REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Osoby z autyzmem, ADHD czy inną formą neuroatypową nie mówią o tym fakcie podczas procesu rekrutacyjnego. Dlaczego? Okazuje się, że większy odsetek osób neuroatypowych częściej szuka pracy niż osób neuronormatywnych.
Autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół Tourette’a to przykłady neuroatypowości. Czym wyróżniają się osoby neuroatypowe w pracy? Od czego zależy ich satysfakcja zawodowa? Artykuł podkreśla, że neuroróżnorodność nie jest przeszkodą w rozwijaniu się i aktywności zawodowej. Zawiera wskazówki dotyczące zatrudniania osób neuroatypowych.
W dniu 29 lipca 2024 r. wiceminister edukacji Izabela Ziętka poinformowała Rzecznika Praw Obywatelskich, że w Ministerstwie Edukacji Narodowej trwają prace nad kompleksową zmianą systemu wsparcia dzieci i uczniów o różnym poziomie funkcjonowania, w tym z zespołem ADHD. Nowe przepisy mają różnicować wsparcie na podstawie indywidualnych potrzeb.
„W MEN trwają prace nad kompleksową zmianą systemu wsparcia dzieci i uczniów o różnym poziomie funkcjonowania, w tym dzieci z zespołem ADHD, które powinno być udzielane w koordynacji z innymi sektorami (zdrowia, pomocy społecznej, pomocy rodzinie)” - poinformowała wiceminister Izabela Ziętka w odpowiedzi udzielonej Rzecznikowi Praw Obywatelskich
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA