REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 74 poz. 864

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA

z dnia 30 sierpnia 2000 r.

w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935 oraz z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12 poz. 136 i Nr 43, poz. 489) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestru zakładów opieki zdrowotnej, wzór tego rejestru i tryb dokonywania w nim wpisów i zmian oraz wykreśleń.
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej,

2) kodzie resortowym lub jego części – należy przez to rozumieć system resortowych kodów identyfikacyjnych (lub jego część), o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy,

3) zakładzie – należy przez to rozumieć zakład opieki zdrowotnej albo zespół zakładów opieki zdrowotnej, o których mowa w ustawie,

4) jednostce organizacyjnej – należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 2 ust. 2 i 3 ustawy,

5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć funkcjonalnie wyodrębnioną, na mocy statutu, regulaminu lub wewnętrznego zarządzenia, część zakładu lub jednostki organizacyjnej,

6) identyfikatorze terytorialnym – rozumie się przez to identyfikator jednostek podziału terytorialnego, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 49 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 769 oraz z 1998 r. Nr 99, poz. 632 i Nr 106, poz. 668).

§ 3.
1. Rejestr zakładów opieki zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem", jest prowadzony w sposób zinformatyzowany, a wydruki z niego tworzą księgi rejestrowe.

2. Księgi rejestrowe prowadzi się osobno dla każdego zakładu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej „numerem księgi".

3. Numer księgi składa się z siedmiu cyfr, w tym:

1) dwie pierwsze to:

a) dla rejestrów prowadzonych przez wojewodów – identyfikator terytorialny województwa, na którego obszarze znajduje się siedziba zakładu,

b) dla rejestru prowadzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia – cyfry „99",

2) pięć następnych stanowi numer decyzji o wpisie zakładu do rejestru, o którym mowa w § 10 ust. 2, poprzedzony zerami, jeżeli jest zbudowany z mniej niż pięciu cyfr.

4. Księga rejestrowa składa się z następujących działów:

1) działu pierwszego pod nazwą „Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej", w którym umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer księgi,

b) rubryka druga – data rejestracji zakładu,

c) rubryka trzecia – data wykreślenia zakładu z rejestru,

d) rubryka czwarta – część l kodu resortowego (numer REGON zakładu),

e) rubryka piąta – numer NIP zakładu,

f) rubryka szósta – część IV kodu resortowego (1-znakowy kod ogólnej struktury organizacyjnej zakładu),

g) rubryka siódma – pełna nazwa zakładu,

h) rubryka ósma – skrócona nazwa zakładu, o ile taką zakład posiada,

i) rubryka dziewiąta – część II kodu resortowego (7-znakowy identyfikator terytorialny),

j) rubryka dziesiąta – adres siedziby zakładu,

k) rubryka jedenasta – numer telefonu zakładu,

l) rubryka dwunasta – numer faksu zakładu,

m) rubryka trzynasta – adres poczty elektronicznej zakładu, jeżeli zakład taki adres posiada,

n) rubryka czternasta – część III kodu resortowego (2-znakowy kod podmiotu, który utworzył zakład),

o) rubryka piętnasta – oznaczenie organu lub innego podmiotu, który utworzył zakład,

p) rubryka szesnasta – imię i nazwisko kierownika zakładu,

q) rubryka siedemnasta – deklarowany termin rozpoczęcia działalności przez zakład,

r) rubryka osiemnasta – rzeczywisty termin rozpoczęcia działalności przez zakład,

s) rubryka dziewiętnasta – data złożenia statutu zakładu do akt rejestrowych,

t) rubryka dwudziesta – data powołania rady społecznej zakładu,

u) rubryka dwudziesta pierwsza – data zaprzestania działalności zakładu,

v) rubryka dwudziesta druga – przyczyny wykreślenia zakładu z rejestru,

w) rubryka dwudziesta trzecia – imię i nazwisko likwidatora,

x) rubryka dwudziesta czwarta – informacja o adresie przechowywania archiwalnej dokumentacji medycznej zlikwidowanego zakładu,

y) rubryka dwudziesta piąta – uwagi,

2) działu drugiego pod nazwą „Jednostki organizacyjne zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie jednostek organizacyjnych zakładu, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 1:

a) rubryka pierwsza – data rozpoczęcia działalności przez jednostkę organizacyjną,

b) rubryka druga – data zakończenia działalności przez jednostkę organizacyjną,

c) rubryka trzecia – część V kodu resortowego (2-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną w ogólnej strukturze organizacyjnej zakładu),

d) rubryka czwarta – część VI kodu resortowego (1-znakowy kod określający charakter jednostki organizacyjnej),

e) rubryka piąta – nazwa jednostki organizacyjnej,

f) rubryka szósta – 7-znakowy identyfikator terytorialny miejsca położenia jednostki organizacyjnej,

g) rubryka siódma – adres jednostki organizacyjnej, jeżeli jest różny od adresu siedziby zakładu,

h) rubryka ósma – numer telefonu jednostki organizacyjnej,

i) rubryka dziewiąta – numer faksu jednostki organizacyjnej,

j) rubryka dziesiąta – liczba komórek organizacyjnych zarejestrowanych w ramach jednostki organizacyjnej,

3) działu trzeciego pod nazwą „Komórki organizacyjne zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie komórek organizacyjnych zakładu, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 2:

a) rubryka pierwsza – data rozpoczęcia działalności przez komórkę organizacyjną,

b) rubryka druga – data zakończenia działalności komórki organizacyjnej,

c) rubryka trzecia – część VII kodu resortowego (3-znakowy kod identyfikujący komórkę organizacyjną),

d) rubryka czwarta – część VIII kodu resortowego (4-znakowy kod charakteryzujący specjalność komórki organizacyjnej),

e) rubryka piąta – część V kodu resortowego (2-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną, w obrębie której działa komórka organizacyjna),

f) rubryka szósta – nazwa komórki organizacyjnej,

g) rubryka siódma – adres komórki organizacyjnej, jeżeli jest różny od adresu siedziby zakładu,

h) rubryka ósma – liczba łóżek szpitalnych w komórce organizacyjnej,

4) działu czwartego pod nazwą „Urządzenia medyczne", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie aparatury i sprzętu medycznego, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 3:

a) rubryka pierwsza – kod rejestrowy aparatu/sprzętu medycznego,

b) rubryka druga – nazwa i typ aparatu/sprzętu medycznego,

c) rubryka trzecia – producent aparatu/sprzętu medycznego,

d) rubryka czwarta – rok produkcji aparatu/sprzętu medycznego,

5) działu piątego pod nazwą „Personel medyczny zakładu", w którym umieszcza się następujące rubryki, wypełniane na podstawie danych zawartych w wykazie osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne według grup zawodowych, o którym mowa w § 6 ust. 3 pkt 4:

a) rubryka pierwsza – grupa personelu medycznego,

b) rubryka druga – liczba osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne na podstawie umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia,

c) rubryka trzecia – w tym liczba osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy oraz umów cywilnoprawnych o podobnym zakresie według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia.

§ 4.
1. Wpisy w rejestrze, z zastrzeżeniem art. 15 ustawy, są dokonywane na podstawie wniosków o:

1) wpis zakładu do rejestru,

2) wpis zmian w rejestrze,

3) wykreślenie zakładu z rejestru.

2. Na każdym wniosku organ prowadzący rejestr odnotowuje w chwili złożenia wniosku numer wskazujący na kolejność, w jakiej został złożony.

3. Do wniosków dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.

4. Każdy wpis w rejestrze oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów w obrębie poszczególnych działów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i numer wniosku, na podstawie którego został on dokonany.

5. Dane wpisane w rejestrze nie mogą być z niego usunięte.

§ 5.
1. Wpisy w rejestrze wymagają wydruku wszystkich danych objętych działami księgi rejestrowej, w których zostały dokonane.

2. Wydruki, o których mowa w ust. 1, podpisuje osoba upoważniona przez organ prowadzący rejestr i dołącza do księgi rejestrowej.

3. Zestaw ostatnich wydruków wszystkich działów księgi rejestrowej tworzy aktualny stan danych rejestrowych zakładu.

4. Do księgi rejestrowej dołączane są akta rejestrowe obejmujące dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 3, oraz inne dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.

§ 6.
1. Organ prowadzący rejestr wpisuje zakład do rejestru na podstawie wniosku o wpis zakładu do rejestru, złożonego przez kierownika zakładu albo inną osobę upoważnioną przez podmiot, który utworzył zakład.

2. Wzór wniosku o wpis zakładu do rejestru określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Do wniosku o wpis zakładu do rejestru dołącza się:

1) wykaz jednostek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia,

2) wykaz komórek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia,

3) wykaz aparatury i sprzętu medycznego, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia,

4) wykaz osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne według grup zawodowych, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia,

5) kopie dokumentów stwierdzających spełnianie przez zakład wymagań określonych w art. 9–11 ustawy, a w szczególności:

a) akt o utworzeniu zakładu,

b) statut zakładu,

c) dokument stwierdzający uprawnienia do budynku lub lokalu, w którym prowadzona będzie działalność zakładu,

d) opinię organu inspekcji sanitarnej o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu,

e) oświadczenie podmiotu tworzącego zakład, w którym wskazany jest kierownik zakładu, oraz jego oświadczenie o przyjęciu obowiązków i dokumenty potwierdzające spełnienie przez niego wymagań związanych z tym stanowiskiem,

f) uchwałę lub zarządzenie o powołaniu rady społecznej, jeżeli ustawa nakłada obowiązek jej powołania.

§ 7.
1. Organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze na podstawie wniosku o wpis zmian w rejestrze, złożonego przez osobę, o której mowa w § 6 ust. 1.

2. Wzór wniosku o wpis zmian w rejestrze określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.

3. Do wniosku o wpis zmian w rejestrze dołącza się dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 3, stanowiące podstawę zmian.

4. Jeżeli w stosunku do danych, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 5, nie zostanie zgłoszony wniosek o wpis zmian w rejestrze w terminie określonym dla ich zgłoszenia, po upływie 14 dni od dnia, o którym mowa w § 3 ust. 4 pkt 5, dane zapisane w rejestrze stają się danymi na ten dzień.

§ 8.
1. Wniosek o wykreślenie zakładu z rejestru składa podmiot, który utworzył zakład.

2. Wzór wniosku o wykreślenie zakładu z rejestru określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

§ 9.
1. Organ prowadzący rejestr bada, czy wniosek i dołączone do wniosku dokumenty są zgodne z przepisami prawa.

2. Po rozpoznaniu wniosku organ prowadzący rejestr podejmuje decyzję o jego uwzględnieniu albo odrzuceniu.

3. W przypadku uwzględnienia wniosku, organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu w rejestrze.

4. Organ prowadzący rejestr odrzuca wniosek w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z prawem lub niezgodności z prawem załączonych do niego dokumentów.

5. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku lub załączonych do niego dokumentów, organ prowadzący rejestr wzywa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Po bezskutecznym upływie tego terminu wniosek pozostawia bez rozpoznania.

§ 10.
1. W przypadku uwzględnienia wniosku organ prowadzący rejestr określa w decyzji dosłowną treść wpisu oraz rubryki księgi rejestrowej, w których wpis ma być dokonany.

2. Każda decyzja o wpisie zakładu do rejestru jest oznaczana, w chwili jej podejmowania, kolejnym numerem.

§ 11.
Zakład wpisany do rejestru na podstawie dotychczasowych przepisów jest obowiązany, w terminie do dnia 30 kwietnia 2001 r., złożyć wniosek o wpis zmian w rejestrze w zakresie danych dotychczas nieobjętych rejestrem.
§ 12.
Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 13 stycznia 1992 r. w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 9, poz. 37 i z 1998 r. Nr 41, poz. 240).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia: w z. M. Piróg

Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 30 sierpnia 2000 r. (poz. 864)

Załącznik nr 1

infoRgrafika


Załącznik 2.

Załącznik nr 2

infoRgrafika

Załącznik 3.

Załącznik nr 3

infoRgrafika


Załącznik 4.

Załącznik nr 4

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 5.

Załącznik nr 5

infoRgrafika

Załącznik 6.

Załącznik nr 6

infoRgrafika

Załącznik 7.

Załącznik nr 7

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2000-09-08
  • Data wejścia w życie: 2000-12-09
  • Data obowiązywania: 2000-12-09
  • Dokument traci ważność: 2004-12-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA