1. Sekretarz Kolegium zapewnia obsługę organizacyjną i techniczną prac Kolegium oraz wykonywanie zadań wynikających z wyrażonych przez Kolegium stanowisk i decyzji Przewodniczącego Kolegium.
2. Do obowiązków sekretarza Kolegium należy:
1) przygotowanie projektów planów pracy Kolegium,
2) koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia przez Kolegium,
3) informowanie członków Kolegium oraz innych uczestników posiedzenia Kolegium o terminie posiedzenia oraz o jego porządku obrad,
4) przygotowywanie analiz materiałów i dokumentów przekazanych do Kolegium celem ich rozpatrzenia,
5) sporządzanie protokołów posiedzeń Kolegium i przedstawianie ich do podpisu Przewodniczącemu Kolegium,
6) prowadzenie rejestru ocen lub opinii Kolegium i decyzji Przewodniczącego Kolegium oraz harmonogramu ich realizacji,
7) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Kolegium, z zachowaniem zasad ochrony informacji niejawnych,
8) zapewnienie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Kolegium,
9) sporządzanie projektu rocznego sprawozdania z działalności Kolegium i przedstawianie go Przewodniczącemu Kolegium,
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kolegium i Przewodniczącego Kolegium.