Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 4 ust. 1, art. 8 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 197, poz. 1172 z późn. zm.) w związku z art. 6n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.), na wniosek Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry
Rada Miejska w Tarnowskich Górach
uchwala:
§ 1. 1. Określić wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Określić wykaz dokumentów jakie właściciele nieruchomości są zobowiązani dołączyć na wezwanie organu do deklaracji, o której mowa w § 1.1 celem potwierdzenia danych w niej zawartych:
1) dokument potwierdzający nieobecność mieszkańca na terenie nieruchomości, wystawiony przez właściwy organ, urząd, instytucję, w szczególności:
a) uczelnię wyższą w przypadku osób studiujących w systemie dziennym, zamieszkujących poza gminą,
b) dom spokojnej starości,
c) jednostkę wojskową,
d) dom dziecka,
e) zakład poprawczy,
f) schronisko dla nieletnich,
g) zakład karny,
h) pracodawcę w przypadku delegacji poza gminą, dłuższych niż jeden miesiąc,
i) placówkę opieki zdrowotnej,
j) dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie innej gminy, kraju lub w innym niż miejsce zameldowania lokalu na terenie gminy.
2) kopia faktury za zużycie wody na terenie nieruchomości,
3) inne stosowne dokumenty.
§ 2. 1. Deklarację, o której mowa w § 1, właściciele nieruchomości obowiązani są złożyć w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach w terminie:
1) do dnia 15 kwietnia 2013r. dla pierwszej deklaracji,
2) 14 dni od dnia, o którym mowa w art. 6m ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.),
3) 14 dni od dnia nastąpienia zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji, w szczególności zmiany ilości zamieszkałych osób na terenie nieruchomości lub przystąpienia bądź odstąpienia od zbierania odpadów w sposób selektywny.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Tarnowskie Góry.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Ślaskiego.
| Przewodniczący Rady Miejskiej Stanisław KOWOLIK |