REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2025 poz. 607

UCHWAŁA NR 12/2025
ZARZĄDU NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO

z dnia 16 czerwca 2025 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2022 r. poz. 2025) uchwala się, co następuje:

§ 1.

W uchwale nr 43/2013 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 5 grudnia 2013 r. w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. z 2023 r. poz. 1336) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 13:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W razie stwierdzenia przez odbiorcę instytucjonalnego lub odbiorcę indywidualnego, zwanych dalej „klientami”, w nabytych wartościach kolekcjonerskich wad jakościowych (w przypadku monet kolekcjonerskich - niedopuszczalnych cech produkcyjnych, wymienionych w Katalogu cech produkcyjnych), klient może złożyć reklamację w miejscu ich wydania, wraz z wartościami kolekcjonerskimi, będącymi przedmiotem reklamacji, z kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT, z pisemnym uzasadnieniem reklamacji oraz z informacją zawierającą dane do korespondencji.”,

b) w ust. 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„W celu rozpatrzenia reklamacji wartości kolekcjonerskich zakupionych w sklepie internetowym z opcją przesyłki kurierskiej lub w mobilnych punktach sprzedaży NBP reklamowane wartości powinny być dostarczone na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. S´więtokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy / reklamacja” lub „Mobilny punkt sprzedaży NBP / reklamacja”, wraz z protokołem, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do uchwały, i kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT. W przypadku uznania reklamacji:”;

2) w załączniku nr 1:

a) w § 2:

- pkt 6a otrzymuje brzmienie:

„6a) instrument płatniczy - instrument płatniczy w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2025 r. poz. 611), umożliwiający odbiorcom indywidualnym i instytucjonalnym dokonywanie płatności: w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie przy wykorzystaniu karty płatniczej lub BLIKA, w sklepie internetowym - przy wykorzystaniu karty płatniczej, przelewu, przelewu natychmiastowego lub BLIKA;”,

- pkt 17 otrzymuje brzmienie:

„17) płatność w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie - płatność gotówkową lub płatność wykonaną przy wykorzystaniu karty płatniczej lub BLIKA;”,

b) w § 5 ust. 2 i 2a otrzymują brzmienie:

„2. W przypadku dostarczenia klientowi wartości kolekcjonerskich przesyłką kurierską do ceny sprzedaży doliczany jest koszt wysyłki, obejmujący jej ubezpieczenie. Aktualny koszt wysyłki oraz limit wartości zamówienia dla zamówień z opcją przesyłki kurierskiej są dostępne na stronie internetowej sklepu internetowego, z zastrzeżeniem ust. 2a.

2a. W uzasadnionych przypadkach NBP może odstąpić od realizacji zamówień w drodze przesyłki kurierskiej. Informacja o realizacji zamówień wartości kolekcjonerskich, wyłącznie w formie odbioru osobistego w Oddziale Okręgowym NBP w Warszawie, umieszczana jest na stronie internetowej sklepu internetowego w terminie co najmniej dwóch tygodni przed datą emisji wartości kolekcjonerskiej.”,

c) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W celu rozpatrzenia reklamacji wartości kolekcjonerskich zakupionych w sklepie internetowym z opcją przesyłki kurierskiej, reklamowane wartości powinny być dostarczone na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. S´więtokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy / reklamacja”, wraz z protokołem, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do uchwały, i kopią paragonu fiskalnego albo kopią faktury VAT.”;

3) załącznik nr 2 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 2 lit. a, który wchodzi w życie z dniem 22 lipca 2025 r.

Przewodniczący Zarządu Narodowego Banku Polskiego: A. Glapiński

Załącznik 1. [WZÓR – PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY]

Załącznik do uchwały nr 12/2025 Zarządu Narodowego Banku Polskiego
z dnia 16 czerwca 2025 r. (M.P. poz. 607)

WZÓR - PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA