REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 124 poz. 811

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 15 września 1998 r.

w sprawie rejestru instytutów Polskiej Akademii Nauk

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 47 ust. 5 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Polska Akademia Nauk, zwana dalej „Akademią”, prowadzi rejestr instytutów Akademii, zwany dalej „rejestrem”.
§ 2.
Dla każdego instytutu Akademii, zwanego dalej „instytutem”, zakłada się osobną księgę rejestrową.
§ 3.
1. Księga rejestrowa składa się z czterech działów, do których wpisuje się w odrębnych rubrykach dane wymienione w ust. 2–5.

2. Dział pierwszy „Oznaczenie instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu,

2) pełną i skróconą nazwę instytutu oraz jego siedzibę i adres,

3) wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu oraz dokumentów o utworzeniu instytutu wymaganych na podstawie ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943),

4) przedmiot działania instytutu,

5) uwagi.

3. Dział drugi „Organizacja instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu,

2) imiona i nazwiska: dyrektora instytutu i jego zastępców oraz osób mających pełnomocnictwo ogólne,

3) imiona i nazwiska przewodniczącego rady naukowej instytutu i jego zastępców,

4) uwagi.

4. Dział trzeci „Mienie instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu,

2) wzmiankę o prawach instytutu do posiadanego mienia, o obciążeniu środków trwałych instytutu prawami rzeczowymi,

3) wzmiankę o złożeniu do rejestru sprawozdania finansowego za ostatni rok,

4) uwagi.

5. Dział czwarty „Likwidacja lub upadłość instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu,

2) wzmiankę dotyczącą likwidacji instytutu lub jego upadłości,

3) imię i nazwisko likwidatora lub syndyka masy upadłości,

4) uwagi.

§ 4.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerami wynikającymi z kolejności wpisów oraz zaopatruje się w datę dokonania wpisu i podpis osoby prowadzącej rejestr.
§ 5.
Księgi rejestrowe nie mogą być wynoszone poza miejsce ich przechowywania.
§ 6.
Niezależnie od księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego,
§ 7.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Do wniosku należy dołączyć dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 8.
Rozpatrując wniosek o wpis do rejestru, rejestrujący bada treść wniosku oraz zgodność z prawem treści dokumentów mających stanowić podstawę wpisu.
§ 9.
Dyrektor instytutu, w przypadku zaistnienia zmian podlegających wpisowi do rejestru, jest obowiązany złożyć wniosek o dokonanie tych zmian w terminie 14 dni od dnia ich zaistnienia.
§ 10.
W przypadku likwidacji instytutu wniosek o wpis do rejestru o wykreślenie instytutu składa likwidator w terminie 14 dni od dnia zakończenia likwidacji.
§ 11.
W przypadku upadłości instytutu wniosek o wpis do rejestru zgłasza syndyk w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia postanowienia o upadłości.
§ 12.
Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
§ 13.
Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru podlega natychmiastowemu wykonaniu z urzędu. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wpisu.
§ 14.
Prezes Akademii wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru w następujących przypadkach:

1) niezgodności z prawem przedstawionych dokumentów mających stanowić podstawę wpisu do rejestru,

2) zgłoszenia wniosku o wpis przez osobę nieuprawnioną,

3) w razie upływu terminu uzupełnienia dokumentów, wyznaczonego przez Prezesa Akademii.

§ 15.
W księdze rejestrowej czyni się wzmiankę o wniesieniu skargi na decyzję o wpisie oraz o orzeczeniu sądu w tym przedmiocie.
§ 16.
Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu z rejestru i do wprowadzenia zmian w rejestrze.
§ 17.
Rejestr może być udostępniony do wglądu tylko pod nadzorem osoby prowadzącej rejestr.
§ 18.
Odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane na żądanie:

1) organów instytutu, którego wpis dotyczy,

2) organów i wydziałów Akademii,

3) innych osób, które wykażą w tym swój interes prawny.

§ 19.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1998-09-30
  • Data wejścia w życie: 1998-10-15
  • Data obowiązywania: 1998-10-15
  • Dokument traci ważność: 2011-07-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA