REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 70 poz. 489

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU i BUDOWNICTWA1)

z dnia 20 kwietnia 2006 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123, z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w ust. 2 dodaje się pkt 11 i 12 w brzmieniu:

„11) ustawie o recyklingu pojazdów – rozumie się przez to ustawę z dnia 20 stycznia 2005 r o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202 i Nr 175, poz. 1458),

12) decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu – rozumie się przez to decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, o której mowa w art. 78a ustawy.”;

2) w § 2 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. W przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu zamiast dowodu rejestracyjnego dołącza się decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.”;

3) w § 3 po ust. 2 dodaje się ust. 2a–2c w brzmieniu:

„2a. W przypadku gdy dowód rejestracyjny, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 2, składa się z dwóch części: części I i części II, właściciel pojazdu powinien dołączyć do wniosku o rejestrację obie części dowodu rejestracyjnego. Jeżeli wnioskujący o rejestrację pojazdu nie dołączył części II dowodu rejestracyjnego, w szczególności w przypadku jej utraty, zgubienia lub zniszczenia, organ rejestrujący uznaje część I dowodu rejestracyjnego za wystarczającą do zarejestrowania pojazdu po otrzymaniu, na wniosek tego organu, pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia z organu rejestrującego państwa członkowskiego, że pojazd był zarejestrowany w tym państwie i może być ponownie zarejestrowany w innym państwie członkowskim.

2b. Przepisów ust. 1 pkt 4 i ust. 2 pkt 4 nie stosuje się do samochodu osobowego zwolnionego od akcyzy na podstawie przepisów o podatku akcyzowym, dla którego właściwy organ wydał zaświadczenie potwierdzające zwolnienie od akcyzy.

2c. Przepisy ust. 1 pkt 5 i ust. 2 pkt 5 stosuje się do pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, jeżeli pojazd ten jest wykazany w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.5))”;

4) § 3a otrzymuje brzmienie:

„§ 3a. 1. W przypadku pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego organ rejestrujący informuje organ państwa członkowskiego, który wydał dowód rejestracyjny, o rejestracji tego pojazdu, jego cechach identyfikacyjnych i zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego.

2. Jeżeli państwo członkowskie wymaga zwrotu dowodu rejestracyjnego, organ rejestrujący przesyła ten dowód do organu, który go wydał.

3. Informacje, o których mowa w ust. 1, z systemu teleinformatycznego oraz dowód rejestracyjny, o którym mowa w ust. 2, organ rejestrujący przesyła co miesiąc, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw transportu, który następnie przekazuje je zbiorczo do właściwych organów państw członkowskich nie później niż do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego ta informacja dotyczy.”;

5) w § 4 ust. 3 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:

„Przepisów ust. 2 i 2a nie stosuje się do pojazdów sprowadzonych z zagranicy, o których mowa w § 3 ust. 1, w przypadku gdy:”;

6) w § 10 po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:

„3a. Na okres do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe.

3b. Przepis ust. 3a stosuje się również w przypadku wydawania dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy terminów następnego badania technicznego.”;

7) w § 12 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Na okres do wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.”;

8) w § 13 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. W przypadku zbycia pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 4 ustawy, zbywca pojazdu zwraca wojewodzie mazowieckiemu tablice dyplomatyczne, którymi oznaczony był pojazd. Wojewoda wydaje zbywcy pojazdu zaświadczenie potwierdzające dokonanie zwrotu tych tablic, które zastępuje tablice rejestracyjne, o których mowa w § 2 ust. 1. Wydane zaświadczenie zbywca pojazdu przekazuje nabywcy pojazdu.”;

9) w § 14 w ust. 1 w pkt 4 lit. b otrzymuje brzmienie:

„b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z państwa trzeciego,”;

10) § 15 otrzymuje brzmienie:

„§ 15. 1. W celu wyrejestrowania pojazdu właściciel pojazdu składa wniosek o wyrejestrowanie pojazdu w organie rejestrującym właściwym ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu i do wniosku dołącza:

1) zaświadczenie o demontażu pojazdu, o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoważny dokument wydany w innym państwie, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablice (tablicę) rejestracyjne, w przypadku określonym w art. 79 ust. 1 pkt 1 ustawy,

2) dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana, stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań oraz zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ, w przypadku określonym w art. 79 ust. 1 pkt 2 ustawy,

3) dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenie lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą, w przypadku określonym w art. 79 ust. 1 pkt 3 ustawy,

4) dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana, i tablice rejestracyjne, w przypadku określonym w art. 79 ust. 1 pkt 4 ustawy,

5) dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana, tablice rejestracyjne oraz dokument potwierdzający wniesienie opłaty, o której mowa w art. 79 ust. 5 ustawy,

6) zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu, o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoważny dokument wydany w innym państwie, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablice (tablicę) rejestracyjne, w przypadku określonym w art. 79 ust. 1 pkt 6 ustawy.

2. W celu wyrejestrowania pojazdu czasowo wycofanego z ruchu do wniosku o jego wyrejestrowanie zamiast dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu dołącza decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

3. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana, lub tablic (tablicy) rejestracyjnych, o których mowa w ust. 1, właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie.

4. W przypadku nieprzedłożenia przez właściciela pojazdu zaświadczeń albo równoważnego dokumentu wydanego w innym państwie, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 6, organ rejestrujący, po upływie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, dokonuje wyrejestrowania pojazdu z urzędu.

5. Przed dokonaniem wyrejestrowania pojazdu z urzędu, o którym mowa w ust. 4, organ rejestrujący wzywa pisemnie właściciela pojazdu do zwrotu, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu, dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu, jeżeli była wydana.

6. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.”;

11) w § 16 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) tymczasowe badawcze – do oznaczania pojazdów czasowo zarejestrowanych w celu przeprowadzania badań homologacyjnych przez jednostkę upoważnioną lub w celu przeprowadzania badań pojazdów, ich wyposażenia lub części przez jednostkę badawczą producenta,”;

12) w § 17 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) motocyklowe (dwurzędowe) – do oznaczania motocykli, ciągników rolniczych oraz pojazdów samochodowych innych (kategorii L6e i L7e),”;

13) w § 19 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skrajnej lewej części tablicy umieszcza się dodatkowo, na niebieskim tle, symbol Unii Europejskiej składający się z 12 pięcioramiennych gwiazdek barwy żółtej, ułożonych na obwodzie okręgu, oraz znak z literami „PL” barwy białej. Wymóg ten nie dotyczy tablic (tablicy) dyplomatycznych.”;

14) w § 21 w ust. 2 w pkt 1:

a) w lit. a dodaje się tiret czwarte i piąte w brzmieniu:

„– litera i cztery cyfry w przedziale od 0001 do 9999,

– dwie litery i trzy cyfry w przedziale od 001 do 999,”,

b) w lit. b dodaje się tiret siódme, ósme i dziewiąte w brzmieniu:

„– pięć cyfr w przedziale od 00001 do 99999,

– cztery cyfry w przedziale od 0001 do 9999 i litera,

– trzy cyfry w przedziale od 001 do 999 i dwie litery,”;

15) § 33 otrzymuje brzmienie:

„§ 33. 1. Na pojeździe zarejestrowanym w Rzeczypospolitej Polskiej, który ma być używany w ruchu międzynarodowym, umieszcza się z tyłu na nadwoziu pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, znak z literami PL”.

2. Znak „PL” może być umieszczony na tylnej szybie samochodu w prawym dolnym rogu, pod warunkiem że będzie zapewniona wystarczająca widoczność znaku i czytelność liter.

3. Jeżeli na tablicy rejestracyjnej jest umieszczony znak „PL”, o którym mowa w § 19 ust. 1, spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1 i 2, nie jest konieczne.

4. Na pojeździe należącym do przedstawicielstwa dyplomatycznego państwa obcego umieszcza się znak z literami „CD”, a na pojeździe urzędu konsularnego znak z literami „CC”. Przepisy ust. 2 stosuje się odpowiednio.”;

16) załącznik nr 6 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

17) w załączniku nr 8 do rozporządzenia:

a) w pkt 1.1 po ppkt 6 dodaje się ppkt 6a w brzmieniu:

„6a) numer rejestracyjny – znaki (litery i cyfry) uformowane przez wytłoczenie płyty tablicy,”,

b) pkt 2.5 otrzymuje brzmienie:

„2.5. Na tablicach wszystkich wzorów, z wyjątkiem tablic dyplomatycznych, umieszcza się symbol Unii Europejskiej składający się z 12 pięcioramiennych gwiazdek barwy żółtej, ułożonych na obwodzie okręgu, i znak „PL” barwy białej, wyróżniający państwo rejestracji pojazdu. Symbol Unii Europejskiej i znak „PL” powinny być umieszczone na niebieskim tle z lewej strony tablicy. Niebieskie tło pod symbolem Unii Europejskiej, symbol oraz znak „PL” powinny być odblaskowe i stanowić trwałą część podłoża foliowego. Niebieskie tło powinno zachodzić na sąsiadujące obrzeże tak, aby nie pozostawał biały lub żółty pasek między niebieskim tłem a czarną lub czerwoną ramką obrzeża. Maksymalna odchyłka wysokości tła w tablicach dwurzędowych wynosi +2 mm, a maksymalna odchyłka szerokości dla wszystkich tablic wynosi +2 mm. Wymiary oraz położenie symbolu Unii Europejskiej, znaku „PL” i niebieskiego tła powinny być zgodne z rysunkiem 10a. Maksymalna odchyłka położenia symbolu Unii Europejskiej i znaku „PL” wynosi +1 mm. Kształt liter w znaku „PL” wynika z czterokrotnego zmniejszenia wzorów liter do tablic samochodowych określonych na rysunku 6. Wysokość liter w znaku „PL” powinna wynosić 20 mm, a maksymalna odchyłka wysokości +1 mm. Grubość kreski liter w znaku „PL” powinna wynosić 4 mm, a jej maksymalna odchyłka +0,5 mm. Maksymalna odchyłka wielkości odległości pomiędzy dwoma przeciwległymi, skrajnymi punktami ramion gwiazdy w symbolu Unii Europejskiej wynosi +0,5 mm. Niebieska barwa tła i żółta barwa gwiazdek powinny mieścić się w polach barwowych określonych w pkt 2.19. Dopuszczalne jest występowanie obramowania konturu gwiazdek kreską innej barwy, powstałej z nakładania się żółtej barwy gwiazdek z niebieską barwą podłoża. Nakładanie to wynika z dopuszczalnych tolerancji wymiarowych wykonania gwiazdek. Dopuszcza się ocenę barwy gwiazdek na podstawie obserwacji wzrokowej.”,

c) pkt 2.8 otrzymuje brzmienie:

„2.8. Powierzchnia znaków i obrzeży tablic. Powierzchnia tablicy, wyznaczająca płaszczyznę znaków numerów rejestracyjnych i obrzeża, powinna być płaska, a pochylenie ścianek przetłoczonego znaku lub ramki z obu stron nie powinno różnić się więcej niż o 30°. Przetłoczone, płaskie powierzchnie obrzeża i znaków powinny być pokryte folią do barwienia termicznego o żądanej barwie w sposób trwały, staranny i jednolity.”,

d) w pkt 2.9 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:

„Dopuszcza się następujące odchyłki wymiarowe znaków (cyfr i liter) tworzących numer rejestracyjny:”,

e) pkt 2.11 otrzymuje brzmienie:

„2.11. Rozmieszczenie znaków na tablicach powinno być zgodne z rysunkami 11–71, na których prostokątami z dwiema przekątnymi zaznaczono miejsce położenia liter, prostokątami z jedną przekątną zaznaczono położenia cyfr, a linią przerywaną określono położenie znaku legalizacyjnego. Prostokąty odpowiadają prostokątom opisanym na poszczególnych literach i cyfrach. W przypadku cyfry 1 oraz liter I, J, L, i T należy stosować prostokąty zastępcze określone na rysunku 72.”,

f) w pkt 2.13 lit. e otrzymuje brzmienie:

„e) wyposażona w niebieskie odblaskowe pole o wymiarach zgodnych z pkt 2.5 i rysunkami poszczególnych wzorów tablic, ze znakiem „PL” i symbolem Unii Europejskiej; wymóg nie dotyczy tablic dyplomatycznych,”,

g) pkt 2.15 otrzymuje brzmienie:

„2.15. Warstwa odblaskowa folii przeznaczonej do produkcji tablic rejestracyjnych powinna zawierać w swej strukturze znaki identyfikacyjne w postaci kwadratów o boku 10 mm, w których polach wykonano odróżniające się od tła kwadratów litery znaku „PL” o grubości kreski min. 1 mm. Litery znaku „PL” powinny być wykonane zgodnie z wymiarami określonymi na rysunku 5a. Znak „PL” powinien wypełniać pole prostokąta o wysokości min. 5 mm i długości min. 9 mm. Znaki „PL” powinny być rozmieszczone w odstępach co 50 mm w pionie i w poziomie. Maksymalne odchyłki wymiarów znaków „PL” wynoszą +0,5 mm, a odchyłki ich rozmieszczenia wynoszą +5 mm. Barwa znaków identyfikacyjnych powinna być taka jak barwa powierzchni czołowej tablicy rejestracyjnej. Znaki identyfikacyjne powinny być wykonywane w procesie produkcyjnym folii i być nieusuwalne środkami chemicznymi i mechanicznymi. Usunięcie znaku identyfikacyjnego powinno powodować widoczne i trwałe zniszczenie folii.”,

h) tablicę 2 „Barwa w warunkach dziennych” zastępuje się tablicą określoną w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia,

i) pkt 2.30 otrzymuje brzmienie:

„2.30. Odporność na ścieranie. Powierzchnie czołowe tablic (tła) oraz powłoki naniesione na wytłoczone znaki i ramki powinny być odporne na ścieranie oraz na erozyjne oddziaływanie ziaren piasku i innych drobin pochodzenia mineralnego. Powłoki nieodblaskowe znaków i ramek, po wysypaniu na nie 5 kg materiału ściernego, nie powinny wykazywać przetarcia do podłoża większego niż elipsa o dłuższej osi wynoszącej 3,7 mm. Spadek powierzchniowego współczynnika odblasku pokryć odblaskowych nie powinien przekroczyć 30 % wartości przed próbą.”,

j) uchyla się pkt 2.31,

k) pkt 4.17 otrzymuje brzmienie:

„4.17. Sprawdzeniu odporności na ścieranie powinny być poddane powłoki wytłoczonych znaków i ramki obrzeża oraz powierzchnia czołowa tablic (tło). W przypadku nieodblaskowej powłoki znaków należy określić jej odporność na całkowite przetarcie, natomiast w przypadku folii należy określić spadek jej właściwości odblaskowych na skutek ścierania zewnętrznej warstwy folii. W obu próbach należy zastosować metodę oznaczenia odporności na ścieranie za pomocą swobodnie spadającego materiału ściernego na próbkę o minimalnych wymiarach 10 x 10 cm, pochyloną pod kątem 45°. Jako materiał ścierny należy stosować elektrokorund szlachetny lub piasek kwarcowy. W badaniach nieodblaskowych powłok znaków materiał ścierny powinien mieć ziarno o średnicy 0,6 ÷ 0,7 mm i powinien być sypany na próbki przez pionowo ustawioną, gładką wewnątrz rurę o długości 1 m i średnicy wewnętrznej 19 mm. Górna krawędź próbki powinna znajdować się na poziomie wylotu rury. Powłoki nieodblaskowe znaków numeru rejestracyjnego i obrzeża tablicy, po wysypaniu 5 kg materiału ściernego, nie mogą wykazywać przetarcia większego niż elipsa o dłuższej osi mającej wymiar 3,7 mm. W badaniach powierzchni odblaskowych materiał ścierny powinien mieć ziarna o średnicy 0,1 ÷ 0,2 mm i powinien być sypany na próbki przez gładką wewnątrz, pionową rurę o długości 1 m i wymiarach wewnętrznych 80 x 110 mm. Odległość końca rury od górnej krawędzi próbki powinna wynosić 25 mm. Na próbkę należy wysypać równomiernie 10 kg materiału ściernego. Po oczyszczeniu należy sprawdzić powierzchniowy współczynnik odblasku, przy kącie obserwacji 20′ i kącie oświetlenia 5°. Po próbie spadek powierzchniowego współczynnika odblasku nie powinien przekraczać 30 % wartości przed próbą.”,

I) uchyla się pkt 4.18,

m) rysunek 2 „Kształt przetłoczeń znaków i ramki obrzeża” zastępuje się rysunkiem określonym w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia,

n) po rysunku 5 dodaje się rysunek 5a określony w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia,

o) po rysunku 10 dodaje się rysunek 10a określony w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia,

p) rysunki 11–67 zastępuje się rysunkami określonymi w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
Tablice (tablica) rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują swoją ważność.
§ 3.
Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, dokonuje wymiany tablic (tablicy) rejestracyjnych wydanych na podstawie przepisów dotychczasowych i wydaje tablice (tablicę) rejestracyjne określone rozporządzeniem, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
§ 4.
W przypadku kradzieży, zgubienia albo zniszczenia tablicy rejestracyjnej wydanej na podstawie przepisów dotychczasowych organ rejestrujący po rozpatrzeniu wniosku właściciela pojazdu, dla którego umieszcza się tablice z przodu i z tyłu, wydaje w komplecie tablice rejestracyjne określone rozporządzeniem.
§ 5.
Przetłoczone, płaskie powierzchnie obrzeża i znaków tablic mogą być pokrywane odpowiednim materiałem lakierniczym nie dłużej niż do dnia 1 maja 2009 r.
§ 6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 2 maja 2006 r.

Minister Transportu i Budownictwa: w z. E. Wróbel

 

1) Minister Transportu i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu i Budownictwa (Dz. U. Nr 220, poz. 1900).

2) Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 28 października 2005 r., pod numerem 2005/586/PL, zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597), które wdraża dyrektywę 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającą procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych (Dz. Urz. WE L 204 z 21.07.1998 r., z późn. zm.).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 141.

4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1379, z 2003 r. Nr 161, poz. 1564, z 2004 r. Nr 110, poz. 1169 oraz z 2006 r. Nr 65, poz. 461.

5) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 113, Nr 90, poz. 756, Nr 143, poz. 1199 i Nr 179, poz. 1484.

Załącznik 1. [WZÓR NALEPKI KONTROLNEJ]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa
z dnia 20 kwietnia 2006 r. (poz. 489)

Załącznik nr 1

WZÓR NALEPKI KONTROLNEJ

infoRgrafika

Opis:

1. Wymiary nieokreślone na rysunku: grubość kreski symbolu „PL” –1,5 mm.

2. Barwy: pole pod symbolem „PL” i flagą polską – niebieskie, flaga polska – biało-czerwona, symbol „PL” – biały, pozostała część nalepki – metalizowana, zabezpieczona elementami optycznie zmiennymi, numer rejestracyjny – czarny, widoczny w ramce na białym tle, które zawiera optycznie zmienny gilosz.

3. Barwy nalepki: niebieska – pola pod flagą polską oraz biała i czerwona – flagi polskiej.

4. Nalepka kontrolna wykonana jest z wielowarstwowej samoprzylepnej folii, która przy jakiejkolwiek próbie oderwania jej od szyby ulega odkształceniu, a elementy identyfikacyjne i tło nalepki ulegają uszkodzeniu. Dotyczy to również prób oderwania w podwyższonej i obniżonej temperaturze.

5. Numer rejestracyjny na nalepce musi być nanoszony na cienką folię pośrednią stanowiącą integralną część nalepki za pomocą drukarki, czcionką zapewniającą dobrą czytelność: wysokość znaków w zależności od długości napisu w granicach 10 ÷ 13 mm i grubość kreski w granicach 1,2 ÷ 2,0 mm.

6. Nalepka musi być zabezpieczona przed fałszowaniem. Zasadniczym elementem tego zabezpieczenia są graficzne elementy optycznie zmienne obejmujące godło narodowe wykonane w technice holograficznej, gilosz holograficzny i stylizowane znaki RP.

7. Nalepka musi być odporna na działanie podwyższonej temperatury zgodnie z wymaganiami zawartymi w pkt 2.21 lit. a załącznika nr 8 do rozporządzenia.

8. Nalepka musi być odporna na oderwanie od podłoża zgodnie z wymaganiami zawartymi w pkt 2.22 załącznika nr 8 do rozporządzenia.

9. Nalepka musi być odporna na działanie wody zgodnie z wymaganiami pkt 2.26 załącznika nr 8 do rozporządzenia.

10. Nalepka musi być odporna na działanie promieni świetlnych zgodnie z wymaganiami zawartymi w pkt 2.29 załącznika nr 8 do rozporządzenia.

Załącznik 2.

Załącznik nr 2

Tablica 2 – barwa w warunkach dziennych

Barwa

Współrzędne trójchromatyczne punktów narożnych

Współczynnik luminacji

1

2

3

4

Biała

x

0,355

0,305

0,285

0,335

≥0,35

y

0,355

0,305

0,325

0,375

 

Czerwona

x

0,690

0,595

0,569

0,655

≥0,05

y

0,310

0,315

0,341

0,345

 

Niebieska

x

0,078

0,150

0,210

0,137

≥0,01

y

0,171

0,220

0,160

0,038

 

Żółta

x

0,481

0,444

0,494

0,545

≥0,27

y

0,518

0,476

0,426

0,454

 

Czarna

x

0,385

0,300

0,260

0,345

≥0,03

y

0,355

0,270

0,310

0,395

 

Niebieska1)

x

0,168

0,168

0,148

0,148

≥0,01

y

0,132

0,112

0,112

0,132

 

Objaśnienie:

1) Dotyczy barwy niebieskiej tła pod symbolem Unii Europejskiej i literami „PL” w skrajnej lewej części tablicy.

Załącznik 3.

Załącznik nr 3

infoRgrafika

Załącznik 4.

Załącznik nr 4

infoRgrafika


 

Załącznik 5.

Załącznik nr 5

infoRgrafika

Załącznik 6.

Załącznik nr 6

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-04-25
  • Data wejścia w życie: 2006-05-02
  • Data obowiązywania: 2006-05-02
  • Dokument traci ważność: 2018-01-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA