Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. "d" oraz lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594, poz. 645 i poz. 1318; z 2014r. poz. 379 i poz. 1072) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885, poz. 938 i poz. 1646; z 2014r. poz.379, poz. 911 i poz. 1146) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 15.029.182 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 14.401.073 zł
2) majątkowe w wysokości 628.109 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 14.701.182 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 13.419.318zł,
2) majątkowe w wysokości 1.281.864 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3. Przeznaczyć prognozowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 328.000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych.
§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5. Rozchody budżetu w wysokości 328.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 20.000 zł,
2) celową w wysokości - 33.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 7. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500.000zł
§ 8. Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 11.000 zł.
§ 9. Ustala się:
1) dochody w kwocie 43.050zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 46.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
2) wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
3) wydatki w kwocie 1.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
4) wydatki w kwocie 5.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
5) dochody w kwocie 6.000zł i wydatki w kwocie 6.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
6) dochody w kwocie 276.300 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 276.300 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 11. Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych: przychody - 684.870zł koszty - 684.870zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów do wysokości limitu zobowiązań , określonego w § 7 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2016) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2016 roku;
3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 11.000zł
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Jarosław Gałązka |