REKLAMA
Monitor Polski - rok 2025 poz. 1060
OBWIESZCZENIE
MINISTRA EDUKACJI1)
z dnia 25 września 2025 r.
w sprawie włączenia kwalifikacji wolnorynkowej "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Na podstawie art. 25 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 1606) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia informacje o włączeniu kwalifikacji wolnorynkowej "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Załącznik do obwieszczenia Ministra Edukacji
z dnia 25 września 2025 r. (M.P. poz. 1060)
INFORMACJE O WŁĄCZENIU KWALIFIKACJI WOLNORYNKOWEJ "WSPIERANIE UCZENIA SIĘ DZIECI I MŁODZIEŻY Z WYKORZYSTANIEM PODEJŚCIA STEAM" DO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KWALIFIKACJI
1. Nazwa kwalifikacji wolnorynkowej
2. Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji przypisany do kwalifikacji wolnorynkowej oraz odniesienie do poziomu Sektorowej Ramy Kwalifikacji
5 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz 5 poziom Sektorowej Ramy Kwalifikacji w sektorze usługi rozwojowe |
3. Efekty uczenia się wymagane dla kwalifikacji wolnorynkowej
Syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się Osoba posiadająca kwalifikację wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM" jest przygotowana do samodzielnego planowania, opracowywania oraz prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM. Nazwa metody STEAM to skrót od słów: Science (nauki ścisłe), Technology (technologia), Engineering (inżynieria), Arts (sztuka) oraz Mathematics (matematyka). Osoba ta podejmuje również działania w zakresie ewaluacji przeprowadzonych przez siebie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM oraz rozwijania pomysłów na zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem podejścia STEAM. W swojej pracy wykorzystuje różnorodne zasoby, dzięki którym można zrealizować cele podejścia STEAM. Realizując zadania, posługuje się specjalistyczną wiedzą z zakresu sposobów prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM. Jest przygotowana do pracy w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach. W swojej pracy stosuje techniki mentoringu i facylitacji. Posiada umiejętności kierowania procesami grupowymi, planuje i koordynuje pracę uczestników zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM, tak aby zapewnić samodzielność realizowania przez nich aktywności dydaktycznych w ramach zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. Osoba posiadająca kwalifikację wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM" przestrzega zasad etyki zawodowej w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM, krytycznie analizuje prowadzone przez siebie zajęcia, a także stale aktualizuje i doskonali swoją wiedzę oraz umiejętności z tego zakresu. |
Zestaw 1. Znajomość podejścia STEAM i jego zastosowań | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji efektów uczenia się |
Charakteryzuje podejście STEAM | - wskazuje co najmniej trzy korzyści płynące ze stosowania podejścia STEAM, - opisuje elementy składające się na podejście STEAM, - opisuje różnicę między podejściem STEM a podejściem STEAM, - opisuje co najmniej trzy kompetencje przekrojowe rozwijane w ramach podejścia STEAM (takie jak: współpraca, krytyczne myślenie, poszukiwanie informacji, weryfikowanie informacji, stawianie hipotez, kreatywność, testowanie, sporządzanie notatek lub dokumentacji, podejmowanie refleksji i prezentowanie jej rezultatów, prototypowanie rozwiązań), - wymienia co najmniej trzy metody realizacji projektów edukacyjnych w ramach podejścia STEAM (takie jak: design thinking, backward design, human centered design, ADDIE, metoda naukowa), - opisuje co najmniej dwa sposoby wykorzystania metody realizacji projektów edukacyjnych w ramach podejścia STEAM, - opisuje znaczenie eksperymentowania oraz rolę popełniania błędów w podejściu STEAM. |
Wskazuje zastosowania podejścia STEAM | - opisuje co najmniej dwa przykłady zastosowań podejścia STEAM w zakresie przedmiotu nauczanego w ramach edukacji formalnej, wskazanego podczas walidacji, - opisuje co najmniej dwa przykłady międzyprzedmiotowych zastosowań podejścia STEAM w zakresie przedmiotów nauczanych w ramach edukacji formalnej, wskazanych podczas walidacji, - opisuje przykład zastosowania podejścia STEAM do podanego celu zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
Zestaw 2. Planowanie i przygotowanie procesu dydaktycznego z wykorzystaniem podejścia STEAM | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji efektów uczenia się |
Opracowuje koncepcję zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM | - formułuje, zgodnie z podejściem STEAM, temat zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM łączący kilka podanych dziedzin podejścia STEAM i uwzględniający podane kategorie wyposażenia, które można wykorzystać do prowadzenia tych zajęć, - opisuje dwie aktywności edukacyjne wykorzystujące wyposażenie z podanych kategorii, dostosowując je do podanego tematu zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - wskazuje kategorie wyposażenia, które można wykorzystać do prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem podejścia STEAM na podany temat, - opisuje przewidywane rezultaty aktywności edukacyjnych zaproponowanych uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
Planuje rozkład zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM | - określa liczbę i długość zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM w ramach procesu dydaktycznego, stosownie do podanych celów tych zajęć oraz wyposażenia, które można wykorzystać do prowadzenia tych zajęć, - wyznacza dla konkretnej grupy uczestników zajęć edukacyjnych na podany temat prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM zakres czasowy tych zajęć, - wskazuje alternatywny rozkład i przebieg zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM w przypadku zmiany zaplanowanych warunków organizacji tych zajęć. |
Tworzy, według podanego formularza, konspekt zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM | - zapisuje w konspekcie temat przykładowych zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - opisuje kolejne etapy zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM i ich jednostki składowe, uwzględniając podejście STEAM, - określa zrozumiałe i mierzalne minimalne kryteria sukcesu zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM (jednostkowe i grupowe) dostosowane do danej grupy wiekowej uczestników zajęć, uwzględniając kontekst interdyscyplinarności i opcjonalnie przedsiębiorczości lub innowacyjności, - formułuje polecenia dotyczące poszczególnych aktywności edukacyjnych w ramach zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - opisuje w konspekcie sposób wykorzystania wyposażenia na poszczególnych etapach zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - określa orientacyjny czas dla poszczególnych etapów zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
Zestaw 3. Prowadzenie procesu dydaktycznego z wykorzystaniem podejścia STEAM | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji efektów uczenia się |
Przygotowuje uczestników do zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM | - prezentuje wyposażenie do zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - wyjaśnia uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM sposób posługiwania się wyposażeniem, - zadaje pytania weryfikujące, czy uczestnicy zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM potrafią posłużyć się danym wyposażeniem oraz czy po stronie uczestników tych zajęć nie występują przeszkody dotyczące korzystania z danego wyposażenia, - przedstawia zasady bezpieczeństwa związane z wykorzystaniem danego wyposażenia. |
Inicjuje pracę uczestników podczas zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM | - przedstawia uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM temat i cele zajęć, - dzieli uczestników zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM na zespoły, uwzględniając cele zajęć i dostępne wyposażenie, oraz uzasadnia dokonany podział, - wskazuje co najmniej dwa elementy cyklu Kolba realizowane podczas zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM oraz objaśnia je uczestnikom zajęć, - zbiera informacje o osobistych celach uczestników zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM w wybrany przez siebie sposób (taki jak: rozmowa, ankieta), - proponuje aktywności edukacyjne odpowiadające osobistym celom uczestnika zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - przedstawia co najmniej dwie zalety prowadzenia dokumentacji eksperymentu realizowanego podczas zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - proponuje co najmniej dwie metody dokumentowania przebiegu i rezultatów aktywności edukacyjnych oraz objaśnia je uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
Wspiera uczestników zajęć podczas aktywności edukacyjnych w ramach zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, stosując zasady mentoringu i facylitacji | - przeprowadza w grupie zajęciowej dowolną aktywność edukacyjną polegającą na dzieleniu się wiedzą między uczestnikami zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - przeprowadza w grupie zajęciowej dowolną aktywność edukacyjną wykorzystującą kreatywną metodę generowania pomysłów, taką jak: swobodne pisanie, losowe połączenia słów lub zestawienia przedmiotów, - formułuje pytania otwarte mające na celu wspieranie i motywowanie uczestników zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - parafrazuje komunikaty dotyczące aktywności edukacyjnych odebrane od uczestników zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - informuje o postępach uczestników zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM w aktywnościach edukacyjnych, - przekazuje uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM pochwały za aktywny udział w aktywnościach edukacyjnych. |
Podsumowuje z uczestnikami zajęcia edukacyjne prowadzone z wykorzystaniem podejścia STEAM | - omawia z uczestnikami zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM przebieg i wyniki zrealizowanych aktywności edukacyjnych, w tym eksperymentu realizowanego podczas tych zajęć, - formułuje skierowaną do uczestnika zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM konstruktywną informację zwrotną, odwołując się do minimalnych kryteriów sukcesu zajęć, - przekazuje uczestnikom zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM informację zwrotną dotyczącą rezultatów aktywności edukacyjnych, odwołując się do celów tych zajęć. |
Zestaw 4. Ewaluacja i rozwój rozwiązań w podejściu STEAM | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji efektów uczenia się |
Ewaluuje przeprowadzone przez siebie zajęcia edukacyjne prowadzone z wykorzystaniem podejścia STEAM | - wskazuje mocne strony przeprowadzonych przez siebie zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - wymienia obszary podlegające rozwojowi w zakresie przeprowadzonych przez siebie zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - formułuje krótką informację, w której dzieli się wnioskami praktycznymi z przeprowadzonych przez siebie zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
Rozwija rozwiązania w zakresie stosowania podejścia STEAM w przyszłości | - wskazuje nowe pomysły na zastosowanie w podejściu STEAM zasobów wykorzystanych na przeprowadzonych przez siebie zajęciach edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM, - proponuje nową aktywność dydaktyczną możliwą do zastosowania w ramach tematu podjętego na przeprowadzonych zajęciach edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem podejścia STEAM. |
4. Ramowe wymagania dotyczące metod przeprowadzania walidacji, osób przeprowadzających walidację oraz warunków organizacyjnych i materialnych niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego przeprowadzania walidacji
1. Etap weryfikacji 1.1. Metody przeprowadzania walidacji Do weryfikacji efektów uczenia się określonych w zestawie 1 "Znajomość podejścia STEAM i jego zastosowań" można stosować następujące metody: - test teoretyczny (pisemny lub ustny) lub - wywiad ustrukturyzowany. Do weryfikacji efektów uczenia się określonych w zestawie 2 "Planowanie i przygotowanie procesu dydaktycznego z wykorzystaniem podejścia STEAM" stosuje się następujące metody: - obserwację w warunkach symulowanych (zadanie praktyczne, studium przypadku) lub - test teoretyczny pisemny (studium przypadku), lub - analizę dowodów i deklaracji. Do weryfikacji efektów uczenia się określonych w zestawie 3 "Prowadzenie procesu dydaktycznego z wykorzystaniem podejścia STEAM" stosuje się następujące metody: - obserwację w warunkach symulowanych (zadanie praktyczne) lub rzeczywistych lub - analizę dowodów i deklaracji (przeprowadzoną na podstawie dowodu w postaci nagrania lub nagrań z zajęć przeprowadzonych przez osobę przystępującą do walidacji). Do weryfikacji efektów uczenia się określonych w zestawie 4 "Ewaluacja i rozwój rozwiązań w podejściu STEAM" stosuje się następujące metody: - obserwację w warunkach symulowanych (zadanie praktyczne, studium przypadku) lub - test teoretyczny pisemny (studium przypadku), lub - wywiad ustrukturyzowany lub swobodny, lub - analizę dowodów i deklaracji. W celu przeprowadzenia analizy dowodów i deklaracji na etapie weryfikacji efektów uczenia się instytucja certyfikująca określa i podaje do wiadomości osobom przystępującym do walidacji: - rodzaje dopuszczalnych dowodów i deklaracji oraz formę, w jakiej powinny być przedstawione, - dodatkowe kryteria, jakie powinny spełniać dowody i deklaracje (jeżeli będzie taka potrzeba), - reguły oceniania (na jakiej podstawie zostanie wydana decyzja). Podstawową formą walidacji jest forma stacjonarna. W szczególnych sytuacjach (np. w sytuacji epidemicznej ograniczającej możliwość kontaktów bezpośrednich osób przystępujących do walidacji z komisją walidacyjną) jest możliwe zastosowanie innych form walidacji (np. formy zdalnej) przy zachowaniu wszelkich zasad zapewniania jakości oraz obowiązku sprawdzenia wszystkich efektów uczenia się wraz z kryteriami ich weryfikacji. Instytucja certyfikująca zapewnia możliwość przeprowadzenia weryfikacji efektów uczenia się u osób z niepełnosprawnościami. 1.2. Zasoby kadrowe Weryfikację efektów uczenia się przeprowadza komisja walidacyjna składająca się z co najmniej 3 osób. Przewodniczący komisji walidacyjnej spełnia łącznie następujące warunki: 1) posiada wykształcenie wyższe; 2) posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie w stosowaniu podejścia STEAM lub w zakresie jednej z dziedzin podejścia STEAM oraz: a) ukończył kurs w zakresie stosowania podejścia STEAM lub b) posiada kwalifikację wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM", lub c) posiada nadaną za granicą kwalifikację dotyczącą stosowania podejścia STEAM porównywalną z kwalifikacją wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM"; 3) posiada doświadczenie w prowadzeniu procesów walidacji. Każdy z pozostałych członków komisji walidacyjnej posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie w stosowaniu podejścia STEAM lub w zakresie jednej z dziedzin podejścia STEAM oraz: 1) ukończył kurs podejścia STEAM lub 2) posiada kwalifikację wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM", lub 3) posiada nadaną za granicą kwalifikację dotyczącą stosowania podejścia STEAM porównywalną z kwalifikacją wolnorynkową "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM". Co najmniej jeden członek komisji walidacyjnej oprócz wymogów, o których mowa powyżej, dodatkowo spełnia następujące warunki: 1) reprezentuje środowisko szkolne; 2) reprezentuje jedną z dziedzin podejścia STEAM; 3) posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć zgodnie z podejściem STEAM; 4) posiada doświadczenie w stosowaniu technik facylitacji lub mentoringu lub doświadczenie w zakresie rozwijania kompetencji związanych z facylitacją i mentoringiem. Warunki, o których mowa w pkt 1-4 powyżej, muszą być spełnione łącznie w ramach całego składu komisji walidacyjnej. Dopuszcza się, aby jeden członek komisji walidacyjnej spełniał więcej niż jeden z powyższych warunków. 1.3. Warunki organizacyjne i materialne Instytucja prowadząca walidację jest obowiązana do zapewnienia: - sal, wyposażenia i materiałów do prowadzenia walidacji zgodnie z metodami przeprowadzenia walidacji, - możliwości przeprowadzenia przykładowych zajęć (wymagane są: obecność co najmniej 6 uczestników, sala, wyposażenie), - dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - co najmniej: wind, drzwi, ciągów komunikacyjnych dostosowanych do osób z niepełnosprawnościami, możliwości walidacji przez Internet, materiałów dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami (zapewnienie odpowiedniego kontrastu tekstu, tłumacza języka migowego, materiałów dostosowanych do potrzeb osób niedowidzących i niewidomych), - dostępu do Internetu dla komisji walidacyjnej i uczestników, - dostępu do platformy umożliwiającej przeprowadzenie walidacji w sposób zdalny (w szczególnych wypadkach wskazanych w części 1.1). 2. Identyfikacja i dokumentowanie Wskazane jest, aby instytucja certyfikująca zapewniała wsparcie dla osób przystępujących do walidacji prowadzone przez doradcę walidacyjnego w zakresie identyfikowania oraz dokumentowania posiadanych efektów uczenia się. Korzystanie z tego wsparcia nie jest obowiązkowe. Zadaniem doradcy walidacyjnego jest wsparcie osoby przystępującej do procesu walidacji. Doradca walidacyjny pomaga w zidentyfikowaniu wymaganego doświadczenia i posiadanych efektów uczenia się oraz w ich rzetelnym udokumentowaniu na potrzeby walidacji. Doradca walidacyjny udziela informacji dotyczących przebiegu walidacji, wymagań związanych z przystąpieniem do weryfikacji efektów uczenia się oraz kryteriów i sposobów oceny. 2.1. Metody Etap identyfikowania i dokumentowania może być realizowany w oparciu o dowolne metody służące zidentyfikowaniu posiadanych efektów uczenia się. 2.2. Zasoby kadrowe W przypadku zapewnienia wsparcia przez doradcę walidacyjnego funkcję takiego doradcy pełni osoba, która posiada: - doświadczenie w weryfikowaniu efektów uczenia się lub ocenie kompetencji, - umiejętność stosowania metod i narzędzi wykorzystywanych przy identyfikowaniu i dokumentowaniu kompetencji, - wiedzę dotyczącą kwalifikacji wolnorynkowej "Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM". 2.3. Sposób organizacji walidacji oraz warunki organizacyjne i materialne etapu identyfikowania i dokumentowania Instytucja certyfikująca może zapewnić osobom przystępującym do walidacji wsparcie na etapie identyfikowania i dokumentowania. Etap ten może być również realizowany przez te osoby samodzielnie. Instytucja certyfikująca, która zdecyduje się na wsparcie osób w procesie identyfikowania i dokumentowania, zapewnia warunki umożliwiające tym osobom indywidualną rozmowę z doradcą walidacyjnym. 3. Wymagania ogólne wynikające z zasad dotyczących walidacji w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Instytucja walidująca: - stosuje rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji, - zapewnia bezstronność osób przeprowadzających walidację, - zapewnia wszelkie warunki do przeprowadzenia walidacji, - opracowuje i zapewnia bezstronną i niezależną procedurę odwoławczą, w ramach której osoby uczestniczące w procesie walidacji i certyfikacji mają możliwość odwołania się od decyzji dotyczących spełnienia wymogów formalnych, walidacji, a także decyzji kończącej walidację, - w przypadku negatywnego wyniku walidacji jest obowiązana do przedstawienia uzasadnienia decyzji, - umożliwia walidację modułową, m.in. przez stwierdzanie w raporcie każdego z potwierdzonych efektów uczenia się lub ich zestawów, - informuje o zasadach i procedurze uznawania osiągnięć i je stosuje. |
5. Warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji
Do walidacji może przystąpić osoba, która: 1) ma ukończone 18 lat; 2) posiada kwalifikację pełną na poziomie 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji. |
6. Inne, poza pozytywnym wynikiem walidacji, warunki uzyskania kwalifikacji wolnorynkowej
Brak innych, poza pozytywnym wynikiem walidacji, warunków uzyskania kwalifikacji wolnorynkowej. |
7. Okres ważności certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej i warunki przedłużenia jego ważności
Certyfikat jest ważny 5 lat. Warunkiem przedłużenia jego ważności jest wykazanie się, w okresie jego ważności, doświadczeniem w postaci zrealizowania co najmniej 10 godzin zajęć przeprowadzonych zgodnie z podejściem STEAM. |
8. Dodatkowe wymagania dotyczące zakresu i częstotliwości ewaluacji wewnętrznej, o której mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, zakresu i częstotliwości sporządzania raportów z zewnętrznego zapewniania jakości, o których mowa w art. 68 ust. 1 tej ustawy, oraz zakresu i częstotliwości składania sprawozdań z działalności, o których mowa w art. 76 ust. 1-3 tej ustawy
Nie określa się. |
9. Warunki, które muszą spełniać podmioty ubiegające się o uprawnienie do certyfikowania na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
Nie określa się. |
10. Termin dokonywania przeglądu kwalifikacji wolnorynkowej
Nie rzadziej niż raz na 10 lat. |
- Data ogłoszenia: 2025-10-15
- Data wejścia w życie: 2025-10-15
- Data obowiązywania: 2025-10-15
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA