REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2025 poz. 666
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH1)
z dnia 13 maja 2025 r.
w sprawie szczegółowego sposobu postępowania w zakresie nabywania lub obejmowania akcji przez Skarb Państwa ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych
Na podstawie art. 33c ust. 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 125, 834, 1823, 1897 i 1940) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
1) na wniosek:
a) ministra kierującego działem administracji rządowej właściwego ze względu na przedmiot przeważającej działalności spółki, której akcje mają być nabyte przez Skarb Państwa, innego niż minister, lub
b) ministra - członka Rady Ministrów, innego niż minister, lub
c) pełnomocnika Rządu ustanowionego na podstawie ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050 i 1473), lub
d) podmiotu uprawnionego do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa w rozumieniu art. 2 pkt 4a ustawy, innego niż minister
- zwanych dalej „podmiotami wnioskującymi o nabycie akcji”;
2) z inicjatywy ministra.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera w szczególności:
1) oznaczenie spółki, której akcje mają być nabyte przez Skarb Państwa;
2) szacowaną wartość i proponowaną liczbę nabywanych akcji, ze wskazaniem dokumentów stanowiących podstawę oszacowania tej wartości;
3) proponowany termin nabycia akcji;
4) szczegółowe uzasadnienie wniosku, zawierające w szczególności:
a) cel planowanego nabycia z uwzględnieniem celów, o których mowa w art. 9a ust. 1 ustawy,
b) potwierdzenie zasadności planowanego nabycia akcji spółki,
c) omówienie skutków ekonomicznych i społecznych planowanego nabycia akcji;
5) informację, czy nabycie akcji przez Skarb Państwa doprowadzi do uzyskania pakietu kontrolnego nad spółką.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dołącza się:
1) umowę spółki, statut lub inny dokument, na podstawie którego spółka została utworzona i funkcjonuje;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, do którego spółka jest wpisana, wydany nie później niż 7 dni przed dniem złożenia wniosku wraz z oświadczeniem zarządu spółki o braku zmian w sytuacji spółki, które mają skutek od daty decyzji o zmianie tej sytuacji, a nie zostały ujęte w aktualnym odpisie z właściwego rejestru;
3) sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, o ile spółka była obowiązana do ich sporządzenia;
4) sprawozdania z badania sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 3, o ile podlegały one badaniu;
5) skonsolidowane sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, o ile spółka była obowiązana do ich sporządzenia;
6) sprawozdania z badania skonsolidowanych sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 5;
7) analizę i ocenę sytuacji finansowej spółki za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata;
8) aktualną wycenę zleconą przez Skarb Państwa, reprezentowany przez podmiot wnioskujący o nabycie akcji, mającą na celu oszacowanie wartości przedsiębiorstwa spółki, której akcje mają zostać nabyte, sporządzoną przez niezależny podmiot zewnętrzny o uznanej pozycji na rynku świadczonych usług posiadający umiejętności i doświadczenie niezbędne do sporządzenia takiej wyceny, w szczególności posiadający uprawnienia biegłego rewidenta lub potwierdzone stosownymi dokumentami kompetencje zawodowe, w tym w zakresie świadczenia usług doradztwa finansowego, ekonomicznego lub dotyczącego restrukturyzacji;
9) projekt umowy nabycia akcji, z wyłączeniem przypadku, gdy wniosek dotyczy nabycia akcji spółki publicznej w obrocie zorganizowanym w rozumieniu art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nabycie akcji przez Skarb Państwa, reprezentowany przez ministra, jest poprzedzone:
1) przygotowaniem uzasadnienia zawierającego:
a) cel planowanego nabycia z uwzględnieniem celów, o których mowa w art. 9a ust. 1 ustawy,
b) potwierdzenie zasadności planowanego nabycia akcji spółki,
c) omówienie skutków ekonomicznych i społecznych planowanego nabycia akcji;
2) sporządzeniem wyceny, o której mowa w ust. 3 pkt 8;
3) sporządzeniem projektu umowy nabycia akcji, z wyłączeniem nabycia akcji spółki publicznej w obrocie zorganizowanym w rozumieniu art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi.
§ 4.
1) na wniosek:
a) spółki lub
b) podmiotu uprawnionego do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa w rozumieniu art. 2 pkt 4a ustawy, innego niż minister, lub
c) ministra kierującego działem administracji rządowej właściwego ze względu na przedmiot przeważającej działalności spółki, której akcje mają być objęte przez Skarb Państwa, innego niż minister, lub
d) ministra - członka Rady Ministrów, innego niż minister, lub
e) pełnomocnika Rządu ustanowionego na podstawie ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów
- zwanych dalej „podmiotami wnioskującymi o objęcie akcji”;
2) z inicjatywy ministra.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera w szczególności:
1) oznaczenie spółki, której akcje mają być objęte przez Skarb Państwa;
2) szacowaną wartość i proponowaną liczbę obejmowanych akcji, ze wskazaniem dokumentów stanowiących podstawę oszacowania tej wartości;
3) proponowany termin objęcia akcji;
4) szczegółowe uzasadnienie wniosku, zawierające w szczególności:
a) cel planowanego objęcia akcji z uwzględnieniem celów, o których mowa w art. 9b ust. 1 ustawy,
b) potwierdzenie zasadności planowanego objęcia akcji spółki, w tym wpływu objęcia akcji na ochronę interesów Skarbu Państwa,
c) omówienie wpływu planowanego objęcia akcji na funkcjonowanie działu gospodarki właściwego ze względu na przedmiot przeważającej działalności spółki,
d) omówienie skutków ekonomicznych i społecznych planowanego objęcia akcji.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dołącza się:
1) umowę spółki, statut lub inny dokument, na podstawie którego spółka została utworzona i funkcjonuje;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, do którego spółka jest wpisana, wydany nie później niż 7 dni przed dniem złożenia wniosku wraz z oświadczeniem zarządu spółki o braku zmian w sytuacji spółki, które mają skutek od daty decyzji o zmianie tej sytuacji, a nie zostały ujęte w aktualnym odpisie z właściwego rejestru;
3) sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, o ile spółka była obowiązana do ich sporządzenia;
4) sprawozdania z badania sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 3, o ile podlegały one badaniu;
5) skonsolidowane sprawozdania finansowe za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, o ile spółka była obowiązana do ich sporządzenia;
6) sprawozdania z badania skonsolidowanych sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 5;
7) analizę i ocenę sytuacji finansowej spółki za ostatnie 3 lata obrotowe albo za cały okres działalności, jeżeli spółka istnieje krócej niż 3 lata;
8) aktualny biznesplan spółki zawierający:
a) informacje ogólne dotyczące spółki,
b) określenie celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu i jego podstawowych założeń oraz opis przeznaczenia środków z planowanego objęcia akcji pochodzących z Funduszu,
c) analizę rynku i strategię marketingową, w tym dokładne określenie: produktu, konkurentów, obecnego udziału w rynku, docelowego udziału w rynku, podaży i popytu na rynku, planów sprzedaży, chłonności rynku, planowanych cen sprzedaży, cen rynkowych, sposobu dystrybucji i promocji, istniejących na rynku zdolności produkcyjnych, niezbędnych koncesji,
d) prezentację kosztów spółki, w szczególności kosztów inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu,
e) opis lokalizacji inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu, z uzasadnieniem wyboru lokalizacji,
f) opis działań technicznych inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu, w tym co najmniej opisy technologii, niezbędnych atestów i licencji, wpływu na środowisko naturalne, nakładów inwestycyjnych, źródeł finansowania, zdolności produkcyjnych oraz planu produkcji i zapotrzebowania,
g) opis organizacji inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu,
h) opis struktury oraz kosztów zatrudnienia,
i) harmonogram realizacji inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu oraz ostateczny termin zakończenia i rozpoczęcia użytkowania inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu,
j) plan finansowy spółki oraz plan finansowy inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu, w tym co najmniej plan przychodów, plan kosztów, plan rachunku wyników, plan nakładów inwestycyjnych, plan zapotrzebowania na kapitał obrotowy, plan źródeł finansowania, plan przepływów pieniężnych, plan bilansu,
k) ocenę ekonomiczno-finansową inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu, w tym co najmniej ocenę finansową, ocenę efektywności i ocenę ryzyka finansowego opartą na kilku scenariuszach,
l) podsumowanie i wnioski końcowe, w tym ocenę opłacalności objęcia akcji przez Skarb Państwa,
m) dane kontaktowe autorów biznesplanu oraz datę jego sporządzenia;
9) test prywatnego inwestora lub analizę dotyczącą ochrony podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej;
10) informacje o pomocy publicznej na ratowanie lub restrukturyzację otrzymanej przez spółkę w okresie ostatnich 10 lat oraz informacje o innej pomocy publicznej otrzymanej przez spółkę;
11) oświadczenie podmiotu wnioskującego o objęcie akcji o niewystępowaniu poniższych okoliczności:
a) ubiegania się spółki o udzielenie lub korzystania z pomocy na ratowanie lub restrukturyzację,
b) znajdowania się spółki w trudnej sytuacji zgodnie z kryteriami określonymi w przepisach Unii Europejskiej dotyczących pomocy podmiotom w takiej sytuacji2).
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, objęcie akcji przez Skarb Państwa, reprezentowany przez ministra, jest poprzedzone:
1) przygotowaniem uzasadnienia zawierającego:
a) cel planowanego objęcia akcji z uwzględnieniem celów, o których mowa w art. 9b ust. 1 ustawy,
b) potwierdzenie zasadności planowanego objęcia akcji spółki, w tym wpływu objęcia akcji na ochronę interesów Skarbu Państwa,
c) omówienie wpływu planowanego objęcia akcji na funkcjonowanie działu gospodarki właściwego ze względu na przedmiot przeważającej działalności spółki,
d) omówienie skutków ekonomicznych i społecznych planowanego objęcia akcji;
2) sporządzeniem biznesplanu, o którym mowa w ust. 3 pkt 8;
3) sporządzeniem projektu umowy inwestycyjnej dotyczącej objęcia akcji.
§ 5.
2. Test prywatnego inwestora sporządza niezależny podmiot zewnętrzny o uznanej pozycji na rynku świadczonych usług posiadający umiejętności i doświadczenie niezbędne do sporządzenia testu prywatnego inwestora, w szczególności posiadający uprawnienia biegłego rewidenta lub potwierdzone stosownymi dokumentami kompetencje zawodowe, w tym w zakresie świadczenia usług doradztwa prawnego, finansowego, ekonomicznego lub dotyczącego restrukturyzacji.
3. Test prywatnego inwestora jest analizą działań, które będą podejmowane przez Skarb Państwa przy obejmowaniu akcji, zawierającą w szczególności:
1) ocenę rynkowego charakteru objęcia akcji;
2) przewidywany zwykły zwrot z zainwestowanego przez Skarb Państwa kapitału w postaci dywidend lub zysku z tytułu wzrostu wartości akcji;
3) rynkową stopę zwrotu z inwestycji lub innego celu lub celów planowanego objęcia akcji ze środków Funduszu;
4) opinię, czy spółka byłaby w stanie uzyskać finansowanie na rynku finansowym;
5) opinię, czy spółka przetrwałaby na rynku bez udziału środków z objęcia akcji pochodzących z Funduszu;
6) opinię odnoszącą się do perspektyw gospodarczych spółki, uwzględniającą w szczególności sytuację w sektorze rynku, w którym spółka działa, i poziom konkurencji na tym rynku;
7) ocenę, czy środki z planowanego objęcia akcji, pochodzące z Funduszu, będą wystarczające do osiągnięcia zakładanych w biznesplanie celów, czy też konieczne będzie późniejsze, dodatkowe wsparcie finansowe.
4. Test prywatnego inwestora jest sporządzany w szczególności na podstawie biznesplanu oraz z uwzględnieniem okoliczności towarzyszących realizacji celów, o których mowa w art. 9b ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy.
5. W przypadku gdy test prywatnego inwestora wskazuje na konieczność wprowadzenia zmian do biznesplanu, zmiany te, przed objęciem przez Skarb Państwa, reprezentowany przez ministra, akcji ze środków Funduszu, należy potwierdzić nowym testem prywatnego inwestora.
§ 6.
2. Analizę, o której mowa w ust. 1, sporządza niezależny podmiot zewnętrzny o uznanej pozycji na rynku świadczonych usług posiadający umiejętności i doświadczenie niezbędne do sporządzenia takiej analizy, w szczególności potwierdzone stosownymi dokumentami kompetencje zawodowe, w tym w zakresie świadczenia usług doradztwa prawnego, finansowego, ekonomicznego lub w zakresie bezpieczeństwa publicznego.
3. Analiza, o której mowa w ust. 1, ma potwierdzić, że obejmowanie akcji następuje w celu, o którym mowa w art. 9b ust. 1 pkt 3 ustawy, oraz wskazywać na możliwość wyłączenia stosowania przepisów prawa Unii Europejskiej o pomocy publicznej na podstawie art. 346 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, i zawiera w szczególności:
1) analizę i ocenę, czy objęcie akcji jest związane z ochroną podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej, zawierającą w szczególności uzasadnienie istnienia związku między objęciem akcji a ochroną konkretnych podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej;
2) analizę i ocenę, czy objęcie akcji jest konieczne dla ochrony podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej, zawierającą w szczególności uzasadnienie istnienia konieczności objęcia akcji dla ochrony konkretnych podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej;
3) analizę wpływu zaniechania objęcia akcji na konkretne podstawowe interesy bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej;
4) ocenę, czy objęcie akcji wiąże się z produkcją wyłącznie do celów wojskowych broni, amunicji i materiałów wojennych;
5) ocenę, czy objęcie akcji służy realizacji programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
6) ocenę, czy spółka jest odpowiedzialna za realizację zadań w zakresie zabezpieczenia potrzeb obronnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz na rzecz Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
7) ocenę, czy objęcie przez Skarb Państwa akcji może negatywnie wpływać na warunki konkurencji na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej w odniesieniu do produktów, które nie są przeznaczone wyłącznie dla celów wojskowych;
8) opinię odnoszącą się do perspektyw gospodarczych spółki, uwzględniającą w szczególności sytuację w sektorze rynku, w którym spółka działa, i poziom konkurencji na tym rynku;
9) ocenę, czy środki z planowanego objęcia akcji, pochodzące z Funduszu, będą wystarczające do osiągnięcia zakładanych w biznesplanie celów, czy też konieczne będzie późniejsze, dodatkowe wsparcie finansowe.
4. Do sporządzenia analizy, o której mowa w ust. 1, przepisy § 5 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
§ 7.
§ 8.
2. W przypadku nieuzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie minister pozostawia wniosek bez rozpoznania.
§ 9.
2. W przypadku nieprzekazania żądanych wyjaśnień, informacji lub dokumentów w wyznaczonym terminie minister pozostawia wniosek bez rozpoznania.
3. Kopie dokumentów dołączonych do wniosku powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez spółkę, której akcje są objęte wnioskiem, lub podmiot wnioskujący o nabycie akcji, lub podmiot wnioskujący o objęcie akcji. Minister może żądać dostarczenia dokumentów w oryginale do wglądu.
§ 10.
§ 11.
2. W przypadku gdy wniosek dotyczy nabycia lub objęcia akcji spółki z udziałem państwowej osoby prawnej w rozumieniu art. 3 ustawy, minister występuje o opinię do państwowej osoby prawnej wykonującej prawa z akcji i organu ją nadzorującego, innego niż minister, w zakresie zasadności nabycia lub objęcia akcji ze środków Funduszu.
3. W przypadku gdy wniosek dotyczy nabycia lub objęcia akcji spółki, wobec której spółka z udziałem Skarbu Państwa jest przedsiębiorcą dominującym w rozumieniu art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), minister występuje o opinię do właściwego, innego niż minister, podmiotu uprawnionego do wykonywania praw z akcji spółki z udziałem Skarbu Państwa, która jest przedsiębiorcą dominującym w rozumieniu art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, wobec spółki, której akcje są objęte wnioskiem, w przypadku gdy podmiot ten nie jest podmiotem wnioskującym o nabycie akcji lub podmiotem wnioskującym o objęcie akcji, w zakresie zasadności nabycia lub objęcia akcji ze środków Funduszu.
4. W przypadku gdy wniosek dotyczy nabycia lub objęcia akcji spółki, wobec której spółka z udziałem państwowej osoby prawnej jest przedsiębiorcą dominującym w rozumieniu art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, minister występuje o opinię do państwowej osoby prawnej wykonującej prawa z akcji spółki z udziałem państwowej osoby prawnej będącej przedsiębiorcą dominującym w rozumieniu art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, i organu ją nadzorującego, innego niż minister, w zakresie zasadności nabycia lub objęcia akcji ze środków Funduszu.
5. W przypadku gdy wniosek dotyczy nabycia akcji w celu, o którym mowa w art. 9a ust. 1 pkt 3 ustawy, lub objęcia akcji w celu, o którym mowa w art. 9b ust. 1 pkt 3 ustawy, minister występuje o opinię do Ministra Obrony Narodowej w zakresie oceny, czy nabycie lub objęcie akcji następuje w celu podejmowania środków służących ochronie podstawowych interesów bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 346 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
§ 17.
1) umowę nabycia akcji przez Skarb Państwa ze środków Funduszu, z wyłączeniem przypadku, gdy nabycie akcji następuje w obrocie zorganizowanym w rozumieniu art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi;
2) umowę inwestycyjną ze spółką dotyczącą objęcia akcji przez Skarb Państwa ze środków Funduszu.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1 pkt 2, określa w szczególności:
1) wartość oraz termin objęcia akcji ze środków Funduszu;
2) cel lub cele objęcia akcji ze środków Funduszu oraz opis przeznaczenia środków pochodzących z objęcia akcji, przekazanych z Funduszu;
3) w przypadku wykorzystania do obejmowania akcji przez Skarb Państwa skarbowych papierów wartościowych - zasady:
a) sporządzenia, pokrywania kosztów i odbioru wyceny skarbowych papierów wartościowych, które będą wykorzystane do obejmowania akcji przez Skarb Państwa,
b) rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi;
4) zobowiązanie spółki, w której Skarb Państwa obejmuje akcje ze środków Funduszu, w szczególności do:
a) wykorzystania środków pochodzących z objęcia akcji, przekazanych z Funduszu, zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w pkt 2,
b) przedkładania, do końca okresu wykorzystywania środków pochodzących z objęcia akcji, przekazanych z Funduszu, okresowych sprawozdań z wykorzystania tych środków oraz uzyskanych efektów,
c) przedkładania sprawozdań finansowych, za każdy rok obrotowy, do końca okresu wykorzystywania środków pochodzących z objęcia akcji, przekazanych z Funduszu, wraz ze sprawozdaniami z ich badania, o ile będą one podlegać badaniu,
d) przedkładania sporządzonych przez biegłego rewidenta sprawozdań z weryfikacji stanu wykorzystania środków pochodzących z objęcia akcji, przekazanych z Funduszu, oraz oceny uzyskanych efektów,
e) zwrotu w całości lub w części kwoty stanowiącej równowartość środków pochodzących z objęcia akcji lub skarbowych papierów wartościowych przekazanych z Funduszu wraz z odsetkami ustawowymi, lub zwrotu tych papierów wartościowych, w tym przez umorzenie akcji, oraz zwrotu równowartości środków uzyskanych z tytułu ich posiadania, w przypadku stwierdzenia, przy uwzględnieniu art. 4 ust. 2 ustawy, że:
- umowa, na podstawie której Skarb Państwa objął akcje ze środków Funduszu, została zawarta w oparciu o nieprawdziwe dane,
- środki pochodzące z objęcia akcji ze środków Funduszu, w tym uzyskane w wyniku rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi, są wykorzystywane lub zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w pkt 2.
3. W przypadku wykorzystania skarbowych papierów wartościowych umowa, o której mowa w ust. 1 pkt 2, określa również zobowiązania spółki, w której Skarb Państwa obejmuje akcje ze środków Funduszu, w szczególności do:
1) przedłożenia sporządzonej przez niezależny podmiot zewnętrzny, o którym mowa w § 3 ust. 3 pkt 8, wyceny skarbowych papierów wartościowych, które będą wykorzystane do obejmowania akcji przez Skarb Państwa;
2) zapewnienia wkładu własnego, w przypadku gdy środki finansowe uzyskane w wyniku rozporządzenia skarbowymi papierami wartościowymi okażą się niewystarczające do zrealizowania celu lub celów, o których mowa w ust. 2 pkt 2;
3) otwarcia rachunku papierów wartościowych, na który przekazane zostaną przez dysponenta Funduszu skarbowe papiery wartościowe.
§ 18.
§ 19.
§ 20.
§ 21.
Minister Aktywów Państwowych: J. Jaworowski
1) Minister Aktywów Państwowych kieruje działem administracji rządowej - aktywa państwowe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. poz. 741).
2) Kryteria te zostały określone w pkt 19-24 komunikatu Komisji - Wytyczne dotyczące pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji (Dz. Urz. UE C 249 z 31.07.2014, str. 1, Dz. Urz. UE C 224 z 08.07.2020, str. 2 oraz Dz. Urz. UE C 2023/1212 z 29.11.2023).
- Data ogłoszenia: 2025-05-22
- Data wejścia w życie: 2025-05-23
- Data obowiązywania: 2025-05-23
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA