REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Sztuczna inteligencja zmieni miejsca pracy, ale ich nie wyeliminuje

W listopadzie 2023 r. w Brukseli odbyła się druga edycja Europejskiego Forum Zatrudnienia i Praw Socjalnych. Przedmiotem dyskusji był wpływ sztucznej inteligencji (AI) na rynek pracy i status prawny pracowników. Przedstawiciele UE stanowczo podkreślali, że: pracownicy muszą czerpać korzyści z przełomowych rozwiązań, takich jak ChatGPTP. Deliberowano też o przyszłości pracy platformowej.

Przyszłość pracy: Sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30 proc. Korzysta z niej już co trzeci z nich

Ponad 90% wiodących dostawców usług, a także jedna trzecia wszystkich pracowników już korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji – takie wyniki przynosi najnowszy raport Talent Alpha „The World of Work AI-ed”. Dzięki temu część firm doświadczyła dużego wzrostu produktywności. AI to jednak także ogromne wyzwania, które mogą doprowadzić do najczarniejszych scenariuszy. Liderami zmian, na których leży odpowiedzialność za przyszłość rynku pracy są menadżerowie w firmach wdrażających sztuczną inteligencję. 

Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%

Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%. Według danych zawartych w najnowszym raporcie Talent Alpha „The World of Work AI-ed” ponad 90% wiodących dostawców usług, a także jedna trzecia wszystkich pracowników już korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI). Dzięki temu część firm doświadczyła dużego wzrostu produktywności.

Jak sztuczna inteligencja może przydać się w administracji rządowej? Jak może pomóc obywatelom?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie i sektorze publicznym? Z jakimi wyzwaniami się to wiąże? Jak wyedukować pracowników do współpracy z AI? raport pt. „Współpraca Człowieka z AI: Perspektywy dla polskiego sektora publicznego” bierze pod lupę te kwestie. 

REKLAMA

Uwaga na teksty, które opracowuje nasz zleceniobiorca przy pomocy AI. Na co zwrócić uwagę w umowie z twórcą?

W przestrzeni internetowej coraz więcej pojawia się tekstów, które są tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji (AI). Sporo twórców internetowych korzysta z technologii, którą daje nam np. ChatGPT. Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę na określone teksty?

Sztuczna inteligencja w ocenie wydajności pracowników: Nowoczesne narzędzia transformujące zarządzanie kadrami

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, efektywne zarządzanie personelem stanowi kluczowy element sukcesu organizacji. Wraz z postępem technologii, sztuczna inteligencja (SI) staje się niezastąpionym narzędziem w procesie oceny wydajności pracowników. To innowacyjne podejście przynosi liczne korzyści, poprawiając zarówno skuteczność, jak i obiektywność tego kluczowego procesu zarządzania.

Projekt AI Act – co przyniosą unijne przepisy dotycząca sztucznej inteligencji?

AI Act to projekt regulacji dotyczącej sztucznej inteligencji, która we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej wprowadzi jednolite prawo związane z tym obszarem. Celem jest stworzenie takich ram prawnych, aby rozwiązania bazujące na mechanizmach sztucznej inteligencji były godne zaufania i zgodne z wartościami oraz prawami obowiązującymi w UE. Co szczególnie istotne, rozporządzenie ma też chronić zdrowie oraz bezpieczeństwo obywateli.

7 wyzwań biznesowych, które może rozwiązać AI (z niewielkim wsparciem ludzi)

Początki sztucznej inteligencji (AI) sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

REKLAMA

Badanie: Niemal co trzecia firma zwolniła w ostatnim roku minimum jedną osobę w wyniku automatyzacji oraz AI

Większość firm uważa, że automatyzacja i AI przyczynią się do redukcji etatów (57 proc.). Pracownicy zaczynają tego doświadczać. Niemal co trzeci przedsiębiorca w ostatnim roku zwolnił co najmniej jedną osobę na rzecz robota lub sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. 

Wsparcie, a nie rozwiązanie. AI sojusznikiem pracowników

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia krajobraz biznesowy na niespotykaną skalę. Badania pokazują, że 57% firm zauważa przyspieszenie procesu wprowadzania produktów dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, a 34% korzysta z nich, aby szukać nowych źródeł przychodów  . Przedsiębiorstwa, które nie zainwestują w tę technologię i nie wdrożą jej w swoje procesy, ryzykują, że pozostaną w tyle za konkurencją.

Mentoring w erze cyfrowej. Jaką przyszłość napisze nam AI?

Brytyjski pisarz fantastycznonaukowy Arthur C. Clarke powiedział, że odpowiednio zaawansowanej technologii nie da się odróżnić od magii. Magia mentoringu to moc pozytywnego wpływania na wszystkich jego uczestników. Czy zatem łącząc narzędzia zaawansowanej technologii, takie jak na przykład AI (sztuczna inteligencja), z procesem mentoringu uzyskamy magię?

AI będzie rozpoznawała emocje na twarzach klientów podczas oglądania zdjęć nieruchomości i na tej podstawie zasugeruje odpowiednią korektę ceny

Branża nieruchomości coraz bardziej interesuje się sztuczną inteligencją. Jest stosowana jako narzędzie wspomagające pracę deweloperów, inwestorów, rzeczoznawców czy architektów. Eksperci zwracają jednak uwagę, że dostępne dziś na rynku rozwiązania mają wiele niedoskonałości i może warto odłożyć inwestycje na późniejszy etap rozwoju technologii.

5 mitów dotyczących voicebotów. Czy warto inwestować w tę technologię?

Rośnie popularność inteligentnych asystentów głosowych, czyli voicebotów. Ale wciąż pokutują pewne obawy związane z tą technologią, wynikające z braku wiedzy na ten temat. Obalamy 5 popularnych mitów. 

Firmy przeinwestowały w sztuczną inteligencję? Dane są sprzeczne

Inwestycja w sztuczną inteligencję może skończyć się jak kryzys internetowy jak pod koniec lat 90.? Raczej nie, ale rynek ostrzega przed nadmiernym optymizmem. Jak do tego podchodzą firmy? Jakie budują zaplecze? 

Sztuczna inteligencja pomoże w leczeniu niepłodności. Wybierze zarodek, który da największą szansę na ciążę

Naukowcy z kliniki Gyncentrum opracowali własny algorytm do oceny zarodków, który na podstawie 12 różnych parametrów w kilka minut identyfikuje najlepiej rozwijające się zarodki. Nowy algorytm oparty na sztucznej inteligencji ma stać się codzienną pomocą w pracy embriologów.

Badanie: 52% pracowników w Polsce nie odczuwa zmian związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Choć automatyzacja działań oraz sztuczna inteligencja wykorzystywana jest już niemal w każdej branży, 52% pracowników w Polsce nie odczuwa zmian z tym związanych. Talenty, które zauważają wpływ AI na swoją pracę, w dużej mierze obserwują zmiany i biorą pod uwagę reskilling lub upskilling. Jak pokazuje najnowsze badanie Manpower, 43% polskich pracowników, pomimo trudnej do przewidzenia przyszłości, jest spokojnych o swoje stanowisko, a 16% nie czuje się w swoim miejscu pracy tak pewnie, jak dotychczas.

Code-collar workers. Nowi pracownicy, których wspiera sztuczna inteligencja

Code-collar workers to pracownicy, którzy używają sztucznej inteligencji w swojej pracy. Nie są to programiści, lecz pracownicy różnorodnych działów – od marketingu, przez sprzedaż i finanse, do HR, którzy potrafią efektywnie wykorzystać AI w swoich codziennych zadaniach. 

Operacje mózgu przy użyciu AI możliwe za dwa lata. Odbywają się już symulacje zabiegów

Za dwa lata będą możliwe bardziej skuteczne i bezpieczne operacje mózgu przy użyciu sztucznej inteligencji (AI) - twierdzą brytyjscy neurochirurdzy. Odbywają się już symulacje takich zabiegów.

Sztuczna inteligencja przyspiesza powstanie leków

Sztuczna inteligencja przyspiesza proces powstawania nowych leków. Rozwiązanie polskiej firmy pomaga szybciej tworzyć nowe związki chemiczne.

Sztuczna inteligencja przewiduje trzęsienia ziemi. Algorytm AI działa!

W ciągu siedmiu miesięcy algorytm AI poprawnie przewidział 70 proc. okolicznych trzęsień ziemi w Chinach na tydzień przed ich wystąpieniem – informuje “Bulletin of the Seismological Society of America”.

Monitor Rynku Pracy. Sztuczna inteligencja ułatwia Polakom pracę. Pracownicy optymistycznie oceniają szanse na lepsze zatrudnienie.

Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji i automatyzacji coraz bardziej kształtują codzienność zawodową Polaków. Ponad połowa osób, która z nich korzysta w pracy potwierdza, że ułatwia to codzienne obowiązki, a co dziesiąty z tej grupy zaznacza, AI zastąpiła go w wybranych zadaniach. III kwartał 2023 roku przynosi też lepsze nastroje wśród zatrudnionych: do 69 proc. wzrósł odsetek osób przekonanych, że gdyby zaszła taka potrzeba, to znajdą tak samo dobrą lub lepszą pracę.

Medioznawca: dzisiejszy marketing polityczny to Big Data i sztuczna inteligencja

Marketing polityczny w ostatnich latach tak się zmodernizował, że dzisiaj o sukcesie decydują algorytmy, Big Data i sztuczna inteligencja – powiedział dr hab. Zbigniew Widera, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Wirtualni pracownicy są wśród nas. Na razie zajmują się PR i marketingiem

Wirtualni pracownicy zajmujący się usługami PR i marketingiem dołączyli do zespołu AI Teammate. Teammates są szkoleni przez doświadczonych ekspertów rynkowych i wspierani najnowszymi narzędziami i automatyzacjami AI. 

Rekrutacja i zatrudnianie pracowników coraz droższe. Rozwiązaniem jest sztuczna inteligencja

Nie dość, że znacząco zwiększają się koszty pracy w Polsce, średnio o ponad 10% RdR, to firmy stają także przed wyzwaniem rosnących kosztów samej rekrutacji. Wydatki związane z pozyskaniem pracownika urosły średnio o 36% w ciągu ostatnich 2 lat i wynoszą obecnie około 5 tysięcy złotych. W przypadku nieudanej rekrutacji ogólne koszty mogą się nawet potroić i przekroczyć kwotę 15 tys. zł na pracownika.

Sztuczna inteligencja na rynku pracy. Czego obawiają się Polacy?

Polacy podzieleni w kwestii zaufania i akceptacji dla sztucznej inteligencji. Zdecydowana większość obawia się jednak wpływu tej technologii na rynek pracy.

Rozwój sztucznej inteligencji jak rewolucja przemysłowa? Firmy gotowe na zmiany

Do 2030 r. będzie dziesiątki milionów nowych miejsc pracy dzięki SI - tak wynika z raportu McKinsey. Światowe Forum Ekonomiczne akcentuje jednak, że wiele stanowisk ulegnie likwidacji. O tym, że firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, wiadomo, pytanie brzmi - jak szybko? 

"Foreign Affairs": rządy powinny uregulować kwestię AI, bo niedługo może być już na to za późno

Błyskawiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) zmieni światową gospodarkę, ekonomię i politykę; podobnie jak poprzednie rewolucje technologiczne AI stworzy ogromne możliwości rozwoju, ale towarzyszyć im będą niespotykane dotychczas zagrożenia, w tym zmiany geopolityczne - piszą Ian Bremmer i Mustafa Suleyman na łamach magazynu "Foreign Affiars". Dlatego AI wymaga stworzenia nowych, ponadnarodowych regulacji, jeżeli prace nad nimi nie zaczną się teraz, niedługo może być na to za późno - ostrzegają autorzy.

Jakie kompetencje są najbardziej pożądane w erze sztucznej inteligencji? Jacy specjaliści?

Sztuczna inteligencja wymusza zmianę i podnoszenie kompetencji. Potrzebne będą nowe kategorie specjalistów IT.

Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

Ze sztuczną inteligencją logistyka nie będzie już taka sama

Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia? 

Rośnie znacznie sztucznej inteligencji w transporcie i motoryzacji

Obecnie dużo mówi się o sztucznej inteligencji (SI), głównie za sprawą Chata GPT oraz premier kolejnych innowacyjnych maszyn i robotów humanoidalnych. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znane są jednak od lat – i to w różnych dziedzinach życia i gałęziach gospodarki. Podobnie jest z transportem i motoryzacją.

Granice sztucznej inteligencji. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać?

W świecie, w którym sztuczna inteligencja zdobywa coraz większą popularność, pojawia się pytanie o jej granice. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać? W tym artykule przyjrzymy się potencjalnym ograniczeniom AI i zastanowimy się, czy istnieją obszary, które zawsze będą poza jej zasięgiem.

Czy doradcy zawodowi są jeszcze potrzebni? Sztuczna inteligencja rekomenduje ścieżki kariery i pomaga w szukaniu pracy

Ponad 60 proc. młodych ludzi w wieku 18–25 lat ma utrudniony dostęp do pracy z powodu braku niezbędnych informacji. Głównie z myślą o nich i osobach ze specjalnymi potrzebami, ale też wypalonych zawodowo i myślących o przebranżowieniu, powstała wykorzystująca zaawansowaną technologię AI platforma, oferująca bezpłatnie możliwość wykonania testu profilującego i udzielająca rekomendacji na temat kierunków kariery. Według danych Jobbli, osoby poniżej 25 lat chętnie wybrałyby pracę wywierającą pozytywny wpływ na środowisko. Aż połowa osób, które dopiero znalazły pierwszą pracę lub właśnie jej szukają obawia się, że w przyszłości w obowiązkach zastąpi ich sztuczna inteligencja. 

Raport: do 2028 roku popularność zyska pięć zawodów

Według danych z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) za 5, 10 czy 15 lat będziemy marzyć o zupełnie innych ścieżkach kariery niż obecnie. Jakie są możliwe scenariusze przyszłości?

Urząd Ochrony Danych Osobowych rozpatruje skargę na ChatGPT. Czy przetwarza dane niezgodnie z prawem?

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpatruje skargę dotyczącą ChatGPT, w której skarżący zarzuca firmie Open AI, twórcy tego narzędzia, że m.in. przetwarza ona dane w sposób niezgodny z prawem, a zasady, na jakich się to odbywa, są nieprzejrzyste - poinformował UODO.

Sztuczna inteligencja (SI)

Czym jest sztuczna inteligencja (SI)? Jakie zagrożenia i korzyści są związane z jej rozwojem? Jaki może mieć wpływ na rynek pracy?

Forum Nowych Technologii 2023

Forum Nowych Technologii odbędzie się 20 i 21 września 2023 r. w Warszawie. Podczas konferencji poruszone będą m.in. zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w erze cyfrowej.

Rewolucja w zarządzaniu zasobami ludzkimi: Jak automatyzacja zmienia HR

Codziennie, kiedy korzystamy z bankomatu zamiast kasjera bankowego lub gdy samodzielnie odprawiamy się na lotnisku przy użyciu automatycznej budki, jesteśmy świadkami, jak technologia zastępuje ludzką pracę. Kiedy sztuczna inteligencja staje się częścią naszego codziennego życia, wszyscy myślimy o jednym – jak będzie ewoluował rynek pracy i zadania, które wypełniamy. O ile zmiany, które dokonywały się wcześniej w ramach rewolucji przemysłowej, dotyczyły mechanizacji produkcji i przede wszystkim polegały na zastępowaniu pracy fizycznej ludzi o wiele bardziej wydajną pracą maszyn, to dla rewolucji cyfrowej kluczowe jest zastępowanie pracy umysłowej oprogramowaniem.

Cyfrowe platformy pracy - UE chce regulacji

Cyfrowe platformy pracy - w UE działa ich około 500. To sposób łączenia podaży z popytem i pracą. UE chce regulacji i poprawienia warunków pracy, płacy i praw socjalnych pracowników platformowych czy tzw. gigersów. Do 2025 r. ma ich być aż 43 mln.!

Sztuczna inteligencja. Warto się uczyć korzystania z narzędzi

Nauka narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję przydaje się zarówno w życiu codziennym, jak i w życiu zawodowym – twierdzą eksperci. Dla obecnych i przyszłych pracodawców istotną umiejętnością będzie wykorzystywanie konkretnych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.

Co to jest Discover w Google?

Google Discover to innowacyjna funkcja dostępna głównie na urządzeniach mobilnych. Zamiast tradycyjnego wpisywania zapytań w wyszukiwarce, Google Discover automatycznie prezentuje użytkownikom spersonalizowane wiadomości, artykuły i inne treści oparte na ich zainteresowaniach, historii przeglądania i innych czynnikach. Jest to jakby osobisty asystent informacyjny, który dostarcza Ci treści, zanim nawet o nich pomyślisz.

Czym Google Discover różni się od Google News?

Google, jako lider w dziedzinie technologii, oferuje wiele narzędzi do przeglądania i konsumpcji treści. Dwa z nich, które często są mylone ze sobą, to Google Discover i Google News. Chociaż obie platformy dostarczają użytkownikom wiadomości i aktualne treści, mają różne cele i funkcje. Zanurzmy się w szczegóły, aby zrozumieć kluczowe różnice między nimi.

Fotoradar ze sztuczną inteligencją działa. I łapie 100 kierowców dziennie

Fotoradary ze sztuczną inteligencją wcale nie są śpiewem przyszłości. Takie urządzenia są już stawiane przy drogach i z powodzeniem wykorzystywane do kontrolowania ruchu drogowego. Czy w Polsce fotoradary AI też można spotkać? Sprawdźmy.

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach. Jak deweloperzy wykorzystują AI?

Sztuczna inteligencja wchodzi na rynek nieruchomości mieszkaniowych. Jak deweloperzy korzystają z jej możliwości?

Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym. Raport SoDA AI Research Group już w październiku

SoDA AI Research Group kończy prace nad raportem „AI w Sektorze Publicznym”. Wnioski z raportu zostaną szczegółowo zaprezentowane w trakcie SoDA Conference 2023 – jednego z największych wydarzeń branży IT w Polsce, które odbędzie się w dniach 4–5 października 2023 r. w Warszawie.

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy - tak wykazał najnowszy raport Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP). Z badań wynika, że sztuczna inteligencja (AI) poprzez automatyzację niektórych zadań, zamiast całkowitego ich wykonywania i przejmowania, przeważnie zwiększa wydajność pracy, niż pozbawia pracowników zadań do wykonania.

Sztuczna inteligencja. Narzędzie do wykrywania obecność botów i spamu

Narzędzie do wykrywania botów i spamu zostało stworzone przez start-up z Izraela. Pozwoli ono również sprawdzić, czy tekst, zdjęcie lub film wideo zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Sztuczna inteligencja w HR. Wsparcie spersonalizowanych ścieżek kariery

Ścieżka rozwoju kariery stanowi kluczowy element motywujący pracowników do osiągania sukcesów i realizacji swoich zawodowych celów. Tradycyjne podejścia do zarządzania karierą często opierają się na ogólnych planach rozwoju, które nie uwzględniają indywidualnych predyspozycji, umiejętności i celów pracowników. Współczesne organizacje coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, aby tworzyć spersonalizowane ścieżki rozwoju kariery. 

Sztuczna inteligencja w rekrutacji. Czy firmy mają obawy?

50% polskich firm korzysta ze sztucznej inteligencji w procesach HR lub planuje ją wdrożyć w ciągu najbliższego roku. Tak wynika z danych ManpowerGroup.

Sztuczna inteligencja w HR. Wspomaganie tworzenia zespołów wielokulturowych i wielodyscyplinarnych

Współczesne środowisko biznesowe stawia przed organizacjami coraz większe wyzwania związane z różnorodnością kulturową i kompetencyjną w zespołach. Zarządzanie zespołami wielokulturowymi i wielodyscyplinarnymi wymaga nowatorskiego podejścia oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi. Sztuczna inteligencja wchodzi na scenę jako technologia, która może w znaczący sposób wspomóc proces tworzenia i zarządzania tego rodzaju zespołami. 

REKLAMA