REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.
Umowy barterowe są często stosowane we współpracy między influencerami a firmami z różnych branż. W ramach takiego barteru influencer otrzymuje produkty lub usługi w zamian za promocję, recenzję lub innego rodzaju działania marketingowe. Barter polega więc na wymianie usług lub towarów bez bezpośredniego przepływu pieniędzy. Dlatego powstaje wątpliwość, w jaki sposób umowy barterowe powinny być rozliczane pod kątem podatkowym. Problem ten wyjaśnia Mikołaj Gendaszyk – radca prawny fillup.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA