosunku pracy. Wynika to z art. 455 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 300 Kodeksu pracy. Pracodawca, nie chcąc narażać się na dodatkowe koszty, powinien szczególnie pilnować, aby pracownik, z którym się rozstaje, w ostatnim dniu zatrudnienia otrzymał wypłatę ekwiwalentu w związku z niewykorzystanym urlopem.
Zdaniem Sądu Najwyższego pełnienie funkcji prezesa zarządu na podstawie faktycznie wykonywanej umowy o pracę także wtedy, gdy zakres czynności nie uległ diametralnym zmianom w stosunku do czynności wykonywanych w ramach poprzedniego stosunku organizacyjnego jest dopuszczalne. Zmiana zasad wykonywania pracy w celu uzyskania ubezpieczenia społecznego nie może z góry świadczyć o zamiarze obejścia prawa.

REKLAMA