REKLAMA
Monitor Polski - rok 2025 poz. 607
UCHWAŁA NR 12/2025
ZARZĄDU NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO
z dnia 16 czerwca 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele
Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2022 r. poz. 2025) uchwala się, co następuje:
§ 1.
1) w § 13:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W razie stwierdzenia przez odbiorcę instytucjonalnego lub odbiorcę indywidualnego, zwanych dalej „klientami”, w nabytych wartościach kolekcjonerskich wad jakościowych (w przypadku monet kolekcjonerskich - niedopuszczalnych cech produkcyjnych, wymienionych w Katalogu cech produkcyjnych), klient może złożyć reklamację w miejscu ich wydania, wraz z wartościami kolekcjonerskimi, będącymi przedmiotem reklamacji, z kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT, z pisemnym uzasadnieniem reklamacji oraz z informacją zawierającą dane do korespondencji.”,
b) w ust. 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„W celu rozpatrzenia reklamacji wartości kolekcjonerskich zakupionych w sklepie internetowym z opcją przesyłki kurierskiej lub w mobilnych punktach sprzedaży NBP reklamowane wartości powinny być dostarczone na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. S´więtokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy / reklamacja” lub „Mobilny punkt sprzedaży NBP / reklamacja”, wraz z protokołem, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do uchwały, i kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT. W przypadku uznania reklamacji:”;
2) w załączniku nr 1:
a) w § 2:
- pkt 6a otrzymuje brzmienie:
„6a) instrument płatniczy - instrument płatniczy w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2025 r. poz. 611), umożliwiający odbiorcom indywidualnym i instytucjonalnym dokonywanie płatności: w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie przy wykorzystaniu karty płatniczej lub BLIKA, w sklepie internetowym - przy wykorzystaniu karty płatniczej, przelewu, przelewu natychmiastowego lub BLIKA;”,
- pkt 17 otrzymuje brzmienie:
„17) płatność w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie - płatność gotówkową lub płatność wykonaną przy wykorzystaniu karty płatniczej lub BLIKA;”,
b) w § 5 ust. 2 i 2a otrzymują brzmienie:
„2. W przypadku dostarczenia klientowi wartości kolekcjonerskich przesyłką kurierską do ceny sprzedaży doliczany jest koszt wysyłki, obejmujący jej ubezpieczenie. Aktualny koszt wysyłki oraz limit wartości zamówienia dla zamówień z opcją przesyłki kurierskiej są dostępne na stronie internetowej sklepu internetowego, z zastrzeżeniem ust. 2a.
2a. W uzasadnionych przypadkach NBP może odstąpić od realizacji zamówień w drodze przesyłki kurierskiej. Informacja o realizacji zamówień wartości kolekcjonerskich, wyłącznie w formie odbioru osobistego w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie, umieszczana jest na stronie internetowej sklepu internetowego w terminie co najmniej dwóch tygodni przed datą emisji wartości kolekcjonerskiej.”,
c) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W celu rozpatrzenia reklamacji wartości kolekcjonerskich zakupionych w sklepie internetowym z opcją przesyłki kurierskiej, reklamowane wartości powinny być dostarczone na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. S´więtokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy / reklamacja”, wraz z protokołem, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do uchwały, i kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT.”;
3) załącznik nr 2 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Przewodniczący Zarządu Narodowego Banku Polskiego: A. Glapiński
Załącznik do uchwały nr 12/2025 Zarządu Narodowego Banku Polskiego
z dnia 16 czerwca 2025 r. (M.P. poz. 607)
WZÓR - PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
- Data ogłoszenia: 2025-07-04
- Data wejścia w życie: 2025-07-19
- Data obowiązywania: 2025-07-19
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA