REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2020 poz. 807

OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 10 września 2020 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska

Tekst pierwotny

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst zarządzenia nr 55 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 kwietnia 2018 r. w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska (M.P. z 2019 r. poz. 263), z uwzględnieniem zmiany wprowadzonej zarządzeniem nr 147 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 września 2019 r. zmieniającym niektóre zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie organów pomocniczych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w zakresie obowiązków sprawozdawczych tych organów (M.P. poz. 906).

2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity zarządzenia nie obejmuje § 10 zarządzenia nr 147 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 września 2019 r. zmieniającego niektóre zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie organów pomocniczych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w zakresie obowiązków sprawozdawczych tych organów (M.P. poz. 906), który stanowi:

"§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.".

Załącznik do obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 10 września 2020 r. (poz. 807)

[Zarządzenie Nr 55 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 kwietnia 2018 r. w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska]

ZARZĄDZENIE NR 55
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 20 kwietnia 2018 r.

w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Tworzy się Zespół do spraw Programu GovTech Polska, zwany dalej "Zespołem".

2. Zespół jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.

3. Prace Zespołu koordynuje Przewodniczący Komitetu Sterującego.

§ 2. Do zadań Zespołu należy opracowanie i wdrożenie Programu GovTech Polska, zawierającego pakiet innowacyjnych rozwiązań cyfrowych dla administracji publicznej, zwanego dalej "Programem".

§ 3. 1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą:

a) Przewodniczący Komitetu Sterującego - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,

b) członkowie:

- minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,

- minister właściwy do spraw finansów publicznych,

- minister właściwy do spraw gospodarki,

- minister właściwy do spraw informatyzacji,

- Minister Obrony Narodowej,

- minister właściwy do spraw wewnętrznych,

- minister właściwy do spraw zdrowia,

lub osoby przez nich wyznaczone, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;

2) Dyrektor Programu;

3) Sekretarz Zespołu;

4) Liderzy Projektów;

5) Liderzy Innowacji.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą być zastępowane w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. Liderzy Projektów i Liderzy Innowacji wykonują zadania przy pomocy komórek organizacyjnych wskazanych przez kierownika instytucji, w której są zatrudnieni.

§ 4. 1. W Zespole wyznacza się role zarządcze i rolę monitorująco-doradczą.

2. Role zarządcze pełnią:

1) Komitet Sterujący;

2) Dyrektor Programu;

3) Liderzy Projektów.

3. Rolę monitorująco-doradczą pełni Sekretarz Zespołu.

§ 5. 1. Pracami Komitetu Sterującego kieruje Przewodniczący Komitetu Sterującego, który w szczególności:

1) ustala termin i porządek obrad posiedzeń Komitetu Sterującego;

2) zwołuje posiedzenia Komitetu Sterującego, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu;

3) przewodniczy posiedzeniom Komitetu Sterującego.

2. Do zadań Komitetu Sterującego należy w szczególności:

1) sprawowanie stałego nadzoru nad procesem opracowywania Programu oraz podejmowanie kluczowych decyzji, w tym w szczególności decyzji dotyczących uruchomienia, realizacji lub zakończenia projektu;

2) wybór projektów do realizacji spośród projektów przedstawionych przez Dyrektora Programu;

3) wyznaczanie Lidera Projektu.

3. Komitet Sterujący, we współpracy z Dyrektorem Programu i Sekretarzem Zespołu, zapewnia realizację zadań Zespołu.

4. Dyrektor Programu może, po uprzednim uzyskaniu zgody pracodawcy osoby, która ma zostać wyznaczona Liderem Projektu, proponować Komitetowi Sterującemu kandydata na Lidera Projektu.

5. W posiedzeniach Komitetu Sterującego uczestniczą, z głosem doradczym, Dyrektor Programu oraz Sekretarz Zespołu.

6. Przewodniczący Komitetu Sterującego może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komitetu Sterującego Liderów Projektów, Liderów Innowacji oraz inne osoby, z głosem doradczym.

7. Komitet Sterujący podejmuje decyzje w drodze uzgadniania stanowisk albo w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

8. W przypadku gdy uzgodnienie stanowisk nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu Sterującego, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób wchodzących w skład Komitetu Sterującego. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

§ 6. 1. Dyrektor Programu jest wyznaczany przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego i odpowiada przed Komitetem Sterującym za realizację projektów w ramach Programu.

2. Do zadań Dyrektora Programu należy w szczególności:

1) przygotowanie i przedstawienie Komitetowi Sterującemu projektu Programu oraz projektów realizujących cele Programu;

2) przedstawianie Komitetowi Sterującemu kandydatów na Liderów Projektów;

3) planowanie, projektowanie i koordynacja działań w ramach Programu;

4) monitorowanie postępów prac w projektach i przygotowywanie raportów z tego monitorowania;

5) raportowanie o postępach prac w projektach do Komitetu Sterującego;

6) udzielanie wsparcia Liderom Projektów w realizacji ich zadań;

7) inicjowanie działań naprawczych oraz zapewnienie integralności i spójności Programu.

§ 7. 1. Sekretarz Zespołu jest wyznaczany przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

2. Do zadań Sekretarza Zespołu należy w szczególności:

1) przygotowywanie protokołów z posiedzeń Komitetu Sterującego i przedkładanie ich Dyrektorowi Programu;

2) wspieranie Komitetu Sterującego, Dyrektora Programu i Liderów Projektów w realizacji przedsięwzięć Zespołu zgodnie z najlepszymi praktykami zarządzania programami i projektami;

3) zapewnienie możliwości wykorzystania systemów komputerowych wspierających zarządzanie programami i projektami.

§ 8. 1. Lider Projektu odpowiada przed Dyrektorem Programu i Komitetem Sterującym za realizację projektu.

2. Do zadań Lidera Projektu należy w szczególności:

1) planowanie, przygotowanie i koordynacja realizacji projektu w zakresie zadań zleconych przez Dyrektora Programu;

2) bieżące monitorowanie i zapewnienie realizacji projektu w ustalonych ramach: czasu, jakości, kosztów, ryzyka i korzyści;

3) raportowanie postępów prac w projekcie do Dyrektora Programu.

3. Liderzy Projektów, w porozumieniu z Dyrektorem Programu, mogą powoływać grupy robocze dla realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu. Powołanie grupy roboczej wymaga zgody Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

4. Członkami grup roboczych mogą być również osoby niebędące członkami Zespołu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji zadań Zespołu.

§ 9. 1. Liderzy Innowacji są wyznaczani przez członków Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b.

2. Wyznaczając Lidera Innowacji, właściwy minister określa formę realizacji jego zadań.

3. Do zadań Lidera Innowacji należy w szczególności:

1) rozeznawanie potrzeb w zakresie innowacyjnych wyzwań w dziale administracji rządowej, w którym został powołany;

2) sprawdzenie, czy każde zidentyfikowane przez Lidera Innowacji wyzwanie w zakresie innowacji ma przypisanego autora, który zna jego charakter oraz ewentualne korzyści związane ze znalezieniem jego rozwiązania;

3) uczestnictwo w organizowanych warsztatach dedykowanych wyzwaniom w zakresie innowacji przez nich wskazanych;

4) podejmowanie działań w celu zapewnienia uczestnictwa w dedykowanych warsztatach osób, które zgłaszały wyzwanie.

§ 10. Organy administracji rządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, na wniosek Przewodniczącego Komitetu Sterującego, udzielają Zespołowi oraz Liderom Projektów, w ramach swoich kompetencji, pomocy przy wykonywaniu ich zadań, w szczególności przedstawiają niezbędne informacje i dokumenty.

§ 11. Finansowanie projektów realizowanych w ramach Programu zapewnia minister kierujący działem administracji, w ramach którego dany projekt jest realizowany.

§ 12. Obsługę kancelaryjno-biurową oraz organizacyjną osób, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2, w tym monitorowanie Programu oraz projektów realizowanych w jego ramach, zapewnia komórka organizacyjna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wskazana przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

§ 13. Komitet Sterujący na pierwszym posiedzeniu ustali regulamin pracy Zespołu definiujący przyjęte podejście projektowe.

§ 14. Członkowie Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b, wyznaczą Liderów Innowacji w terminie do dnia 31 maja 2018 r.

§ 15.1) 1. Przewodniczący Komitetu Sterującego przedstawia Prezesowi Rady Ministrów roczne sprawozdanie z realizacji zadań Zespołu do dnia 31 stycznia roku następnego za poprzedni rok.

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera informacje o:

1) liczbie posiedzeń Komitetu Sterującego;

2) stanie realizacji przez Zespół zadań przewidzianych do wykonania w okresie objętym sprawozdaniem;

3) zadaniach przewidzianych do realizacji przez Zespół na kolejny okres sprawozdawczy;

4) zmianach w składzie Zespołu;

5) kosztach funkcjonowania Zespołu;

6) potencjalnych zagrożeniach zidentyfikowanych przez Zespół w obszarze należącym do zakresu jego działalności oraz wskazanie środków, które pozwolą ograniczyć te zagrożenia lub ich uniknąć;

7) wnioskach i rekomendacjach wynikających z prac Zespołu.

§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia2).


1) W brzmieniu ustalonym przez § 7 zarządzenia nr 147 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 września 2019 r. zmieniającego niektóre zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie organów pomocniczych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w zakresie obowiązków sprawozdawczych tych organów (M.P. poz. 906), które weszło w życie z dniem 9 października 2019 r.

2) Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 23 kwietnia 2018 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2020-09-18
  • Data wejścia w życie: 2020-09-18
  • Data obowiązywania: 2024-02-20

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA